Verslag Team 3 – TAVV

Vandaag de topper in de 3de klasse.
Onze buren uit Ter-aar op bezoek en strijden om het kampioenschap.
TAVV had voor de wedstrijd 1 verliespunt minder dan Team 3 maar 3 wedstrijden minder gespeeld. De gemeente was al vroegtijdig op de hoogte gebracht zodat ze de verbindings weg tussen de 2 dorpen op tijd in gereedheid konden brengen.
De kerkweg en de jonge Zevenhovense weg werden opgeknapt en verbreed zodat ze de verkeersdrukte konden verwerken.
Ook de weergoden waren met ons want na een regenachtige ochtend kwam de zon ook een kijkje nemen.
Dat was dan weer goed voor de zonnebrandolie omzet in onze kantine.
Team 3 startte in de fabelachtige opstelling: Zanoune, Scooter, Koning Taffie, Roberto, Tije,- Bundy, Maarten, Bint, Passie,- Sjors, Robinho.
Op de bank mochten de 3 supersub wissels plaatsnemen: Bugs, Jopie en natuurlijk Nelis. Ze zaten naast het technisch duo Nelis & De Maestro en die hadden voor deze speciale wedstrijd ook motivatie coach Pim opgetrommeld!
Succes verzekerd zou je zeggen.
Al snel was duidelijk dat TAVV een top team heeft maar we wisten ook dat ze wat agressie missen, dus we moesten zorgen dat wij die agressie niet gingen opwekken want dan zijn we kansloos.
De eerste 22 min gebeurde er na genoeg niets, team 3 speelde de bal rond en TAVV vond het prima. Captain Roberto had gezien dat de voorzitster wat vertraging had en verdomde het om zijn team al te laten starten met de voetbalshow.
Na 22 minuten kon er dan ook echt gestart worden, het tempo ging om hoog en het in grote getale aanwezige publiek ging er eens goed voor zitten.
Koning Taffie constateerde al snel dat TAVV onbewust inslaap gesust was door de eerste 22 min en kon het tempo meteen al niet meer volgen. Hij vuurde zijn team aan om een hoger tempo te spelen en de bal vaker in één tijd door te spelen naar de volgende gele. De bal ging in een moordend tempo van voet naar voet. Dat resulteerde in mooi voetbal en een hand vol kansen. Toen onze Sjors zijn eerste kans kreeg wist hij deze meteen te verzilveren zoals gebruikelijk. De stand op teletekst was toen dus 1-0 maar dat was een magere afspiegeling van het mooie voetbal wat er deze middag te zien was.
De rust werd aangegrepen om te smeren tegen de zon en bier te kopen tegen de dorst.
Voor de spelers stond er natuurlijk T op het programma en een geniale motivatie spiets door Pim, deze spiets had zich al meer malen bewezen en zelfs L. Van Gaal schijnt hem gebruikt te hebben. Het technisch trio keek elkaar aan en wist genoeg.
Bundy gaf aan een wissel te ambiëren omdat hij ook wel eens wilde genieten van het mooie voetbal en waar kan je anders dan het beste doen, tussen de kennis van de technische staf! Zijn verzoek werd gehonoreerd en Bugs kwam er in voor hem.
De eerste min van de 2de helft werd ongelooflijk weggegeven maar TAVV was zo verrast met de ontstane situatie dat ze dit niet om konden zetten in een goal.
Daarna pakte team 3 de draad weer op door de ervaring van Scooter beter in de zetten. Als snel rolde de driehoekjes weer over de mat en leek het zelfs even op het tikkie takkie voetbal uit de beste jaren. Het publiek genoot en zelfs de scheidsrechter liep de hele tijd met een glimlach over het veld.
De druk word te groot voor TAVV en de kansen rijgen zich aan één.
Scooter zijn taak zat er daarmee op en kon gaan rusten om zo Jopie nog wat minuten te geven.
De kansen waren groot, Sjors net voorlangs, Bugs de controle niet, Passie op de staander, Koning Taffie die tegen de kansloze keeper kopt, en zo kan ik nog wel even door gaan.
Nadat Sjors een beetje slecht uit de draai kwam moest hij zich laten vervangen door Nelis.
Niet veel later zien we het bekende fenomeen, Nelis trek een gat, diepte bal op maat en dan wachten op de voorzet en afronding. Helaas kent TAVV dit ritueel maar al te goed en trekken ze het eind station, in dit geval Robinho, al naar de grond voordat er een bal in zijn richting gespeeld is. Gelukkig stond de scheidsrechter op de goede plaats door zijn fenomenale gevoel voor de diagonale looplijnen. Hij twijfelde dan ook geen moment en gaf een strafschop. De kleur van de kaart kon met een gerust hart geel zijn want aan de uitslag kon dit toch niets meer veranderen.
Nu lag de bal daar keurig op 11 meter maar wie gaat er afdrukken?
Ons penalty fenomeen Tije stond binnen de lijnen maar Koning Taffie en Nelis stonden ook op het veld, aangezien het wel leuk is om iemand uit Ter aar de club uit Ter aar de spreekwoordelijke das om te laten doen werd aan scheidsrechter een muntje gevraagd, Koning Taffie ging voor “munt” en daarmee ging Nelis voor gaas.
Dat de penalty geweldig binnen ging en de keeper kansloos was hoef ik u natuurlijk niet te vertellen.
Koning Taffie doet TAVV de das om!
Meteen stroomt het blauwe uitvak leeg en gaan de teleurgestelde uit-supporters richting T-A.
De scheidsrechter voelt het goed aan en telt er geen blessure tijd bij.
Team 3 heeft zijn taak volbracht en heeft nu de meeste punten en heeft in Be fair zijn grootste concurrent.
In de kantine kon de geblesseerde Bolle ons niet helpen en aangezien Basso er ook niet was werd de teamhap geregeld door Bundy en dat deed hij met verve!
Ook de energie drank werd door de timmermans zoon geregeld zodat het een perfecte 3de helft kon worden.

De schrijvende ex-voetballer.