Verslag Team 3 – WDS

Zaterdagmiddag, lekker weer, om 14:30 uur trappen we af voor een potje zomermiddag voetbal.
Al snel bleek dat WDS er niet bar veel zin in had, wat natuurlijk erg jammer is want om onze trouwe aanhang te plezieren met heerlijk voetbal zijn over het algemeen 2 ploegen nodig die willen voetballen.
Maar goed, we stonden nu toch al op het veld dus een andere optie dan er wat van maken was er niet.
De opstelling van het team vandaag dat volgens een enkeling al kampioen kon worden…. was: Zanoune,- Scooter, Roberto, Koning Taffie, Bolle (met hoofdletter B),- Maarten, Barthez, Bint, Basso, Robinho, Bundy.
Als afgetrainde en fitte wissels hadden we: Tije, Passie, Nelis en De Maestro.
Ook vandaag was het technisch duo weer met z’n drieën maar voor de grote groep fans van ons “Team 3” is dat natuurlijk al lang geen verrassing meer.
Kort gezegd : Nelis, De Maestro & Pim hadden de technische leiding.
De eerste 2 minuten ging het wat stroef maar daarna lieten we toch een glimp zien van ons tikkie takkie voetbal. Helaas bleef het daar voorlopig bij, team 3 speelde de bal rond en de jongens in dat andere shirt leek dat niet uit te maken. Ze hobbelde er wat plichtmatig achter aan.
Gelukkig hadden wij Bint in onze gelederen en in combinatie met mooi weer is hij niet te stoppen. Dus deze middag was hij weer ouderwets op dreef!
Met 2 goals besliste hij de eerste helft in ons voordeel en dat waren dan ook meteen de grootste hoogte punten van de eerste helft.
In de rust ging ook Pim weer mee de kleedkamer in om naast de tactische les van Nelis & De Maestro nog een beetje spirit in de ploeg te krijgen om zo het publiek te kunnen vermaken. Pim had namelijk geconstateerd dat een deel van het publiek af en toe met een schuin oog naar “het andere veld” keek om te kijken of ze daar nacompetitie konden ontlopen. Volgens Pim is dat Team 3 onwaardig!
De tweede helft kabbelde helaas wat voort tot in de 56 min Maarten weer eens op de goed plek was gaan staan om 3-0 aan te kunnen tekenen.
Door Tije en Passie in te brengen hoopte Nelis & De Maestro het publiek nog wat te vermaken zodat de gedachte op de tribune niet afdwaalde naar een ander veld. Ze vielen erg goed in maar veel eer viel er niet te halen voor deze ervaren meesters.
Verdedigend kwamen we niet in de problemen maar net toen de goed spelende Bolle onze wereld keeper Zanoune een compliment uitdeelde had de ervaren spits van WDS daar het oog in en schoot de bal van eigenhelft zo over alles en iedereen heen en tot verbijstering van alles en iedereen plofte hij zo in de goal, 3-1!
Daarna ging het spel weer verder waar we gebleven waren, de bal in een rustig tempo van voet naar voet. Zo nu en dan had WDS de bal en zochten ze meteen de diepte bij hun spits in buitenspel positie. Daar moet je bij onze vlagger Pipo niet mee aankomen. Hij vlagt duidelijk en eerlijk dus buitenspel is buitenspel. Simpel en eerlijk, daar houden we van! Helaas kan niet iedereen zo goed vlaggen als Pipo dus moest De Maestro nog even uitleggen aan de andere grensjager hoe dat dus wel moet. Wat opviel was dat De Maestro daarbij zijn zonnebril niet afzetten. Deze had hij bij het opstaan op gezet en was hem niet van plan af te zetten, nu ik zo terug denk en besef wat voor maffia uitstraling dat geeft begrijp ik ook beter waarom WDS niet durfde te voetballen.
Maar om weer terug te keren naar de wedstrijd die ondertussen gewoon door kabbelt,
een geniale ingeving van Basso zorgde voor de 4-1, 3 man het bos in en dan zo koel afronden, dat was lang niet vertoond op de velden bij onze club.
Ook vandaag was er weer een opvallend detail, vorige week kreeg Koning Taffie geel voor praten terwijl de scheidsrechter niet kon horen, nu krijgt hij geel voor praten terwijl hij niets zegt. Tja, hoe raar is dat?
Gelukkig was onze kapitein zo verstandig dit met de scheids te bespreken na de wedstrijd zodat de scheidsrechter de ruimte werd geboden zijn fout te herstellen.
Dus deze gele prent werd kwijtgescholden!
Na het laatste fluitsignaal werd er driftig inlogt bij de KNVB voor de andere uitslagen om te zien of we de platte kar al konden boeken, maar helaas was dit rekentechnische niet mogelijk. Op de andere velden werden ook goede zaken gedaan dus we konden een gezellige en lange derde helft verwachten.
Bolle zorgde weer voor vertier en een welverdiende Team 3 hap. Vrouwen 1 kwam ook net terug van de moeilijke uit wedstrijd bij SVS en ze hielen ook trots de 3 punten in de lucht bij het uit de bus stappen zodat het feest kon beginnen!
Aansluitend op de derde helft volgde de SVZ veiling waar heel de regio weer vertegenwoordigt was. Opvallend was het grote aantal Team 3 leden!
Die zorgde zoals gebruikelijk voor sfeer & omzet. Aan het eind van de avond was iedereen tevreden, er was net genoeg ruimte voor alle punten, de omzet van de veiling was SUPER, de omzet van de kantine top en daarnaast was alles weer tot in de puntjes geregeld door onze vrijwilligers!
Volgende week wacht er weer een zware tegenstander dus van de week zullen we weer veel en scherp trainen zodat we het publiek weer vermaakt kan worden.
Wilt u mee met de supporters bus, dan kunt u zich opgeven bij de fan-club.
Dus tot volgende week!

De ex-voetballer