Verslag SVZ – Rohda

Vandaag een wedstrijd met een extra lading, deze wedstrijd winnen betekend dat de 2e periode gewonnen word!
Het is 10 jaar geleden dat SVZ 1 een periode titel gewonnen heeft dus iedereen voelt dat dit zeldzaam is.
Afgelopen week hadden we het er als staf over dat we het vaak moeilijk hebben tegen Rohda en dat verwachten we voor vandaag weer.
Helaas moest er een streep door de voorbereidde donderdag training omdat er te veel spelers ontbraken door uiteenlopende redenen, dat was erg jammer want je wilt toch zo optimaal mogelijk toe werken en leven naar zo’n wedstrijd.
Zaterdag middag in de wedstrijd bespreking zaten de jongens er goed bij, scherp, geconcentreerd en fit.
14:35 uur begon de wedstrijd en echt ontbranden deed hij niet.
De eerste helft leken beide ploegen wat moeite te hebben met de speelwijze van de ander, dat concludeer ik uit dat beide ploegen maar 1 kans creëren.
Onze spits kreeg een perfecte bal die hij binnen kon koppen maar helaas tikte de keeper van Rohda hem uit de goal.
En onze keeper redde fantastisch op goede harde poging van een vrije gekomen aanvaller.
Verder was er niet veel te genieten, dat bleef eigenlijk beperkt toch de fantastische techniek van onze linker middenvelder. Bij hem lijkt het soms of hij in de speeltuin staat te voetballen met zijn kinderen, zo makkelijk oogt het dan.

In de rust gaf Chris aan dat we het na rust wat anders gingen neerzetten, het doel was veel beweging aan de buitenkanten om daar ruimte te creëren en tot beter voetbal en meer kansen te komen.

In het eerste kwartier na rust zagen we meteen al meer dan in de hele eerste helft en dat resulteerde ook in de 1-0.
Na een goede actie van een van onze aanvallers viel de bal net buiten de 16 en werd hij hard en zuiver binnengeschoten door de andere aanvaller. De voorsprong was een feit dus nu was het zorgen dat we geen tegen goal zouden krijgen.
Vanaf de goal wist Rohda dat het wat moest doen omdat ze achter stonden, met die overtuiging wisten ze steeds vaker gevaarlijk te worden, vooral over onze linker kant.
SVZ kon daar niet zo veel meer tegenover zetten, alsof de energie op was. Waardoor het soms leek dat de wilskracht ontbrak om alles te geven om deze voorsprong ten koste van alles te verdedigen. Tactisch gezien denk ik dat de rede ook zou kunnen zijn dat we niet compact genoeg stonden waardoor de ruimtes te groot werden en het niet te belopen was.
Vanaf de 70ste minuut kwamen daar echt gevaarlijke momenten voor Rohda uit voort. Ze kregen ook een paar hoekschoppen omdat we achterin wat ballen niet voldoende konden verdedigen en daarmee hoekschoppen moesten toestaan.
In de 81ste minuut kwam Rohda op 1-1…
Eigenlijk wel terecht maar erg zonde natuurlijk.
Er waren nog een kleine 10 minuten te gaan om een goal te maken.
Veel goede kansen kwamen er niet meer, 2 hoekschoppen van SVZ resulteerde niet in doelpogingen. Een goede kans had kunnen voorkomen uit een hele goede bal van links midden die precies over de Rohda verdediger heen viel op 20 meter van de goal, onze spits leek de bal aan te kunnen gaan nemen om daarna vrij voor de keeper te kunnen afronden. Helaas slaagde hij niet in zijn aanname waardoor dit moment verloren ging.
Daarna eindigde de wedstrijd in 1-1 en dat betekent geen periode titel voor SVZ.
Wat een uniek moment had kunnen zijn werd zo “gewoon” een wedstrijd die niet gewonnen werd. We wisten natuurlijk dat we niet alle wedstrijden die nog gingen komen zouden gaan winnen maar dat dit juist nu gebeurde zorgde wel voor wat teleurstelling.
Maar in de competitie doen we nog volop mee voor de bovenste 4 plaatsen wat de mogelijkheid geeft dat we nog een nacompetitie ticket kunnen krijgen omdat de kampioen een gewonnen periode titel laat vallen tot de eerste ploeg op de ranglijst zonder periode titel. Daarnaast moet de 3de periode nog beginnen dus wellicht is daar ook nog wat mogelijk.
Korte conclusie: vandaag waren we niet goed genoeg om te winnen maar er is nog veel om voor te spelen!

SVZ 1 door de ogen van de leider