Verslag SVZ – SCH

Vanaf de bank thuis moest ik deze wedstrijd volgen op de radio en via whatsapp met mensen op de bank.
Dus extra moeilijk maar toch een poging gedaan met de info die ik kreeg.
Chris was afwezig doordat hij wederom vader is geworden.
Dit zorgde ervoor dat Martijn, Freek en Leon deze wedstrijd gingen begeleiden.
Vandaag tegen SCH, de “te kloppen” ploeg uit de competitie. Dit wordt een zware pot en wij zijn benieuwd of we iets kunnen uitrichten tegen zo’n sterke ploeg.
We trapte even na half drie af en in de 4de minuut score onze spits meteen de 1-0, een prachtige bal vanuit de verdediging nam hij knap aan op zijn borst om daarna vernietigend uit te halen en binnenkant paal binnen te schieten. Een geweldige start natuurlijk!
Meteen daarna nam SCH het initiatief, het bouwde zorgvuldig op en wachtte tot SVZ ergens uit moest stappen in dat de ruimte die ontstaat te benutten. Dit resulteerde in veel voorzetten en hoekschoppen. SVZ stond onder druk.
Je zou zeggen een gelijkmaker kan niet uitblijven. In de 21ste minuut was het zover, een van richting veranderd schot zorgde voor 1-1.
Na deze goal ging de druk wat liggen en kwam er wat meer ruimte en tijd voor SVZ om te voetballen. Dit leverde niet direct kansen op maar een wat meer gelijkwaardig beeld.
De 1-1 was ook de rust stand.
In de rust nam Martijn de goede dingen door en gaf aan waar we goed op moesten letten, wisselen deze we nog niet.
Meteen na rust maakt SVZ de 2-1 en zoals de laatste weken vaker gebeurd is, is het onze “6” die hem maakt. Een goede bal van onze centrale verdediger achter de verdediging schoot hij in één keer uit de lucht in de zij-netje!
Met deze 2-1 op zak groeide het gevoel dat er een goed resultaat te halen was vanmiddag.
Dat gevoel werd nog sterker toen de eerste hoekschop van SVZ uitmonden in een strafschop wegens hands.
Onze topscorer ging achter de bal staan en schoot de 3-1 binnen!
10 minuten na rust is het ineens helemaal omgedraaid en staan we 3-1 voor en weten we dat SCH alles uit de kast gaat halen om dit nog goed te maken.
Zo’n goede ploeg als SCH zette Zevenhoven ook behoorlijk onder druk. Gelukkig gaven we weinig weg en “stond” de verdediging goed. Met onze kopsterke jongens achterin wisten we ook veel ballen weg te koppen.
Zo nu en dan kwamen we er goed uit maar een goal maken lukt ons niet.
SCH blijft er in geloven en zo gaan we het laatste kwartier in. Maar Zevenhoven houd stand, geeft niets weg en blijft gevaarlijk. Zo ook in de 85ste minuut als we een goede hoekschop weten te verlengen richting goal die de keeper pas achter de lijn kan stoppen zodat de 4-1 op het bord komt en de wedstrijd gespeeld is!
Wat een heerlijk potje tegen zo’n sterke tegenstander, zo weinig weg gegeven en 4 mooie goals.
Dit brengt ons weer 3 punten en een mooie stap op de ranglijst.
Net voor de wedstrijd is hoofd trainer Chris voor de tweede keer vader geworden van een zoon, dus dubbel feest bij SVZ.
Korte conclusie: We winnen van een hele goede ploeg en doen weer mee voor de 3de plaats!

SVZ 1 door de oren van de leider