Verslag SVZ – Alphense Boys

Vandaag een wedstrijd thuis tegen Alphense boys, een wedstrijd die gewonnen moet worden.
En dat tussen alle COVID-19/ CORONA dingen door want wat heeft dat veel invloed op alles om ons heen! Geen publiek bij de wedstrijden, streng toezicht op QR code die gedaan wordt door een externe partij om aan de regels te kunnen voldoen waar we als club natuurlijk geen invloed op hebben. Ga er maar aan staan, ik vind het knap hoe het bestuur en de vrijwilligers daar mee om gaan en naar handelen. Dan hoor en lees ik dat de KNVB nadenkt hoe ze beter kunnen controleren en straffen bij afzeggen van wedstrijden terwijl ze naar mijn idee moeten nadenken over: hoe krijgen we zo veel mogelijk mensen aan het voetballen zodat iedereen zijn plezier behoud. Dat maakt dat ik me wel zorgen maak over de rest van het seizoen.
Maar nog erger zijn de mensen die er ziek van worden, deze week ook weer veel mensen dicht om ons heen en één naam die ik wil noemen is die van Chris onze hoofdtrainer. Hij was deze week dus niet aanwezig.
Na een wat aftastende eerste 5 minuten kregen we steeds langer de bal in bezit en konden op zoek naar de ruimte voor een goede aanval. Al snel vond onze centrale verdediger een lopende middenvelder, de bal viel precies achter de verdediging in de 16 maar onze middenvelder had net te weinig ruimte omdat de keeper ook goed anticipeerde. Hij besloot de bal over de keeper te liften en dat lukt maar de bal kreeg net te weinig vaart mee waardoor hij voor de lijn weggehaald kon worden. Even later een goede voorzet van onze rechtsback waarna onze spits de bal knap vrij maakte om te schieten helaas kon een andere verdediger van AB nog net een voet ervoor krijgen. We creëerde veel kansen en dat bleef door gaan.
Na hoge voorzet van links leek onze spits de bal zo in te gaat schieten maar helaas lukte dat niet. En een andere bal vanaf links die afgewerkt werd op doel kon door de keeper tegen gehouden worden waarna hij rond de 16 voor de voeten komt van onze spits en die schiet meteen, helaas kon deze van de lijn afgehaald worden. Verder heb ik nog gezien: een goed afstand schot dat gered wordt door de keeper, goede voorzet vanaf links waar we net niet bij kunnen, een goede schiet kans van rand 16 maar waar we kiezen voor een voorzet. En dan zal ik er nog wel een paar missen ben ik bang.
En dat nog zonder fantastisch te voetballen.
Helaas was het 0-0 met de rust en dat voelde als een achterstand.
Na rust gingen we op zoek naar de goal.
We probeerde nog meer druk vooruit te ontwikkelen en door meer breedte in de spel te brengen hun verdediging wat uit elkaar te trekken.
Al snel krijgen we door het midden wat schiet kansen van afstand maar helaas stond hun keeper steeds in de weg.
Ook via de goede voorzetten van de zijkanten ontstaan er mogelijkheden maar helaas steeds net niet, bal iets te hoog, een teen te kort, net niet lekker geraakt.
Uit hoekschoppen vanaf links een kopbal op de lat, een kopbal net één cm voorlangs die dus geen goal opleverde.
Een mooie diepe dal op onze spits die in de 16 net niet de bal op goal krijgt.
Meerdere afstand schoten die door de keeper gepakt worden, een bal vol op de pantoffel van dichtbij maar over het doel gaat. Het blijft dus lang 0-0!
Dan komt het moment dat we een vrijetrap krijgen op een mooie afstand, onze 2 experts overleggen wie hem gaat nemen en leggen de bal klaar. De vrijetrap vliegt over de muur naar de hoek maar de keeper zweeft ook al naar de hoek, kan hij erbij of wordt het een goal. De bal heeft genoeg snelheid maar helaas niet ver genoeg in de hoek waardoor de keeper de bal uit de hoek duikt.
Dus 0-0 nog steeds en de 90ste minuut loopt als AB een hele goede counter opzet wat resulteert in een goede kans, gelukkig komt ons later ingebrachte en dus fitte verdediger precies op tijd en de goal te voorkomen met een sliding. En deze situatie herhaald zich in de 94ste minuut, maar gelukkig redt onze keeper ons daar zodat het 0-0 blijft.
Voor ons een zeer teleurstellend resultaat en als je dan ziet hoeveel kansen er gecreëerd zijn is het ook eigenlijk niet te geloven dat er geen bal binnen vloog.
Er zit niets anders op dan van de week weer 2 x vol overgave te trainen om er zaterdag weer een mooie pot van te maken.

SVZ 1 door de ogen van de leider