Verslag SVZ – Siveo

Vandaag de laatste wedstrijd van het seizoen tegen de Zegvelders die 1 punt boven ons staan op de ranglijst. Hun staan 4de, vaak de plek waar je de periode titel van de koploper op kan vangen.
Helaas lijkt het dit jaar niet van toepassing omdat Rohda een geweldige periode draait en het vandaag af kunnen maken door van onze buren uit Nieuwveen te winnen. Als SCH wint van onze andere buren NSV dan moet Rohda winnen en is een gelijk spel niet genoeg, dan zou bij een gelijkspel de winnaar van SVZ – Siveo de nacompetitie in gaan.
Maar goed, we moeten eerst zelf maar eens winnen van Siveo wat ons doorgaans niet zo makkelijk lukt. Daarna zijn we afhankelijk van 2 andere wedstrijden om te weten of we een periode “gewonnen” hebben.

We benaderde deze wedstrijd gewoon als laatste wedstrijd van het seizoen want de kans was klein dat er wat gevierd kon worden. We moesten wel wat improviseren want de keepers van het eerste en tweede waren afwezig deze zaterdag. Dus onze keepers trainer ging op doel bij het eerste en een speler uit JO17 met veel keepers talent ging op doel bij het tweede en sloot bij ons aan als reserve keeper.
Mooi weer en veel mensen op het complex maakte het gezellig.
Maar na 30 sec wedstrijd werd dat toch iets negatiever, onze centrale verdediger verslikte zich in een diepe bal en werd afgetroefd op snelheid en slimheid, en zo kon de aanvaller van Siveo de bal simpel langs onze ervaren keeper schieten.
Verder was er over de eerste helft weinig te vertellen, veel strijd en duels en ik heb ook veel rare duwen en beuken gezien waarbij niet eens een intentie was om de bal te spelen. Die laatste twee is niet waar ik van kan genieten dus veel plezier heb ik niet beleefd aan de eerste helft. Voetballend lukte het niet, we vonden daar geen oplossing voor waardoor het leek dat iedereen maar wat deed en dat er geen speelplan was.
De rust stand was 0-1 en in de rust wist iedereen dat dit beter kon en moest.
Na rust zag je meteen een andere wedstrijd ontstaan, Siveo liep minder ver naar voren, de middenvelders bleven kort voor de verdediging staan terwijl de spitsen zo diep mogelijk bleven. Dat gaf ons de ruimte om tussen hun linies tot voetbal te komen op hun helft.
Je zag meteen een beter spel en we konden de bal beter in de ploeg houden.
We kwamen dichter bij de goal van Siveo.
En konden een aantal keer schieten maar hun keeper stond dan elke keer in de weg.
Aan de andere kant hadden ze een snelle en goede spits die regelmatig aan het werk gezet kon worden en ons handen vol werk koste. Het was onderhand 15-20 minuten voor tijd en met deze stand hadden we sowieso zo geen kans op een periode titel, SCH stond weliswaar ruim voor tegen NSV maar Rohda stond ook voor tegen Nic Boys. We wilde het seizoen graag beter afsluiten dan een 0-1 verlies. Op de bank volgde het overleg wat we aanvallend nog konden doen, wie hadden we op de bank. We hadden bedacht dat we 2 spitsen op de bank hadden maar de eerste moest in de basis starten door een late ziek melding, de tweede kwam geblesseerd van het tweede aansluiten en kon niet spelen. Onze reserve keeper uit JO17 was vaak spits in zijn team en had al eens als spits gespeeld bij het tweede. Groot, sterk en goed schot. Dat klonk als een optie dus deed hij zijn keepers kleren uit en een voetbal tenue aan. Een paar minuten later maakt hij zich klaar voor zijn debuut in het eerste.
Nog geen 3 minuten later krijgt hij de bal ff buiten de 16 en loopt richting goal, je hoort mensen roepen: schieten! En hij besluit om dat te doen, hard in de verre hoek. De keeper strekt zich en kan de bal ternauwernood tegen houden waarna onze spits er als de kippen bij is om de bal het laatste zetje te geven. De 1-1 komt op het bord, nog 7 minuten te gaan en we horen dat het in Nieuwveen in de laatste minuut 1-1 is geworden. Kortom winnen betekend dat we een periode krijgen en nacompetitie kunnen gaan spelen.
In de 87e minuut schieten we op doel, wederom goed in de hoek, ook nu ligt die keeper weer in de weg maar gelukkig is onze spits er ook nu weer bij om de bal binnen te tikken, 2-1 !!!
Zal het dan toch gebeuren vandaag?
Nog een paar minuten, Chris wisselt 2 aanvallers voor verdedigers. Siveo gaat vol voor de 1-1. Een lange scrum voor de goal volt waarbij een goal van Siveo niet lijkt uit te kunnen blijven. SVZ haalt de bal 2 x van de lijn, onze keeper redt, een andere bal wordt geblokkeerd en als de rook is opgetrokken heeft de keeper de bal in zijn handen.
De scheids fluit af en SVZ pakt een periode!
Wat een ontknoping vandaag, we wisten dat het kon maar niemand hield er serieus rekening mee.
Zingen, juichen, fotootje maken en een drankje in het zonnetje, wat een heerlijk einde van dit seizoen, hoewel einde ineens ook niet meer het juiste woord is.
Normaal gesproken spelen we woensdag de eerste wedstrijd van de nacompetitie en zolang we blijven winnen kunnen dat maximaal 4 wedstrijden worden.
Na een paar drankjes en buren Nic boys bedanken met 2 kratten bier gingen we door voor een seizoen afsluiting met eten en een drankje.
Er werden wat vrijwilligers bedankt en afscheid genomen van Chris.
Leen was in de middag al in het zonnetje gezet omdat hij vanavond niet kon en Leon die volgend jaar de vrouwen gaat trainen/coachen was helaas ook afwezig.
Chris vertelde mooi wat hij in 5 jaar beleefd had bij de club en ook hij was enorm blij dat we een prijs gepakt hebben.
Ook werden de topscorer, assist koning en speler van het jaar uitgeroepen.
De speler van het jaar komt tot stand doordat elke wedstrijd 2 mensen uit staf en 2 mensen uit het publiek een top 3 doorgeven, een mooier beeld kun je wat mij betreft niet schetsen.

Topscorer bij SVZ 1: Marco
Assist koning bij SVZ 1: Maurits
Speler van het jaar bij SVZ 1: Falco

Topscorer bij SVZ 2: Nick Mooren
Assist koning bij SVZ 2: Nick Mooren
Speler van het jaar bij SVZ 2: Connor

Korte conclusie: wat een fantastische zaterdag!

SVZ 1 door de ogen van de leider