Verslag SVZ – RKDES

Vandaag de wedstrijd tegen RKDES uit Kudelstaart. Een sterke ploeg moet een goede start die seizoen.
We starten met Jordy, Robin vM, Lars, Jop, Nino, Tobias, Robert, Gareth, Falco, Maurits, Nick M.
Op de bank zaten: Stan, Swen, Oscar, Joost, Nick V.
Sjoerd had een vrijgezelle feest en Berry was vrijdagavond op de Spoedeisende Hulp en kon daardoor niet spelen. Kortom we moesten het zonder onze eerste 2 aanvoerders doen.
In het eerste half uur gebeurd er voor de doelen weinig. 2 hoekschoppen op een rij was het spannendste. SVZ was even aan het aftasten en wennen aan de veranderingen.
Tobias moest in de 25e minuut na een ongelukkig moment geblesseerd het veld verlaten, Stan kwam hem vervangen.
SVZ creëerde de eerste echt kans van de wedstrijd toen Maurits een goede voorzet van zijn voet liet vertrekken richting Nick maar zijn kopbal ging naast.
Daarna waren er nog twee gevaarlijke momenten in de 16 maar de bal viel net niet goed genoeg om te kunnen scoren.
De ruststand is dus 0-0.
De 2e helft gebeurd er wat meer.
Een vrijetrap van Maurits die Gareth verdiende na een goede dribbel, gaat helaas over.
Robin vM wordt eruit gelopen langs de zijlijn zodat er een voorzet kan komen op de spits, de spits loopt slim en kan de bal net het laatste tipje geven, Jordy staat vast en de bal rolt bij zijn bereik net langs de paal en gelukkig aan de voor ons goede kant. De wedstrijd blijft in evenwicht met weinig kansen aan beide kanten.
Een goede voorzet van Gareth lijkt wel eens voor de eerste goal te kunnen zorgen, Falco komt heel hoog, veel hoger dat zijn tegenstander en kopt de bal knap naar de verre hoek, keeper kansloos maar helaas gaat de bal over.
Ook RKDES krijgt een vrijetrap op een mooie afstand na iets te enthousiast verdedigen na Gareth. Deze vrijetrap wordt perfect op doel geschoten zodat Jordy moet bepalen of het een goal wordt. Met een knappe redding houd hij de 0-0 op het bord.
In de 75e minuut krijgt Nick de bal op de middellijn aangespeeld vanaf links, hij draait knap open met 2 man bij hem en opent op Gareth. Die dribbelt langs 2 man naar binnen en geeft op 20 meter van het doel breed op Nick die in één keer schiet, even lijkt de bal te vertrekken naar de kruising maar de bal gaat naast en over.
In de 81e minuut komt Nick V voor Gareth om wat nieuwe energie toe te voegen.
Helaas wordt het in 84e minuur 0-1 voor RKDES na een afgeslagen hoekschop die Jordy weg slaat, op een meter of 30 meter valt hij zo voor de voeten van een RKDES speler die met een geweldig schot de bal binnen schiet. SVZ speelt de rest van de wedstrijd alles of niets maar verder dan een bal hoog voor de pot komen we niet.
In blessuretijd volgt er een vrijetrap van Maurits dat de hoop nog levend houd op een gelijkspel. Jordy komt uit zijn goal mee naar voren. Helaas is de vrijetrap niet goed en countert RKDES meteen, na een lange run en zeker 3 momenten waarin we ons hoofd erbij houden en dus geen overtreding met kans op een kaart maken loopt de speler de bal in het lege doel en is de wedstrijd geëindigd in 0-2.
Korte conclusie: de organisatie stond als een huis en daar halen we veel vertrouwen uit richting de toekomst.

Door de ogen van de leider.