Verslag SVZ – Nic Boys

De derby van Liemeer wordt vandaag gespeeld, SVZ – Nic boys, Zevenhoven – Nieuwveen, wie is de beste van de voormalige gemeente Liemeer? Ik denk de grootste derby van het groene hart.
Zo’n wedstrijd begint natuurlijk dinsdag al met de eerste training richting zaterdag maar vooral vanaf donderdag.
Supporters langs het veld zien we namelijk niet zo vaak, daarna een bomvolle kantine laat dan al zien dat zo’n wedstrijd leeft!
Maar zaterdag slaat dan echt weer alles, zo veel mooie sfeer acties, rook en herrie van beide kanten en vooral veel mensen die komen kijken, heerlijk. Genieten voor iedereen.
Vandaag starten we met: Connor, Lars, Sjoerd, Jop, Berry, Lennart, Robert, Falco, Maurits, Marco, Nick.
Toen de rook was opgetrokken konden we beginnen en was al snel duidelijk dat er mogelijkheden lagen aan de kant van Falco. Elke keer als we de bal van de ene kant naar de andere kant konden openen lag er veel ruimte en dus vooral aan de rechterkant. Falco speelde fantastisch met de ruimte die hij kreeg en was elke keer dreigend, binnen 10 minuten creëren we zo 4 kansen. Falco gaf een puntgave voorzet op Nick die knap naar beneden kopt maar de keeper weet redding te brengen. Ik zag een lage voor zet, een slimme bal achter de verdediging het resulteerde helaas niet in een goal.
In de 10e minuut onderschept Falco de bal op de middellijn en Nick die dat zag aankomen is al in beweging en komt vrij, Falco speelt hem in loopt de diepte in zonder bal, Nick geeft hem perfect mee. Falco sprint de diepte in en ziet Nick die ook mee gesprint is, er heel goed voor staat en bediend hem met een assist waar Nick wel raad mee weet zodat hij de 1-0 op het bord schiet.
Niet veel later opent Berry op Falco zijn eerste aanname is perfect naar binnen richting goal op volle snelheid is hij weg, helaas weet de keeper redding te brengen op zijn schot.
Een vrijetrap van Maurits moet de uitgelopen keeper weg slaan en de bal komt bij Marco uit die hem in één keer met een bekeken bal op doel schiet, helaas wordt deze bal van de lijn gehaald. Doet Nic boys niet mee dan zul je denken maar tussen de 38e en 45e minuut komen er toch wat mogelijkheden voor onze buren.
Connor moet een van richting veranderd schot pakken en tikt later een vrije trap knap over de lat.
Ook een hard schot in de korte hoek nadat ze de vrije staande speler bij de 2e paal hadden gevonden wist hij tegen te houden.
Mooi voor SVZ was dat we juist in deze fase de 2-0 maakte, Nick schoot hard op doel maar de keeper kom de bal tegenhouden, tegenhouden betekend een mogelijkheid voor de rebound en deze wist Maurits te benutten.
Voor rust moest Connor nog een bal pakken na een goede actie van een aanvaller van Nic boys maar daarna konden we met een heel goed gevoel langs de supporters naar de kleedkamer lopen voor de thee.
In de rust bereiden we ons voor op een 2e helft met veel strijd en duels en beseffen dat we moeten zorgen dat we het eerste kwartier goed door moeten komen.
Maar na rust lijkt het of de buren hun geloof in een goed resultaat in de kleedkamer hebben laten liggen waardoor we niet echt in de problemen komen en zelf de mogelijkheden kunnen creëren.
Nadat Falco een hoekschop van Maurits over heeft gekopt komt er een moment dat alleen van Lennart kan komen. Noem het een “walk in the park” of een “slowlo” maar voor mij zag het er uit alsof hij op z’n gemak door een speeltuin liep met de bal aan zijn voet. Hij pikt de bal op de middellijn op een beetje aan de linkerkant en meteen komt er iemand in een groen/zwart shirt aan rennen maar een kleine versnelling is genoeg om die achter zich te laten, de 2 in zo’n shirt die er daarna aankomen daar kon Lennart mooi nog even tussendoor dribbelen om dan te beseffen dat hij richting de rechter kant liep terwijl Nick op links vrij leek te gaan komen en dat met een paar verdedigers bij zich, een fantastische kap beweging zette de rest van de groen/zwarten op het verkeerde been zodat hij Nick in stelling kon brengen die van links naar binnen de 16 in sneed en de bal zuiver langs de keeper schoot en zo de 3-0 op het bord bracht.
Wedstrijd gespeeld en het feest kan beginnen zou je denken maar ja die overige 35 minuten moeten ook gespeeld worden. Vijf wissels werden gedaan om iedereen deel genoot te maken van deze mooie pot en her en der werden er nog wat kansen gemist door SVZ maar de glimlach bleef op ons gezicht.
7 minuten voor tijd wist Sjoerd een hoekschop van Maurits binnen te koppen zodat Hennie de 4-0 op de bord moest zetten. Toen de goede scheidsrechter voor de laatste keer blies deze middag en ik op de ranglijst keek zag ik dat we boven aan staan en kon het feest echt beginnen!
Met Robin, Gareth, Oscar, Tobias en Stan in de ploeg bedanken we de supporters voor de geweldige sfeer die ze gecreëerd hadden want zonder hun is De Derby ook maar een gewone wedstrijd. Iedereen die geholpen heeft om dit mogelijk te maken en zo te zorgen dat deze zaterdag onvergetelijk is geworden: BEDANKT
Korte conclusie: zonder supporters geen derby.

SVZ door de ogen van de leider