Verslag SVZ – Soccer Boys

Vandaag tegen Soccer Boys, in de uitwedstrijd werden wij voor het eerst in dit seizoen van de mat gespeeld met 4-0 en was onze verwachting dat ze mee gingen doen om het kampioenschap. Maar na winst in de 1e periode zijn ze terug gezakt naar de middenmoot.
We starten met: Jordy, Lars, Sjoerd, Nino, Berry, Jop, Robert, Nick, Falco, Marco, Jordy.
Al snel bleek dat SB niet zo goed was als in de eerste wedstrijd. SVZ was de partij die het meeste de bal had en zorgde dat SB niets creëerde.
In de 23e gaf Jordy een prachtige lange bal en spits Jordy verlengt goed maar een verdediger kan hem raken en voorkomt het gevaar nog maar de bal komt weer bij Jordy die Robert inspeelt die meteen doorkopt en Falco aan het werk zet, Falco tikt de bal slim langs de verdediger zodat hij recht voor de keeper staat en beheerst binnen schiet, SVZ komt met deze pracht goal verdiend op voorsprong, 1-0.
Als een goede hoge voorzet die voorbij de 2e paal knap terug voor de goal gekopt wordt door Jordy ruiken we even aan de 2-0 maar helaas is SB eerder bij de bal.
Als Jordy wederom een lange bal koppend verlengt kan Robert op weg richting keeper maar als Robert en de keeper tegelijk bij de bal komen is er geen mogelijkheid meer voor Robert om te scoren.
Na een harde overtreding op Robert mag Marco de vrijetrap nemen. Hij schiet de bal perfect in de hoek maar de keeper tikt hem uit de hoek zodat we met 1-0 gaan rusten en geen kans weggegeven hebben.
In de rust benadrukken we dat we het goed doen maar dat SB de 2e helft wel wat anders zal gaan brengen.
Meteen na rust zien we idd een beter spelend SB en worden we terug gedrongen richting eigen goal. Na een knap schot van SB dat net voorlangs gaat komt het besef we verder van de goal af moeten en sneller moeten aansluiten naar voren. Vanaf dat moment komen we weer wat beter in ons spel, kunnen we ook weer wat creëren. Lars stuurt Marco diep, bal aan de goede kant van de man zodat Marco richting hoek 16 door kan lopen, zijn schot vanuit deze moeilijke hoek gaat net voorlangs.
Ook SB blijft zijn momenten krijgen, na een mooie aanval weet Jordy ons te redden en een mislukte voorzet van SB schampt de lat. In de 75e minuut komt Tobias voor Jop
En in de 83e minuut komt Oscar voor Robert die met kramp de wedstrijd moet staken. De laatste 10 minuten is het tegenhouden en zien te overleven maar verder dan een slimme bal de 16 in op de spits waar Lars goed de verre hoek verdedigt en Jordy kan redden in de korte hoek komt SB niet. Zo slepen we de 3 punten binnen en kunnen we daar in het zonnetje van genieten.
Korte conclusie: een hele goede wedstrijd waarin we in alles wat we deden als team deden!

Door de ogen van de leider.