Verslag SVZ – NSV

Vandaag de derby tegen NSV de club die we vanaf ons trainingsveld zo zien liggen.
Dat betekent natuurlijk meer publiek en vuurwerk vooraf, dat is altijd weer bijzonder. Helaas was er regen voorspelt en regende het vooraf en een groot deel van de wedstrijd wat er natuurlijk voor zorgt dat het iets minder druk wordt.
Toen de rook was opgetrokken startte SVZ met Connor, Lars, Jordy, Jop, Berry, Lennart, Robert, Falco, Maurits, Nick, Marco.
Al in de 2e min krijgt NSV een vrijetrap bij de hoek van de 16, gelukkig gaat de bal naast.
Een goede hoekschop van Maurits zorgt bijna voor de 1-0 maar Falco kan er net niet bij.
Een snel genomen vrije trap van NSV verrast ons en een gevaarlijke voorzet volgt, gelukkig kan niemand erbij.
SVZ heeft veel de bal en speelt op de helft van NSV. NSV kan voetballend niet met ons mee maar de dreiging op een counter ligt natuurlijk altijd op de loer.
Ons veld overwicht zorgt voor veel gevaarlijke momenten voor het doel van NSV. Een mooie bal van Falco op Marco die voorbij de 2e paal staat en terug kopt op Nick maar die wordt naar de grond gewerkt en kan dus niet scoren. De afvallende bal komt bij Berry die vol uithaalt maar de keeper redt.
In de 18e minuut verdiend Nick een vrijetrap en gaat Maurits achter de bal staan. Helaas kan de keeper de bal weg boksen, Nick staat goed opgesteld om de bal meteen weer op doel te schieten maar een speler van NSV weet de bal te blokken, vanuit deze scrum komt de bal bij Falco die uit een moeilijke hoek helaas naast schiet.
Een goede bal van Maurits wordt verlengd door Nick en Falco kan schieten helaas ook nu kan het schot geblokt worden.
Uit wederom een goede hoekschop komt de bal bij Marco op rand 16, ook zijn schot wordt geblokt en dat geld ook voor een schot van Falco nadat hij zichzelf knap had vrij gekapt van zijn tegenstander.
NSV krijgt nog een vrijetrap na een overtreding die gemaakt moest worden om een gevaarlijke counter onschadelijk te maken maar gelukkig weet Connor te redden. Ook de hoekschop die hier uit volgt is een prooi voor Connor.
Berry gaf meerdere gevaarlijke en goede voorzetten; maar Robert die zijn voorzet knap verlengt naar de verre hoek wordt voor de lijn weggeschoten, een bal die bij Nick komt weet Nick niet tot een schot te maken, een scherpe voorzet tussen keeper en verdediging NSV waar we net niet bij kunnen komen zorgen dat we met een 0-0 gaan rusten.
In de rust blijft Jop geblesseerd achter en komt Gareth in de ploeg.
Meteen na rust een mooie actie van Gareth en goed schot, de keeper redt en de rebound is niet aan Robert besteed.
SVZ speelt wat minder goed als voor rust maar de kansen en gevaarlijke momenten blijven komen.
Vrijetrap Maurits, keeper bokst weg, Nick krijgt hem vanaf de achterlijn bij Marco die voor een leeg doel staat op 5 meter van de doellijn maar deze bal helaas niet in maar over het doel tikt.
Nick die als enige inschat dat een lange bal op de achterlijn aan te nemen is maakt vanuit een moeilijke positie via een knappe actie ruimte om te schieten maar helaas levert dit ook geen goal op.
In de 71e minuut komt Robin L voor de geblesseerde Lennart. SVZ gaat wat meer risico nemen met meer mensen voor de bal in de hoop daar uit te kunnen scoren.
NSV kan er vanaf dan iets vaker uitkomen met een tegenaanval waarbij Connor nog een keer knap redding brengt.
Marco krijgt de bal in de 16, schermt hem goed af, draait goed, dreigt te gaan schieten maar neemt hem nog een keer mee, helaas zorgt een te veel aan verdedigers er dan voor dat hij niet tot een schot komt.
Een vrijetrap van Marco gaat in de muur waarna de bal bij Maurits komt die helaas over schiet.
We zien nog vele voorzetten die we niet kunnen promoveren tot een schot op doel.
Gareth en Robin met gevaarlijke dribbels maar tot een goal lijdt dat nog niet.
In de 82e minuut komt Sjoerd voor Falco om met ballen hoog voor de pot nog wat extra kopkracht te hebben
Jordy met een bal van achteruit bereikt Nick die de bal aanneemt en ineens uit de draai schiet, iets wat niemand zag aankomen maar de keeper weet toch redding te brengen.
Een bal van Lars wordt doorgekopt door Sjoerd naar Nick die met een hele knappe bal Marco in één keer voor de keeper zet
Een beetje vanaf rechts komt hij de 16 in, de keeper verkleind de hoek, Marco kijkt waar de ruimte is en schiet maar de keeper redt, de bal komt echter weer in de voeten van Marco, het publiek veert op maar de bal gaat in het zijnet naast de goal.
Een knappe actie van Nick mond uit in een schot, een verdediger raakt de bal waardoor de keeper kansloos is maar de bal gaat net naast de goal.
We krijgen nog wat hoekschoppen maar Berry die de bal naar de 2e paal kopt/schampt en net naast gaat was het gevaarlijkste moment.
In de 92e minuut opent Jordy met een crossbal naar Maurits, zijn fantastische voorzet draait heel mooi en gevaarlijk de 16 in, de bal lijkt voor Marco voor het intikken maar Sjoerd die voor de kopbal gaat en Marco die in zijn rug zit niet ziet kopt de bal ruim naast.
Dat zorgt voor 0-0 eindstand die voor NSV heel fijn voelt maar voor SVZ een grote domper is. De koppositie doen we over aan BSC, de ploeg waar we 2 x van gewonnen hebben staat nu boven ons.
Van alles in eigen hand gaan we naar de wachtkamer, zal BSC nog punten verspelen? Kunnen ze met druk om gaan? Maar dat is pas van belang als we zelf nog 4 x kunnen winnen.
Korte conclusie: eenzijdig voetbalbeeld met genoeg kansen maar geen goal.

Door de ogen van de leider