Verslag SVZ – BSC

Vandaag spelen we op kunstgras tegen BSC.
Vorig jaar streden we met hun om het kampioenschap maar door 2 x van ze te winnen deden ze niet meer mee.
We hebben goede herinneringen aan voetballen tegen deze club.
Het weer was vandaag droog met soms een flinke drup.
Als basis was: Jordy, Lars, Sjoerd, Nino, Berry, Tobias, Stan, Robin L, Falco, Nick M, en Nick Vis.
Met op de bank jongens die op de deur kloppen: Jop, Swen, Robin vM en Gareth dat is niet mis.
Vanaf het begin zaten we lekker in de wedstrijd en hadden veel de bal.
BSC deed wat het kon maar bleef wat dobberen en kreeg geen voet aan wal.
Na een voorzet van Falco schiet Nick M met zijn scheenbeen, maar die bal ging nergens heen.
Een mooie vrijetrap van Falco zorgt ervoor dat Sjoerd kan koppen, hij kopt goed en laag in de hoek maar dat was niet genoeg om de BSC keeper te kloppen.
Ook Nick Vis liet zich zien met een fraai hoogstandje bij de zijlijn en een hoge voorzet, Nick M schoot deze over maar als hij wist dat hij tijd om aan te nemen had ging de bal tegen het net.
Daarna kwam het eerste gevaar van BSC, maar geen probleem voor Jordy want die deed goed mee.
Een fantastische aanval start op links met Berry die Nick lanceert, Nick komt op het snelle natte veld pas aan de bal als hij flink naar rechts staat bij hoek 16, hij dreigt en schermt de bal goed af, wacht op Berry want die is Ozosnel en komt dus precies op tijd zodat Nick terug kan leggen op Berry die m met een simpel tikje Falco in stelling brengt, het schot van Falco ging keurig in het zijnetje maar helaas aan de verkeerde kant van de paal.
Toen de regen het onmogelijk maakte om kadootjes door de schoorstenen te doen besloot de scheidsrechter even naar binnen te gaan om te schuilen, je kan van deze goede scheidsrechter niet zeggen dat hij er geen pepernoot van kan maar dit was toch wel uniek.
Na deze korte stop gingen we verder en moest Jordy ons behoeden voor een achterstand, door het 1 op 1 duel met de spits te winnen met zijn rechterhand.
We waren daarna weer gevaarlijk voor het doel van BSC, maar zoals vaker dit seizoen valt de goal aan de andere kant en zit het weer niet mee.
Uit een hoekschop maken ze het doelpunt, dan gaat het voor SVZ om hoeveel tegenslagen te aankunt.
In rust pakken we het grote boek om te kijken hoe het verder moet. In deze lange rust was ook tijd genoeg om je schoen te zetten maar omdat we geen kadootjes willen weggeven besluiten we verder te spelen op twee voetbalschoenen en laten het schoenzetten over aan de kleintjes.
Na rust blijkt dat we de focus niet kwijt zijn, en gaat het meteen goed en dat is fijn.
Als er met Gareth en Jop nog nieuwe energie bij komt, dan zie je dat BSC soms bromt. Hoewel we na 60 minuten toch wat grip beginnen te verliezen op het spel, komt onze verdediging nauwelijks in de knel. Als Robin vM komt voor Vis in de 70e minuut, gaan we nog 20 minuten vuluut!
Vol verwachting klopt mijn hart, wie krijgt punten en wie de gard.
Eerst is het BSC dat met een knappe aanval en dito loop actie van de spits dicht bij Jordy tot een schietkans komt. Maar gelukkig gaat de bal voorlangs.
Echt wildgeraas zien we niet maar we proberen te blijven voetballen en op links hebben we natuurlijk onze team oudste die ook al jaren naar ons komt. Ook zijn vrijgevigheid zorgt voor een feest, hij geeft met een goede voorzet de verdediger van BSC de kans om de bal langs eigen keeper te tikken, terwijl de bal richting paal rolt waait de wind door de bomen en wachten wij vol verwachting. Gelukkig voor ons rolt de bal via de paal het doel in en staat het 6 minuten voor tijd 1-1!
Iedereen voelt iets als: zal BSC ons eerste punt kado doen? Zullen ze ons verlanglijstje gelezen hebben?
Maar helaas, BSC gaat na deze goal vol voor winst, gaat verder vooruit en wil op onze deur kloppen om de bal binnen te kunnen schieten maar Lars, Sjoerd, Nino, Tobias en Jop wensen niet voor Sinterklaas te spelen.
Als BSC vol druk geeft op de middellijn bij Nino en Nino de bal daarom meteen perfect geeft op Berry zie ik Berry al kijken en ja hoor hij ziet hem al staan. Nick M lijkt eerst ergens anders aan te leggen maar besluit daarna toch zijn vaarroute te wijzigen en komt vrij richting de tweede paal. Berry geeft echt een fantastische bal die voorkomt de BSC nog meer kadootjes kan geven en te ver is voor hun keeper en dan ook nog eens precies in de loop bij Nick, zo zie je ze zelde. Nick weet deze kans met een droog schot op het natte veld om te zetten in de 2-1. Meteen zoekt iedereen elkaar op zoals met pakjesavond en is er plezier voor groot en klein.
De scheidsrechter geeft hierna aan dat er nog 6 minuten blessure tijd te spelen is dus de klokken worden gelijk gezet.
BSC die 6 minuten alles doet voor een punt en Zevenhoven dat knokt voor iedere meter, wat BSC ook doet de tijd voor kadootjes is voorbij en de punten blijven bij ons!
Korte conclusie: vandaag gewonnen doordat we geloof en de wil om alles te geven behouden hebben ondanks dat de punten uit bleven.
Ps. Sorry Sinterklaas dat ik donderdag niet op uw feest was, door drukte in onze bakkerij door een mega grote bestelling uit Spanje moest ik pepernoten bakken.

Door de ogen van de trotse leider.