Verslag SVZ – Siveo

Zaterdag middag trappen we af voor de eerste echte wedstrijd. Voor de beker spelen we tegen Siveo. Na jaren bij elkaar in de competitie gezeten te hebben gaan wij dit jaar in de competitie richting Leiden maar voor de beker komen we deze sterke tegenstander nog wel tegen. Een mooi moment om te kijken waar we staan aangezien we vorig jaar tot en met laatste wedstrijd met hun gestreden voor nacompetitie.
Voorin starten we met Nick, Marco en Gareth. Waarbij de eerste twee (Nick en Marco) veel goals gemaakt hebben in de voorbereiding dus duidelijk vol vertrouwen aan deze wedstrijd beginnen.
Daar achter een middenveld met Falco, Maurits en Tobias die moeten zorgen dat we voetballend van verdediging naar aanval kunnen gaan.
Het eerste aanspeelpunt voor Connor moeten komen van Lars, Sjoerd, Jop en Berry. Meteen vanaf het begin kon je zien dat we minder makkelijk voetbalde dan de wedstrijden hier voor. Of het kwam door de warmte, gebrek aan focus of een tegenstander die beter was is moeilijk te zeggen maar we kwamen bij druk zet momenten steeds te laat. En als er een aantal wel op tijd waren dan zagen we er wel 1 of 2 die niet mee deden zodat Siveo onvoldoende in de moeilijkheden kwam.
We hadden het op zich wel goed staan bij balbezit Siveo want waar ze eerste steeds proberen op te bouwen kozen ze steeds vaker voor de langere bal, dat zegt ook wel iets.
Kansen en mogelijkheden waren er voor beide doelen, waar Siveo de paal raakt kopte wij uit een hoekschop op het metaal.
Nick die heel goed gevonden werd in de diepte aan de linkerkant moest de bal meenemen richting goal omdat Gareth te laat gestart was en nog niet aanspeelbaar was voor Nick, helaas zorgde dat er voor dat Nick geen afspeel mogelijkheid meer vond omdat Siveo snel terug was.
Een knappe dribbel van Gareth van buitenlijn naar binnen net buiten de 16 speelde we niet goed genoeg uit om tot een echte kans te komen.
Tobias moest na 30 minuten gewisseld worden voor Oscar, hij heeft met de warme weer eerder last van de warmte dan andere sinds zijn lange afwezigheid in het vorige seizoen.
In de rust kwam Stan erin voor Sjoerd
Meteen na rust kwamen we beter in ons spel, Siveo kwam er minder vaak uit en als dat lukte was vooral met langere ballen.
Kortom we speelde vaker op de helft van de tegenstander en hadden het wat beter voor elkaar.
Lars die vanaf de middenlijn in het hart van de verdediging knap wegdraaide, versnelde met de bal aan de voet en daarna met een geweldige bal Gareth aan het werkte, was genieten. Gareth wist helaas Nick die alleen voor de goal kwam niet te bedienen.
Meerdere hoekschoppen leverde gevaar op en opvallend om te zien was dat Oscar daar een goed gevoel voor positie bij heeft. Één keer kopte hij perfect diagonaal binnen maar voorkwam de keeper met een fantastische redding een goal. Daarna kopte hij over en een derde keer kon hij de bal net niet raken. Wat bleef in de 2de helft was dat Maurits vaak aan de bal kwam maar niet een wedstrijd speelde die we vaak van hem gezien hebben met veel knappe ballen maar vandaag zoekende was naar de juiste passing. Ook hebben we Falco weinig in het spel kunnen betrekken, dat had vooral te maken met de afstemming onderling tussen middenvelders en spits, daar ligt duidelijk ruimte voor verbetering.
Na 25 minuten werd Falco goed bediend in de diepte, een moment leek hij alleen op de keeper af te gaan doordat hij slim zijn tegenstander voorbij liep helaas was het de andere centrale verdediger die het gat razend snel dicht liep en Falco van score af kon houden.
Een kwartier voor tijd kwam er een diepe bal van Siveo waar hun speler goed het oog in had en Connor koos om terug naar de goal te gaan. De bal viel goed, zoals dat zo mooi heet en helaas wist Siveo hier de 0-1 uit te scoren.
Danny wilde om met wat omzettingen en Robin vM voor Gareth te kijken of we de wedstrijd nog konden kantelen. We werden zeker nog een paar keer dreigend maar een goal konden we niet meer maken.

Een ander de schuld geven, verwijten maken maar niet eerst naar kezelf kijken
Korte conclusie : niet tevreden, we hebben veel beter laten zien.

SVZ door de ogen van de leider