Verslag SVZ – TAVV

Vandaag de derby tegen onze Ter-Aarse vrienden van TAVV. Door een spelers gebrek moesten we zaterdag ochtend nog even langs het museum om Jordy Zwart en Marco Pellegrom op te halen zodat we toch genoeg spelers hadden om het eerste en tweede te kunnen laten spelen.
We starten vandaag met Jordy, Lars, Sjoerd, Jordy, Nino, Berry, Tobias, Robert, Falco, Marco, Nick.
Op de bank zaten Robin vM, Swen, Joost, Oscar en Robin L.
Of het de spanning was of wellicht de harde zijwind weet ik niet maar er was aan beide kanten veel bal verlies waardoor het spel er rommelig uit zag. De eerste echte kans was voor SVZ, de diep gestuurde Robert legt perfect terug op Marco, die op rand 16 komt inlopen. Marco raakt de bal vol maar schiet hem helaas ruim over.
Uit de hoekschop die TAVV overhoud na een gevaarlijk moment in onze 16 wordt het in de 11e minuut 0-1. De hoge hoekschop voor de goal kan niet weg gekopt worden, stuitert, wordt tegen iemand aan geschoten en uiteindelijk een toch wat scherper TAVV schiet de bal binnen. Twee minuten later mag Berry een vrijetrap nemen halverwege de helft van TAVV aan de zijlijn. De keeper verwacht een bal bij tweede paal maar Berry draait hem naar de korte hoek, de keeper lijkt wat twijfelen omdat de bal onderweg wellicht nog geraakt gaat worden en komt zodoende te laat om de bal te keren. Berry schiet de bal dus knap in één keer in de korte hoek zodat in de 13e de 1-1 op het bord staat. Nadat Jordy de bal uit de hoek moest duiken krijgen we wederom een vrijetrap op globaal dezelfde plek als bij de goal. Met Berry weer achter de bal denk je toch, het kan nog een keer. Berry speelt de bal voorbij de 2de paal waar Sjoerd de bal weer voor het doel kan koppen. Nick kan de bal daarna naar Falco koppen en die lijkt de bal binnen te gaan werken. Maar de bal was net te moeilijk om hem goed te raken met hoofd of voet zodat dit geen goal oplevert.
We gaan zodoende met 1-1 de rust in.
Na rust laat een zelfde beeld zien, TAVV die net iets makkelijker voetbalt maar van beide kanten geen langdurige balbezit. Echte kansen zijn er weinig. Met in de 52e minuut Robin vM voor de licht geblesseerde Nino gaat SVZ opzoek naar een treffer.
Een perfecte voorzet van Robin op Marco lijkt de laatst genoemde zo binnen te kunnen koppen. Marco raakt de bal helaas niet door de het net raken van de bal of de dreiging van het raken van de bal door de verdediger van TAVV.
Even later wordt Nick goed de diepte in gestuurd en komt met bal bij de 16, rechts van het doel. Nick kijkt en zoekt Marco voor de goal maar vind hem niet en zo levert dit gaan kans op terwijl zelf schieten ook zeker het proberen waard was geweest.
In de 65e minuut is het dan toch TAVV dat de 1-2 maakt. Aanvallend balverlies van SVZ rond middenlijn zorgt direct voor een diepe bal, Berry is uit positie doordat we aan het aanvallen waren, Jordy die naar buiten moet uitstappen, Sjoerd moet daardoor ook verder naar binnen en TAVV weet met voorzet bij de 2e paal die vrij gekomen ruimte perfect te vinden. En de aanvaller weet de bal knap diagonaal binnen de schieten.
Danny brengt in de 67e Robin L voor Tobias om de wedstrijd nog te laten kantelen. Op een paar goede voorzetten van o.a Robin vM na levert het nog niet direct kansen op. Met in 81e minuut Oscar voor Robert en daarmee Jordy en Sjoerd voor de kopkracht naar voor gestuurd hopen we in een alles of niets de gelijkmaker nog te kunnen maken.
Als we Marco rond 16 kunnen aanspelen zien we hem zoeken naar ruimte voor een schot, hij vindt de ruimte niet en wacht slim tot Robin L om hem heen loopt en geeft de bal op het goede moment mee, Robin schiet maar helaas smoort de bal voor de goal en kan TAVV de bal wegwerken.
Vlak voortijd nog een hoekschop voor SVZ. Berry weer achter de bal en Falco bij de 1e paal. De bal van Berry wordt keihard gekopt door Falco en gaat onhoudbaar voor de keeper net naast de verkeerde kan van de paal en zo eindigt de wedstrijd in 1-2.
Korte conclusie: gelijkspel had er best ingezeten maar helaas verloren

Door de ogen van de leider