Verslag SVZ DA1 – Wartburgia DA1

Op 7 mei 2016 was de laatste wedstrijd van dit seizoen. De afgelopen weken is er weinig gespeeld omdat er een aantal teams uit de competitie zijn gegaan. Hierdoor eindigen we met een karig aantal clubs. Vandaag, met ongeveer 30 graden, kwam Wartburgia op bezoek. Zij hebben nog veel dames teams, het vierde team speelt derde klasse dus er wordt goed gepresteerd in Amsterdam. Het was warm maar toch hadden we er zin in. Als we zouden winnen, kwamen we nog een plek hoger op de ranglijst terecht. Verlies zou niets aan de stand veranderen. We wilden de competitie goed afsluiten en lekker spelen. Met een scherp zonnetje en hier en daar een wolkje werd er om 14.30 uur afgetrapt.

We stonden eigenlijk best wel onder druk zonder dat Wartburgia grote kansen kreeg. We moesten alert zijn en blijven, dat stond vast. Wij speelden met 1 spits waardoor zij wat makkelijker de bal kwijt konden achterin. We kregen geen vat op de verdediging dus wisten weinig te creeren. Wartburgia is een goed team dat al jaren met elkaar lijkt te spelen. Ze weten elkaar goed te vinden en er is veel routine. Een leep balletje van de spits zorgde voor een vrije schietkans voor de linksbuiten. Ze twijfelde niet en schoof de bal langs Linda. Klein beetje balen maar we hadden er nog alle vertrouwen in. Met deze stand gingen we limonade drinken. Het was zeker niet slecht maar we waren wat lafjes in de duels. Als we wat scherper zouden zijn en net een tandje sneller, zouden we veel meer mogelijkheden om te voetballen hebben. Achterin gingen we 1 op 1 spelen waardoor we meer ruimte voorin kregen om aan te vallen. Wel neem je risico maar Pierre durfde dit zeker aan. We begonnen niet goed en al snel stond de 0-3 op het scorebord. Eigenlijk niet nodig maar goed, het stond er wel.

We wilden niet overlopen worden dus begonnen aan het spelen van ons eigen spel. Angel ging naar voren, samen met Marit. Wat ze blijkbaar nog niet door hadden, was dat Marit erg hard kan rennen. Ze kwam er een paar keer goed overheen. De eerste goal werd gemaakt door Angel. Een mooi schot over hun keepster. Hoppa! 1-3 en hopelijk konden we terugkomen in de wedstrijd. De 2de goal lag ook redelijk snel in het netje. Marit dit keer, ze werd weggestuurd en kwam alleen op de keeper af. Een droog schot en de 2-3 werd genoteerd. We hadden nog de tijd om er een gelijkspel uit te halen. Doordat we vooral aan het aanvallen waren, zeker de laatste 20 minuten, kwam Wartburgia er af en toe stiekem uit. We hadden de verdediging hard nodig om de achterstand niet te vergroten. Uiteindelijk floot de scheidsrechter af en hebben we het niet voor elkaar gekregen een puntje of meer te sprokkelen. Al met al kijken we terug op een lekkere wedstrijd. Wartburgia is een sportieve ploeg met veel kwaliteit. Uit in Amsterdam wisten we hen op 0-0 te houden, dit keer waren ze ons te slim af.

We eindigen als 6e! Daar zijn we trots op! We hebben best moeilijke wedstrijden gehad en kwamen soms verrassend uit de hoek waardoor we veel punten hebben behaald. We hebben een fijn seizoen achter de rug, met elkaar. Nathalie en Rosa zijn er tussentijds mee gestopt maar zien we begin volgend seizoen zeker weer op het trainingsveld. Nathalie heeft inmiddels een prachtige zoon, Joël, en het kindje van Rosa kan niet lang meer op zich laten wachten. Verder blijft iedereen op een bepaalde manier aan het team verbonden. Hierdoor kunnen we weer goed van start gaan. Mocht je iemand kennen die denkt aan voetballen, laat haar dan gerust een keer mee trainen. We kunnen nog speelsters gebruiken. Heb je al eens bij ons gevoetbald en mis je ons, kom dan gewoon terug! We zijn een fanatiek team, voetballen zo hard als we kunnen maar vinden de derde helft ook geen straf.

Alle supporters bedankt voor de steun! We hopen jullie volgend jaar weer langs de lijn te zien. Meiden, tot snel! We gaan nog een leuke afsluiting tegemoet 🙂