Verslag SVZ – RVC

Vandaag spelen we thuis tegen RVC, na de overwinning van vorige week willen we natuurlijk vandaag weer winnen.
We starten met: Jordy, Lars, Sjoerd, Nino, Falco, Tobias, Gareth, Robert, Maurits, Damon, Nick.
Berry is op vakantie en op de bank zaten Jop, Swen, Stan, Robin vM, Oscar.
Het was mooi droog weer maar de stevige wind maakt het wel extra moeilijk.
Al vroeg in de wedstrijd wint Robert een kopduel op de helft van RVC en pikt broertje Nick de bal op, die draait meteen en schiet snel. Zijn harde schot gaat richting doel maar de keeper tikt na een mooie duik de bal over. De hoekschop die volgt kwam perfect voor de goal maar RVC kopt hem de 16 uit, als we even later weer een hoekschop krijgen gaat Maurits er weer achter staan, helaas was de bal niet zo goed maar RVC maakt er wederom een hoekschop van, dit keer gaat Maurits de bal met links nemen zodat hij hem mooi in kan draaien. De bal komt bij Falco die bal knap weet binnen te schieten zodat na 15 minuten de 1-0 op het bord komt.
Het enige moment van gevaar voor RVC komt na een inschattingsfout van de niet helemaal fitte Sjoerd, gelukkig brengt Jordy redding. Een voorzet van SVZ vanaf links die Gareth uit de lucht in één op de pantoffel neemt naderde de technische volmaaktheid maar de bal ging met enorme snelheid helaas 2 cm over het doel. In de 30e minuut gaat het niet meer met Sjoerd en komt Jop erin.
In het laatste kwartier krijgen we nog 2 vrijetrappen waarvan Maurits er één op goal krijgt maar helaas maakt de keeper er een hoekschop van. Een fantastische aanval met Robert, Nick weer Robert, Damon met één keer raken bracht de bal bij Damon die rechts in de diepte loopt, zijn bijna perfect voorzet is voor zowel de keeper als de verdediger van RVC niet te verdedigen, Nick komt met de perfecte loopactie bij de 2e paal uit maar komt net een teen te kort om binnen te tikken.
Even later is het wederom Robert die de bal verovert op het middenveld en Damon inspeelt, Damon lanceert direct Nick aan de linkerkant, Nick snelt zijn man voorbij door de bal meteen goed mee te nemen. Damon komt goed voor de goal, kiest positie om af te kunnen ronden helaas komt de bal van Nick daar niet. Het laatste moment voor rust van SVZ was Gareth met een schot net voorlangs. We gingen de rust in met een goed gevoel, voorsprong, meer balbezit, betere kansen of mogelijkheden.
Meteen na rust in de 49e minuut was het helaas weer gelijk. Jordy en Jop konden een hoekschop niet voorkomen en RVC kopte de hoekschop binnen, 1-1.
Na rust voetbalde we minder makkelijk dan voor rust, RVC kwam wat beter voor de dag en kwam vaker bij onze goal.
Een goede aanval met Robert, Damon en Gareth was mooi om te zien, het schot van dichtbij werd helaas gekeerd door de keeper, een rebound moest hij wel toestaan. Waar ik dacht dat Gareth deze bal genadeloos binnen schoot ging de bal helaas naast. We creëerde nog mogelijkheden maar grote kansen blijven uit in deze fase van de wedstrijd.
Een goede aanval van RVC zorgt voor veel gevaar, Lars die naar de grond gaat met een sliding en daarbij de bal nog ff tegen zijn hand krijgt was een laatste poging om deze aanval te onderbreken, maar de bal valt weer voor de voeten van de RVC aanvaller en dit balvoordeel mag hij in een 1 op 1 met Jordy binnen de 16 gaan belonen maar gelukkig komt Jordy wederom als winnaar uit de strijd.
In de 67e is het dan toch 1-2, de RVC spits wordt ingespeeld, draait knap weg en schiet diagonaal binnen, Jordy kan met een knappe redding de bal nog raken zodat de bal blijft liggen op 2 meter van Jordy, een wedstrijdje wie is als eerste bij de bal volgt, een RVC speler is hier het scherpste in maar Jordy staat ook heel snel weer op zijn benen, er volgt een sliding, kluts, tikje links, tikje rechts maar uiteindelijk kan RVC de bal in het lege doel tikken en is de 1-2 een feit.
Na een volgend duel tussen Jordy en een RVC aanvaller komt hij er weer als winnaar uit maar moet dat bekopen met een flinke tik tegen zijn voet, zijn voet wordt snel dikker en dikker zodat Swen in de 70e minuut moet invallen om Jordy te vervangen. In de laatste 20 minuten komen we niet verder dan wat gevaarlijke voorzetten en soms wat dreigend over de flanken. Tussendoor red Swen ons ook nog een keer. In de 83e minuut doet Danny een dubbele wissel in een laatste poging om de wedstrijd te laten kantelen:
Robin en Stan komen voor Robert en Gareth. Helaas bracht dit niet de ommekeer waar we op hoopte en bleef de 1-2 stand op het bord staan. Voor SVZ erg zonde; meer bal bezit, genoeg kansen en een hele goede eerste helft was niet voldoende voor een punt of punten.
Korte conclusie: vorige kregen we te veel, vandaag krijgen we voor ons gevoel wat te weinig.

Door de ogen van de leider