Verslag SVZ – VEP

Vandaag komt VEP op bezoek en VEP heeft 1 punt en dat betekent dat dit een belangrijke wedstrijd is, als we deze verliezen kom je bij een groepje dat nu speelt om de onderste 4 plaatsen dat zijn de degradatie plaatsen.
Als we winnen komen we in een groepje dat overal tussenin staat, niet om de bovenste en niet om de onderste plaatsen strijdt. Dat klinkt wellicht wat saai maar is natuurlijk beter dan bij het onderste groepje terecht komen.
Op deze regenachtige dag lag het veld er naar omstandigheden goed bij, het was natuurlijk wel een zwaar veld door de vele regen en zachte ondergrond.
De afgelopen week was het spannend wie wel en niet fit zou zijn voor zaterdag en daaraan vast hing hoeveel spelers we dan hadden voor het tweede.
Gelukkig zaten daar een aantal positieve berichten bij, sommige die zelfs de hele week niet konden trainen maar vrijdag aangaven wel te kunnen spelen, natuurlijk niet ideaal maar aangezien voetbal toch met minimaal 11 spelers per team begint waren we hier erg blij mee.
Kortom het eerste en tweede had zaterdag genoeg spelers, dat gaf een goed gevoel richting toekomst. Helaas hoorde we voor onze wedstrijd dat er bij het tweede 2 spelers geblesseerd afgehaakt waren, dus volgende week wordt het weer een nieuw avontuur.
Maar goed, ik schrijf dit verhaaltje ook om iets over onze wedstrijd te vertellen …
We begonnen meteen goed en wat opviel is dat we de bal beter vast konden houden, de rust hadden om hem even af te schermen en aan de voet te houden tot de juiste afspeel mogelijkheid er was, daardoor hielden we de bal in de ploeg iets wat de vorige wedstrijden juist niet lukte.
Dit zorgt er altijd voor dat er meer rust in de ploeg komt en iedereen tijd krijgt om positie te kiezen. Oftewel er ontstaat een cirkel van dingen die elkaar verbeteren.
Vroeg in de wedstrijd creëerde we een grote kans waarbij onze spits alleen voor de keeper komt, helaas beland de bal op de paal. Op bank zaten we er rustig bij, het vertoonde spel gaf vertrouwen.
In de eerste helft heb ik zeker 3 aanvallen uit het boekje gezien, precies zoals je ze zou uittekenen, dat is heerlijk om te zien.
De wil om te werken, om als team een prestatie neer te zetten was vandaag aanwezig. We konden goed druk op de bal houden waardoor we het VEP heel lastig maakte.
De vrije man op het middenveld werd veelal gevonden en daardoor konden we mooie aanvallen laten zien. Na een half uur maakte we de 1-0 uit een strafschop. Dat wat erg lekker.
We gaven weinig kansen weg en zelfs hoekschoppen en vrijetrappen tegen waren er nauwelijks.
Wat ik persoonlijk fijn vond om te zien was de positiviteit die we uitstraalde en het plezier wat iedereen beleefde aan een potje voetbal.
In de rust had Chris veelal positieve dingen en was een omzetting of wissel niet nodig.

Na rust bleven we gevaarlijk, VEP had het anders neergezet en ik denk met het idee om te zorgen dat we niet steeds een vrije middenvelder konden vinden.
In het begin hadden we daar wel wat moeite mee, we bleven gevaarlijk en kansen creëren maar het veld spel was wat minder, VEP kwam wat beter in de wedstrijd. Gelukkig had onze rechtsback een fantastische assist in huis zodat we 2-0 konden maken, onze topscorer wist namelijk wel raad met die bal.
Dat zorgde er voor dat het geloof in een goed resultaat bij VEP verdween en wij weer beter veldspel op de mat konden leggen. Ook de 2de helft heb ik een aantal hele mooie aanvallen gezien waar ik erg vrolijk van werd. Verdedigend hadden we het ook goed onder controle dat voelt het hele team natuurlijk ook. De rust die de verdedigers uitstralen draagt daar zeker ook aan bij.
Jammer genoeg ging onze aanvoerder er nog geblesseerd af, hopelijk valt het mee maar dat zal in de loop van de week moeten blijken.
Kortom een verdiende overwinning met veel punten die beter waren dan de laatste weken.

SVZ 1 door de ogen van de leider