Verslag SVZ – Koudekerk

Vandaag thuis tegen Koudekerk in heel nat weer. Toch waren er weer veel liefhebbers langs de lijn, dat doet ons goed!
We starten met: Jordy, Lars, Sjoerd, Nino, Berry, Tobias, Stan, Robin L, Falco, Nick V, Nick M.
Op de bank zitten: Jop, Robin vM, Justin, Joost, Swen en Damon.
Vanaf het begin is het leuke wedstrijd met het beste voetbal wat mogelijk is op de klets natte grasmat.
We krijgen kansen, creëren mogelijkheden en zitten naar een mooie pot te kijken.
Als Stan de bal verovert door scherp in het duel te zitten en meteen de bal diep naar Nick speelt lijkt de 1-0 in de maakt, Nick heeft een goed schot in verre hoek maar de keeper redt heel knap en tikt de bal nog net voorlangs. Dat is niet de eerste redding van de keeper van Koudekerk.
Later steekt Vis zijn naamgenoot knap weg richting goal maar weer redt de keeper. En zoals vaak als je de kansen niet maakt valt hij aan de andere kant uit de lucht en staat het na 41 minuten 0-1.
Op het moeilijke veld valt de bal precies goed voor Koudekerk en blijft de bal meteen liggen en schiet ze hem van dichtbij binnen.
Nog voor rust speelt Berry de bal goed richting 2e paal waar Nick hem in 1 x uit de lucht neemt maar keeper wederom staat de keeper op goede plek en blijft het 0-1.
In de rust komt Damon voor Vis en na rust gaan we verder waar we gebleven waren.
Al snel doet Robin alles goed en schiet knap in de korte hoek maar ook nu was het de keeper van Koudekerk die met een Gorden Banks achtige reflex de bal uit het doel houdt. Als dezelfde Robin Leliveld later schiet en Nick de bal geniaal de andere hoek in tikt is de keeper eindelijk kansloos maar gaat de bal op de paal.
Natuurlijk geven we wat ruimte weg en Koudekerk voetbalt net wat meer dan voor rust met zo nu en dan een knappe driehoek maar we blijven leveren en creëren steeds weer gevaar. In de 68e minuut gaat de leeg gespeelde Robin L eruit voor Robin vM.
Waar wij zitten te wachten op de gelijkmaker valt ook nu een goal aan de andere kant en staat het in de 76e minuut 0-2. Waar scheidsrechter mijn inziens een duidelijke overtreding van de aanvaller mist waardoor onze verdediger naar de grond gaat en de aanvaller alleen door op de keeper kan en de wedstrijd naar 0-2 kan brengen. Later doet de scheidsrechter trouwens een poging om deze fout recht te trekken door een zuivere strafschop voor Koudekerk niet te geven maar of je dat zo tegen elkaar weg kan strepen weet ik zo net nog niet.
Met in de 77e minuut Jop voor Stan hebben we nieuwe energie en blijven we alles geven tot het laatste fluitsignaal, dat was mooi om te zien!
Korte conclusie: we hebben 0 punten maar met de spirit zit het nog steeds goed!

Door de ogen van de leider