Verslag SVZ – Sportief

Op een dinsdagavond tegen Sportief, dat is niet wat je wil maar Corona heeft ons in deze situatie gebracht.
De historie van de laatste jaren leert ons dat het vrijwel nooit makkelijk gaat tegen Sportief. Bij ons staan ze bekend om compact verdedigen en een goede lange bal naar de spitsen.
Om deze rede had Chris een aangepaste opstelling die moest resulteren in veel beweging zonder bal, voorzetten vanaf de zijkant en verdedigend klaar zijn voor hun aanvallende kracht vanuit de omschakeling en lange bal.
Om 20:00 uur starte de wedstrijd en meteen was de wedstrijd ook echt begonnen, Sportief werd meteen gevaarlijk met een vroege voorzet die goed voor de goal kwam maar gelukkig ging de bal naast.
In de daarop volgende aanval was het aan de andere kant direct raak!
Vanaf rechts kwam een voorzet die aan bijna iedereen voorbij ging maar door onze aanvaller “verste” aanvaller vanuit een moeilijke hoek knap binnen geschoten werd, 1-0.
Bij Zevenhoven was zoals verwacht de “6” in balbezit de man met de meeste ruimte.
SVZ liet veel beweging zien met lopende mensen zonder bal die ruimte maakte voor andere spelers en wat resulteerde in genoeg inspeel mogelijkheden voor onze “6”. Aan de buitenkanten konden we vaak iemand inspelen om van daaruit verder te voetballen.
Eigenlijk kwamen alle ideeën die vooraf aandacht hadden gekregen uit de verf.
Helaas wist Sportief van 15 minuten toch de gelijkmaker te produceren.
Net niet goed genoeg verdedigen en wellicht het doorzettingsvermogen van Sportief iets wat onderschat zorgde hier voor. Gelukkig veranderde het spelbeeld hierdoor niet en kon SVZ zich 5 minuten belonen met de 2-1. Een knap afstand schot verdween heel mooi in de hoek!
Zevenhoven bleef energie steken in de wedstrijd en dan vooral ook in de loopacties zonder bal en dat stemde de technische staf tevreden.
In de rust was er tevredenheid maar ook het besef dat we “maar” 1 doelpunt voor stonden waardoor we graag nog een goal wilde maken.
Na rust kregen we toch een wat andere wedstrijd te zien, SVZ kwam wat dichter op de eigen goal te spelen waardoor de ruimte voor onze aanvallers groter werd. Er was meer diepte mogelijk achter de verdediging van Sportief waar dat in de eerste helft maar weinig voor kwam. Daar wisten onze aanvallers wel raad mee en bespeelde die ruimte goed. We kregen mooie ballen en acties in de diepte te zien en voor ons gevoel was het ook wachten op de 3-1.
Tien minuten na rust kwam die gelukkig ook, vanaf rechts een goede voorzet die zo binnen geschoten kon worden.
Dat gaf de rust die we wilde door 2 goals verschil.
Sportief die wat verder naar voren wilde en wat meer aanvallender ging spelen na een omzetting. Het resultaat was niet direct dat Sportief meer kansen kreeg maar wel dat onze “6” minder vaak de vrije man was en we vaker een andere oplossing moesten vinden. Wederom vonden we die veel aan de buitenkanten maar nu vooral via onze verdedigers die de ballen daar kwijt konden.
De wisselwerking tussen aanvallers en middenvelders die we in de eerste helft veel zagen werd wat minder doordat we wat verder van het doel van Sportief af speelde. Maar veel belangrijker was dat we weinig kansen hoefde toe te staan en zodat het niet meer echt spannend werd.
De 3-1 bleef tot het eind op het bord staan zodat de punten in Zevenhoven bleven.
Komende zaterdag mogen we ons meten met 1 van de beste ploegen uit de competitie, SCH.
Korte conclusie: na de Corona stop 3 wedstrijden gespeeld, 9 punten en we staan stevig op de 7de plek.

SVZ 1 door de ogen van de leider