Verslag van de grensrechter

Daar zijn we weer. Lang geleden maar terug van weggeweest. Na de eerste zin van dit stukje moeten sommige lezers gelijk weten wie de schrijver is van dit stukje. Terug van weggeweest wil ik absoluut niet zeggen maar de werkster loopt (vrijdagmorgen) door het huis met een sopje. Vriendin en kind zijn de deur uit dus wat doe je dan met je tijd?? Precies, in de pen en even wat leuks schrijven. Tenminste, ik vind het leuk. Waar gaan we het over hebben? Nou simpel, ik wil het weleens hebben over ons vlaggenschip. Ik wil er geen emotionele show van gaan maken maar die jonge groep die staat er toch maar wel mooi elke zaterdagmiddag met elkaar. Niet dat het niet leuk is geweest de voorbije jaren. Maar resultaat.. Het maakt het voetbal een stuk leuker.

In een aardig zware 4e klasse met een tikkie Leidse rebelsheid houden we ons toch redelijk staande? Het is nog vroeg er zijn er pas vier gespeeld. Maar resultaat smaakt naar meer. Eigenlijk wil ik jullie even kot meenemen naar vorige week in Koudekerk. Voor mij bijna een thuiswedstrijd maar toch. Het was een bloedhete oktober die we in Nederland kennen. Er moest goed gedronken worden tegen de kramp zei de trainer. Onze teammanager knikte eenstemmig met hem mee alsof hij het zelfde bedoelde. Eventjes dacht ik dat ik in München was beland, dat is de enige plek in oktober waar er goed gedronken moeten worden?? Maar niets is minder waar een gevoelstemperatuur van +27 graden gaf een echte zomermiddag weer. Vlaggen in de korte broek, het is me vaker niet, als wel gegund. O ja, we stonden met de rust met 1-0 voor. Na rust leek de euforie te keren want al snel werd het 3-1 voor Koudekerk door de individuele klasse van hun Kapitein. Er moest gestreden worden en op jacht naar minimaal een punt. Er gebeurde wat op het veld en jawel… Twee heerlijk treffers zorgde ervoor dat we een punt meenamen uit Koudekerk. Voor een enkeling voelde dit als een verlies maar de meeste en ook ik ware trots op het gekoesterde puntje.

U leest dat ik geen voetbal analyticus ben geworden, dat ik ook echt de acties niet meer voor de geest kan halen en dat ik dus eigenlijk gewoon ter plekke verzin wat er getypt gaat worden. Er zit totaal geen idee bij, maar in het verleden waren de reactie prima. Al bieden die ook geen garanties voor de toekomst.

Hopelijk heb ik de meeste lezers die na het AD nog even digitaal de websites gaan bekijken weten te overtuigen dat het leuk is om morgen te komen kijken. Die wil ik dan bij deze uitnodigen, al kan ik niet beloven dat het weer een dorstige middag word.

De bovenverdieping is klaar. Volgens mij moet ik van me plek af. Tot morgen.

Met een sportieve groet,

De grensrechter.