Verslag SVZ – Roodenburg

Vandaag is het een mooie dag, 20 graden en zon dus ideaal weer om te voetballen.
Als we winnen en BSC zou verliezen zijn we kampioen. Dat geeft wat extra onderbuikgevoel.
Onze basis: Connor, Lars, Jordy, Jop, Berry, Lennart, Tobias, Falco, Maurits, Marco, Nick.
De start is matig, we spelen de bal slecht van geel naar geel en van links naar rechts is al helemaal geen spraken.
Het eerste gevaar kont dan ook van Roodenburg. Gelukkig zet Jordy op het laatste moment zijn lichaam er goed tussen zodat er net geen schot op Connor komt.
In de 10e minuut word het dan terecht 0-1, notabene na ingooi van SVZ op middenlijn, na bal verlies is Roodenburg er razend snel uit en scoort beheerst.
SVZ word daarna wakker en gooit iets van zijn schouders. Het spel word wat beter en we spelen veel op de helft van Roodenburg. Dat resulteerde in meerdere gevaarlijke momenten.
Lennart zijn schot word net uit de hoek getikt en twee gevaarlijke hoekschoppen leveren nog geen goal op. Daarna is het weer Lennart met een schot na een heerlijke aanval maar deze gaat over.
In de 33e neemt Maurits een vrijetrap uit een moeilijke hoek, ff buiten de 16 aan de zijkant van het veld, de bal van Maurits verrast vele mensen en zorgt voor de 1-1!
In de 42e minuut komt Sjoerd voor Tobias die duizelig het veld moet verlaten.
In deze minuut moet de hoekschop nog genomen worden, Maurits neemt de hoekschop en tussen de vele spelers weet Berry de bal op doel te krijgen, de bal is achter de lijn maar is dat te zien voor de scheidsrechter met zoveel mensen er voor? Jordy maakt aan alle onzekerheid een einde door de bal verder het doel in te schieten, goal voor Berry dus en de 2-1 op het scorebord.
Nog voor rust komt er een punt gave voorzet van Marco waar zowel Sjoerd als Nick iets mee kunnen, sjoerd neemt hem vol op de schoen maar helaas gaat de bal niet tussen de palen.
In de rust, nemen we de eerste helft door en gaan met veel goede voornemens het veld in voor de 2e helft.
Helaas komen we de 2e helft steeds minder aan voetballen toe en spelen we meer en meer een soort kick en rush.
Na een buitenspel moment schiet Roodenburg nog op doel en als Connor de bal moet lossen en hem daarna met een duik klem pakt loopt er een speler vol door op hem. Een flinke schram, een sneetje bij zijn slaap en duizeligheid tot gevolg, Bram start zijn warming-up terwijl Connor verzorgt wordt. Gelukkig blijkt Connor door te kunnen.
Daarna is hij nog heel belangrijk voor ons, een hoge voorzet weet hij net voor twee spelers van Roodenburg weg te boksen.
In de 69e minuut komt Gareth voor Jop om wat meer dreiging vooruit te krijgen.
We creëren soms wat gevaar met de snelheid van Gareth en hij verdient een vrijetrap bij de zijlijn. Maurits gaat er achter staan en geeft de bal voorbij de tweede paal waar Sjoerd de bal vanaf de achterlijn via de paal terug voor de goal kopt, Marco staat precies op de goede plek en schiet hem op de keeper en daarna is hij heel scherp zodat hij de rebound binnen kan schieten en zo in de 78e de 3-1 op het bord zet.
Een minuut later laat Roodenburg zien dat ze echt wel wat in hun mars hebben, een goede aanval word perfect afgerond in de verre hoek maar Connor heeft wereld redding in huis en tikt de bal op de paal zodat de 3-1 blijft staan.
Maar in de 84e minuut wordt het alsnog 3-2 via een schot in de verre hoek, de rot stuiter maakt hem onhoudbaar voor Connor. SVZ heeft het erg moeilijk in deze periode en komt nauwelijks aan voetballen toe en staat vooral op eigen helft. Na een van de vele diepe ballen van Roodenburg komen we in de problemen, de bal valt tussen verdediging en keeper in en caramboleert nog ergens tussen de aanvaller en verdediger waarna de aanvaller hem langs Connor tikt, Berry sprint voor zijn leven en tikt de bal net voor het doel nog naast. Een hoekschop zou je zeggen maar de scheidsrechter heeft een overtreding gezien wijst naar de stip, na wat commotie ziet hij de grensrechter staan met de vlag in de lucht, heeft hij buitenspel gezien? Onduidelijk al om! Na overleg blijkt dat wat hij gezien heeft als een overtreding niet binnen maar buiten de 16 heeft plaats gevonden dus geen strafschop met een vrije trap. Dat was tegen het zere been van alles wat Roodenburg was, van trainer, leider en spelers tot wisselspelers ging verhaal halen bij de grensrechter. Die had het in hun ogen gedaan en dat zorgde voor een lange onderbreking omdat het helaas niet alleen bij praten bleef. Met duwen en schelden benoem ik vast niet alles wat er gebeurde. Na een minuut of wat was het meeste emotie weer weg en kon de scheidsrechter de rest van Roodenburg mensen weg van de situatie sturen en de vrijetrap laten nemen. Deze vrijetrap was niet gevaarlijk zodat we met 3-2 voor blijven staan. Het laatste deel van de wedstrijd is vooral tegenhouden en Roodenburg dat de bal zo veel mogelijk in brengt voor de goal maar op een bal die Connor over moet tikken na komt er geen echt gevaar uit.
In de 89e minuut krijgt Marco een wissel, het is zijn laatste thuiswedstrijd namens SVZ 1 en na meer dan 300 doelpunten stopt hij na dit seizoen als speler van de selectie.
Oscar vervangt hem om de laatste minuut de overwinning veilig te stellen en dat lukt ons.
Korte conclusie: nog één wedstrijd winnen.

Door de ogen van de leider