Verslag SVZ – Altior

Vandaag de derby tegen Altior, voor mij was Altior een club waar ik op zondag ging kijken naar Jan Wouters als trainer met spelers als Paul Domburg en Martijn van den Bos. Later heeft Marco Pellegrom daar nog mooie jaren gekend. Maar vandaag de dag is het een zaterdag club onderleiding van Arjan v/d Laan met van Vliet en Valentijn als spelers met SVZ verleden.
We starten met Swen, Jop, Lars, Nino, Berry, Tobias, Robert, Gareth, Maurits, Damon, Nick.
Op de bank zaten Stan, Robin vM, Robin L, Oscar, Kevin.
Je leest het goed, vandaag moeten we de klus klaren zonder Falco, Sjoerd en Jordy.
Vanaf het begin golfde het spel op en neer met gevaarlijke momenten voor beide doelen. Als snel krijgt Nick de bal, wacht tot zijn broer onderweg is en steekt hem weg langs de zijkant, Robert weet de bal in één terug te spelen op Nick die deze bal in één uit de lucht van 20 meter op doel knalt, een knappe reflex van de keeper voorkomt de 1-0.
In de 7e minuut wordt Lars voorbij gespeeld in 16 en weet Swen te redden, Swen denkt de rebound ook te kunnen keren maar begaat een overtreding waardoor we een strafschop tegen krijgen.
De strafschop wordt hard in de uiterste hoek geschoten maar Swen weet deze bal met een perfect reflex uit de hoek te tikken waardoor de 0-0 nog op het bord blijft.
Een vrijetrap van Maurits vanaf net over de middellijn waar niemand aankomt lijkt nog zo in de verre hoek te vallen maar op het laatste moment weet de keeper hem toch nog weg te tikken.
In de 20e minuut maakt Berry de 1-0, na een voorzet van Maurits laat de keeper de bal los en schiet Berry onberispelijk raak. Berry met een jeugd verleden bij Altior maakt de eerst competitie goal ooit tussen SVZ en Altior, dat is toch mooi!
Kort daarna moet Maurits een harde tik verwerken, zijn enkel knakt en kraakt en hij moet helaas het veld verlaten. Gareth neemt de vrijetrap waaruit Jop net over kopt. Daarna komt Stan voor Maurits die al buiten de lijnen was. Swen laat zijn talent zien als hij twee keer in één minuut reddend moet optreden.
In de 31e minuut wordt het 1-1, uit een hoekschop zet een speler van Altior zich met 2 handen af op de rug/schouders van Nick waardoor hij extra hoog komt en kopt de bal beheerst in de verre hoek.
Een voorzet van Gareth wordt van richting veranderd en zal net naast de goal gaan, Nick ziet het en is op tijd om met hakje de bal vrij voor de goal te krijgen op 12 meter. Het spel: wie is als eerst bij de bal wordt gewonnen door Altior dat de bal weg schiet.
Vlak voor rust krijgt SVZ een hoekschop met Berry achter de bal, voorzet, scrum voor de goal, bal van de lijn, scrum, paniekerig wegschieten tegen een hand door goed werk van Stan zorgt voor een strafschop. Damon is de door Danny aangewezen man bij afwezigheid van Falco en stuurt de keeper de verkeerde hoek in en scoort de 2-1.
Na rust staat SVZ de eerste 20 a 25 minuten onder druk, opbouwen en een bal in de ploeg houden lukt ons in deze fase niet. Een redding van Swen die daarvoor gestrekt naar de hoek moet zorgt dat de gelijkmaker nog even uit blijft.
In de 58e is het dan toch 2-2. Altior speelt knap een aanvaller vrij in de 16 na dat het eerst ruimte had gemaakt door weg te lopen van de spits positie en daarna met een loopactie voor de goal te komen en schiet beheerst binnen. In de 62e komt Kevin voor Nino en kort daarna in de 65e minuut is het helaas 2-3. Een speler die terugloopt vanuit buitenspel positie staat helemaal vrij, krijgt de bal en komt schuin voor Swen uit in een 1 op 1 en weet Swen kansloos te laten. SVZ doet daarna weer wat beter mee in de wedstrijd maar kansen creëren lukt ons niet meer, ook de de wissel Robin L voor Robert veranderd daar niets aan, het blijft bij een paar gevaarlijke momenten zoals een hoekschop van Gareth op Berry die slim weggelopen is bij zijn verdediger en bij de 2e paal kan schieten maar schiet helaas naast. Zo blijft het 2-3 en verliezen we wederom na een voorsprong bij rust.
Korte conclusie: de tweede helft breekt ons op en door dit verlies zijn de ploegen boven ons uit het zich verdwenen.

Door de ogen van de leider