Verslag SVZ – Woubrugge

Vandaag de eerste competitie wedstrijd van 2023. Na meerdere oefenwedstrijden moeten we er vandaag klaar voor zijn.
Om 14:30 uur begon SVZ 1 – Woubrugge 1 op het kunstgras.
We starten met Connor, Lars, Jop, Berry, Falco, Lennart, Robert, Gareth, Maurits, Marco, Nick M. Op de bank zitten Bram, Nick V, Stan, Tobias, Kevin en Justin Kragtwjk vanuit de JO17. Omdat het 2e afgelast werd zaten we ruim in onze wissel mogelijkheden.
De eerste minuten leek het een makkelijke middag te worden, Woubrugge werd was gezet op eigen helft en speelde de ene na de andere bal paniekerig weg.
Het leverde 2 hoekschoppen op waar we niets mee deden, een vrijetrap van Marco op de paal en na een geweldige crossbal van Falco kon Gareth de bal wel aannemen maar kon de verdediger de bal daarna net weg tikken voordat hij binnen kon schieten.
In de 8ste minuut gaven we ongelukkig een hoekschop weg, toen deze hoekschop genomen was wisten we deze onvoldoende weg te werken en kon Woubrugge vanaf rand 16 schieten, deze bal kwam tegen de arm van Berry was een strafschop betekende.
Woubrugge schoot deze goed in en stond ineens 0-1 voor.
Waar je dan op hoopt is een goede reactie als team. Vol vertrouwen en energie opzoek naar de gelijkmaker. Maar waar Woubrugge met meer vertrouwen ging voetballen en knokte voor elke bal konden wij dat niet voldoende opbrengen.
Het spel golfde op en neer en SVZ had veel moeite met de ballen die diep de hoeken in gingen. Dat waren zeker niet altijd lange want Woubrugge kon dat ook vaak over de grond doen vanaf het middenveld.
In de 21e minuut krijgt Nick de bal op 30 meter van de goal, hij draait door en dribbelt schuin naar binnen hij krijgt daar nog tijd en ruimte en besluit te schieten. De bal gaat met een geweldige vaart in de bovenhoek! Wat een geweldige goal van Nick en wat hadden we deze nodig.
Het gevoel van er op en er over kwam even bij mij binnen.
Helaas was het 3 minuten later al 1-2.
Een soort kopie van de eerste, een hoekschop weggeven, voorzet voor de goal waarbij de organisatie niet klopte omdat we een man te kort hadden staan.
Het blijft daarna rommelig en niet goed van Zevenhoven kant.
In de 38e minuut krijgen we een vrijetrap aan de buitenkant dus mooi in te draaien bij de 2de paal. Maurits gaat achter de bal staan en schiet tot verrassing van iedereen de bal in de korte hoek waar de keeper de bal wel kan raken maar niet kan keren zodat de 2-2 stond of het fictieve bord komt te staan.
Daarna zien we nog een hele goede vroege voorzet van Falco maar Nick kan er helaas niet niet bij.
De ruststand is dus 2-2.

Danny geeft aan dat hij niet een team ziet dat strijd om het kampioenschap en dat dit wel nodig is om te winnen. Hij brengt Tobias voor Gareth om de verdediging meer te ondersteunen vanuit het middenveld.
Na rust zien we meteen een SVZ dat beter speelt, vaker duels wint en werkt voor elkaar. We creëren wat mogelijkheden maar echte kansen nog niet.
In de 58e minuut krijgt Maurits zijn 2e gele kaart en moeten we verder met 10 man. Zal dit een breekpunt worden in de wedstrijd?
Gelukkig blijft het spelbeeld hetzelfde.
SVZ blijft het spel dicteren en Woubrugge kan het overtal niet uitspelen als ze de bal hebben.
Danny brengt in de 66e minuut met Kevin voor Robert een meer aanvallende speler om de wedstrijd nog naar ons toe te trekken.
Niet veel later verdiend Marco slim een hoekschop, speelt snel Lennart in die kaats naar de doorgelopen Marco. Precies zoals Martijn vooraf op het bord gezet had. Marco draait de bal laag en goed in, Nick geeft een handig laatste tikje zo lijkt het maar de keeper weet nog redding te brengen en tikt de bal naast.
Maar kort daarna weet Falco de 3-2 binnen te koppen uit een assist van Lennart.
Met deze voorsprong en wetende dat we met 10 man spelen bouwen wat meer zekerheid in met Tobias naar de achterste lijn en Nick naar het middenveld.
Woubrugge probeerde snelheid te maken en druk naar voren te ontwikkelen wat natuurlijk ook betekent dat ze ruimte moeten weggeven. Woubrugge creëerde niet echt kansen en 10 minuten na de 3-2 gooide we de wedstrijd in het slot. Nick die na een goede actie vanaf de achterlijn Falco wist te bereiken betekende de 4-2.
Opluchting bij SVZ want met 10 man 2 goals maken en niets weggeven is een goede prestatie die je niet direct verwacht als Maurits met rood van het veld loopt.
Kort hierna weet Nick ook Marco nog te bedienen zodat hij de 5-2 maakt, een memorabele goal zo blijkt later.
De leeg gespeelde Marco komt daarna naar de kant voor Nick V zodat we zeker weten dat we dit niet meer weggeven.
Deze stand gaf ook de mogelijkheid om Justin zijn debuut te laten maken.
In de 89e minuut stonden Stan en Justin klaar om in te vallen en we dachten nog wel wat minuten blessuretijd te hebben. Toen het spel stil lag en Danny riep om een wissel besloot de scheidsrechter af te fluiten.
De overwinning was binnen en na het gelijke spel van BSC staan we nu gelijk met BSC en zelfs bovenaan op doelsaldo.
In de kleedkamer kreeg Marco een flink applaus want hij bleek vandaag zijn 300e competitie goal gemaakt te hebben!
Op 3 jaren bij Altior na heeft hij de goals altijd voor Zevenhoven gemaakt.
Man man man, 300 goals ! Van een broekkie die 7 goals in één wedstrijd maakt bij SVZ 2 en vanaf dan jaren lang furore maakt als spits in het eerste elftal en nu opa genoemd wordt.
Dat is wat hoor.
Maar terug naar de wedstrijd van vandaag met een korte conclusie:
De wil om als team te strijden voor elke meter bracht in de 2de helft de winst, daar bracht de rode kaart van Maurits geen verandering in.

Door de ogen van de leider.