Verslag SVZ VR1 – Hercules VR1

Vandaag was niet zomaar een potje voetbal. Er stond vandaag meer op het spel dan winst of verlies. Dit was de eerste wedstrijd nadat we afscheid hebben genomen van Lieke. Lieke was onze superspits. Sterk, goed, altijd aan, tot aan het gaatje, soms klein tikkie eroverheen, maar altijd fanatiek. Velen van ons hebben de herinneringen vooral gevormd op het voetbalveld, dat is moeilijk. We zullen Lieke nooit vergeten, we koesteren de herinneringen van onze superspits en met Lieke in onze gedachten gaan wij vechten voor elke meter.

Hercules leidt de ranglijst zonder twijfel maar vandaag krijgen zij niks cadeau. Helemaal niks. De tactiek is bepaald. De opstelling lijkt wel ergens op handbal maar hee, wat maakt het ons uit, uiteindelijk telt de score die na 90 minuten op het bord staat. We beginnen dus verdedigend. Dat hebben we vaker gedaan dus iedereen weet wat te doen. Stef zakt een linie en komt op het middenveld, samen met Tess, Josta en Annet. Voorin staat Sabrina. Zij gaat ‘ oorlog’ voeren met het centrale duo van Hercules. Dat Hercules meer balbezit heeft, is geen verrassing. Ze hebben veel de bal maar in de eerste helft moeten ze het vooral doen met afstandsschoten. Ze krijgen eigenlijk gewoon de kans niet om verder dan daar te komen. Natuurlijk proberen ze het en met veel twijfelachtige beslissingen van de scheidsrechter krijgen ze wel kans om Linda uit te proberen. Wij weten de klasse van Linda en zijn niet zo bang voor die vrije trappen. De corners van Hercules zijn gevaarlijk. Ze hebben veel lengte en daar hebben wij moeite mee. Toch houden we stand. We komen zelfs voor! Dat door een snelle aanval van ons. Annet had de opdracht gekregen om a la Jetro Willems de bal voor te slingeren. Dit lukt goed en na goed doorzetten van Sabrina, glijdt zij de bal achter de keepster. Net voor rust krijgen we nog een kans, die via de paal het veld terug in rolt.

De ruststand is 1-0. We gaan met een goed gevoel naar de kleedkamer en krijgen complimenten van Pierre. Wel moeten we uitkijken want de meiden van Hercules zullen zeker met een offensief komen. De tweede helft begint redelijk rustig, we gaan verder zoals we de eerste helft speelden. Wel wordt de druk beetje bij beetje opgevoerd. Hercules krijgt nu wel meer kansen, die voorlopig nog op niks uitdraaien. Ze raken lichtelijk geirriteerd en zullen een tandje bij moeten zetten, wat ook gebeurd. Van achteruit wordt de bal nog steeds goed rondgespeeld. Dat gebeurt de hele wedstrijd en daar zijn ze ook heel goed in. Ze komen tot meer kansen maar zowel de verdediging als Linda weet de gelijkmaker tegen te houden. Wij kunnen alleen nog maar speldenprikjes uitdelen. We merken dat de meiden een lange adem hebben en het zeker niet opgeven. Hercules heeft tot nu toe 1 x gelijk gespeeld en we kregen het idee dat ze hier geen punten wilden laten liggen, laat staat zonder punten naar huis te gaan. Ongeveer 20 minuten voor tijd krijgen zij een corner die prachtig wordt ingekopt. Wij hadden het nakijken. We baalden even maar geven natuurlijk niet op. Het is ons alles waard om een mooie eindstand te behalen, vanaf nu was een gelijkspel het hoogst haalbare. Het kostten ons bloed, zweet en tranen maar we hielden stand. We hebben niet opgegeven en bleven sterk en vooral een team tot aan het laatste fluitsignaal!

We zijn super trots en blij dat we een punt hebben gehaald. Voor ons voelt het als winst, dikke winst! We hebben als team alles gegeven en meer. Dit is een wedstrijd die ons lang bij zal blijven. De dames van Hercules hadden vooraf te makkelijk gedacht en zeiden in de kantine al dat ze toch wel gingen winnen. Doordat we compact bleven spelen en misschien wel de grens hebben opgezocht, hebben we wel een punt uit deze wedstrijd gehaald. Meiden, wat super mooi dat we dit met elkaar geflikt hebben. We kijken terug op een verdrietige periode, die hier niet ophoudt, maar we zijn blij en trots met dit punt, deze is voor Lieke, onze superspits voor altijd…