Verslag TAVV – SVZ

Vandaag de wedstrijd tegen de buren uit Ter Aar dus onze eerste derby staat op het programma. Ter Aar is de trotse medekoploper na 2 wedstrijden en SVZ heeft nog geen punt weten te pakken.
Lars moest net als vorige week aan het werk ivm voedsel voorraad die geoogst moest worden.
De basis 11 was Jordy, Jop, Sjoerd, Nino, Berry, Tobias, Stan, Falco, Robert, Maurits en Nick.
Het eerste half uur zag ik qua spelbeeld twee redelijk gelijkwaardige ploegen waarbij SVZ wel zoekende was hoe we het middenveld moesten invullen bij balbezit TAVV omdat die dan altijd een vrije man leken te hebben. Wat speldenprikken over en weer leverde geen grote kansen op.
SVZ was te slordig in balzit maar gaf geen grote kansen weg. Na een half uur kwam SVZ wat beter in het spel op de helft van TAVV en dat leverde een hoekschop op voor Maurits die hem perfect bij Falco neerlegt en zijn kopbal lijkt binnen te gaan maar helaas staat er een speler op de lijn die hem weg weet te schieten.
Falco speelt kort daarna Stan in rond de middenlijn en Stan stuurt Nick in één keer diep, een knappe bal, en Nick bediend Robert die op doel schiet maar een knappe sliding van zijn tegenstander zorgt dat de bal het doel niet haalt.
Juist in deze betere fase van SVZ scoort TAVV maar dat lukt niet zonder hun hand te gebruiken dus deze treffer werd geannuleerd. Nadat Maurits een vrijetrap over schiet is het toch TAVV dat scoort, in de 39e min wordt het 1-0. Uitstappen om druk op de bal te krijgen duurt ff te lang waardoor er uiteindelijk een goede voorzet vanaf onze rechterkant komt, de spits die tussen twee SVZ spelers staat en op 6 meter van het doel kopt goed via grond binnen. Vlak voor rust valt ook de 2-0 nog, een TAVV aanvaller die dreigt te schieten en dan doordraait naar zijn rechter been om de bal in de uiterste verre hoek te krullen zodat we met duidelijke achterstand gaan rusten terwijl onze eerste helft ook zeker mogelijkheden had om zelf voor te staan.
In de rust komen Gareth en Marco voor Stan en Tobias om kijken of we de wedstrijd nog een zet in de goede richting kunnen geven. In de 49e min krijgt Gareth een duwtje en valt waardoor hij een strafschop krijgt die Falco onhoudbaar in de hoek schiet. 1 minuut later blijkt dat er over deze strafschop twijfels waren bij de scheidsrechter want na een normaal duel tussen Sjoerd en TAVV aanvaller legt hij aan de andere kant de bal ook op de stip. TAVV weet dit wel te waarderen en schiet de bal binnen. Waar onze goed geplande comeback moest starten komen we van een koude Langeraarse kermis thuis als TAVV ook meteen de 4-1 maar even maakt in de minuut na de 3-1. Een goede aanval over onze rechterkant schieten ze vallend knap binnen.
Even is al het geloof weg bij SVZ maar gelukkig pakken we het daarna weer op. Met in de 65e min Robin voor de licht geblesseerde Falco creëren we toch nog weer wat.
Nino met een mooie bal op Marco maar zijn aanname in de 16 is net niet goed en de keeper kan de bal oprapen. Voorzet van Gareth op Berry die precies optijd de 16 in komt en hij kopt diagonaal binnen, keeper kansloos maar helaas op de paal.
Gareth die dribbelt naar binnen en schiet maar keeper tikt over. Helaas geen goal maar voor SVZ zodat de 4-1 blijft staan.
Korte conclusie: onze grandioze comeback werd in de kiem gesmoord door 2 tegen goals binnen 2 minuten.
Gelukkig konden we na de wedstrijd op het terras met een drankje in de hand nog even napraten over voetbal want er is weinig mooier dan dat.

Door de ogen van de leider