Verslag SVZ – ASC

Vandaag de eerste thuiswedstrijd van het seizoen, tegen ASC die de eerste wedstrijd gewonnen hebben.
We starten met Jordy, Lars, Sjoerd, Nino, Berry, Tobias, Falco, Stan, Robert, Maurits, Nick.
In de 1e min is het meteen 0-1, ASC scoort met een geweldig schot van 30 meter. Dat is een lekkere start voor ASC.
Daarna blijkt dat ASC heel compact speelt en met het team voor en achteruit gaat maar ook van links naar rechts zonder dat er tussen de linies ruimte komt. Duidelijk een team waaraan gewerkt is.
We hebben moeite met het inzakken van ASC en daarna de druk op de bal die ze creëren vanaf de middellijn. We creëren weinig gevaarlijke aanvallen en kunnen de bal slecht in de ploeg houden.
Na een omzetting van Danny staat en loopt het beter, het spelbeeld draait. We zijn beter aan de bal, komen vaker voor de goal. Een paar hoekschoppen leveren op dat Falco over kopt en Falco het uitverdedigen blokt en daarna tot een schot komt dat gepakt wordt door de keeper.
Juist in deze goede fase waarvan we denken dat de 1-1 in de lucht hangt valt in de 30e min de 0-2. Een voorzet vanaf rechts voorbij de 1e paal gaat over Jop heen en de aanvaller schat dat heel goed in en kopt diagonaal binnen langs de grabbelende Jordy.
Daarna blijft het gelijk opgaan zonder grote kansen. Dus de 0-2 is dan ook de rust stand.
In de rust komen Marco en Gareth voor Tobias en Stan.
Meteen rust starten we goed, Gareth stuurt Marco diep die met een voorzet Nick niet weet te bereiken maar het zag er gevaarlijk uit en gaf vertrouwen.
Even later gaat Gareth vanaf middenlijn naar achterlijn 2 man voorbij maar zijn voorzet is niet op maat.
In de 53e min valt dan 1-2 van Nick na een assist van broer Robert. Gareth stuurde de slim weg gelopen Robert weg die met een perfecte voorzet Nick van dichtbij laat scoren.
Helaas is het in 58e min 1-3. Een lange bal over links, Falco springt maar gaat onder de bal door, Nino was al vooruit dus Sjoerd moet naar links waardoor Jop in de 1 op 1 komt centraal. Voorzet die voorbij Jop gaat komt wel bij de spits maar Jop is nog dichtbij. De aanvaller neemt de bal meteen knap mee naar binnen en geeft Jop die net naar hem toe draaide het nakijken en rond beheerst af. Het verschil is weer twee en we moeten volgas vooruit om nog 2 doelpunten te maken voor een punt. Kansen op de aansluitende treffer zijn er zeker: Hoekschop Maurits die uit de doelmond weg gewerkt wordt waarna Marco schiet maar de lat raakt, voorzet Maurits waaruit Berry tegen de keeper schiet en de rebound bij Marco komt maar die schiet op zijn beurt tegen de liggende Berry.
Tussendoor loopt loopt de nummer 10 van ASC zo een paar man voorbij zoals Nino en Sjoerd maar op het laatste moment weet Jop ons te redden net voordat hij dreigt binnen te schieten.
Als we de bal rechts voorin bij Gareth krijgen dreigt hij met een voorzet, kapt terug en geeft indraaiend voor op Marco, die neemt aan op hoek 5/6 meter en zoekt de verre koek maar schiet helaas voorlangs.
Nu veel later is het Maurits die stuurt Robert weg, zijn voorzet op broer Nick wordt net gered waarna de bal bij Marco komt die vrij kan schieten op 15 meter maar keeper redt knap.
Helaas weten we de 2-3 niet te maken en is het ASC dat de boel verdedigend weer goed voor elkaar heeft zodat we geen grote mogelijkheden meer creëren. ASC controleert de wedstrijd en blijft regelmatig gevaarlijk doorkomen richting Jordy.
In de 80e min komt Nick V voor Nino om te kijken of we nog iets kunnen forceren maar dat lukt helaas niet en in de 88e min wordt het zelfs nog 1-4. Een vrijtrap na dat Berry op een hart schot zijn arm gebruikt op zijn hoofd te beschermen wordt bestraft met een vrijetrap recht voor de goal op 18 meter en deze wordt hart door het midden binnen geschoten en bepaald de eindstand.
We geven vandaag te veel ruimte weg. Kiezen te weinig voor druk op de bal of duel en de kansen die we krijgen gaan er niet in. Ook gezegd moet worden dat ASC ook zeker een aantal kansen onbenut laat.
Korte conclusie: verdiend verloren omdat we vandaag niet goed genoeg waren.

Door de ogen van de leider