Verslag SVZ – Aarlanderveen

Vandaag de derby tegen Aarlanderveen, een team dat na de winterstop de top verlaten heeft met een vrijeval op de ranglijst maar nog steeds over veel kwaliteiten beschikt.
We starten met Jordy, Jop, Lars, Nino, Berry, Robin, Robert, Stan, Falco, Nick M, Sjoerd.
Op bank zaten Swen, Oscar en Nick V te genieten van de zon.
Al vroeg in de wedstrijd zien we een voorzet van Berry, Robin laat slim lopen waardoor Falco richting goal kan maar hij wordt goed verdedigd waardoor hij richting de buitenkant moet en niet tot een schot kan komen.
In de 14e minuut is het 0-1. Een omschakeling moment vanuit een ingooi tegen rechtsvoor, een crossbal naar onze linkerkant over verdediging meteen een voorzet voor de goal en daar was Aarlanderveen een voetje eerder om hem binnen te schieten om hij net iets sneller kan lopen.
SVZ komt nog tot een schotje van Berry met rechts maar hij raakt de bal niet vol en dat rolletje zorgt niet voor gevaar.
In de 21e minuut is het 0-2, een hoge bal van de keeper recht door midden, Robert komt er niet aan, Robin wordt een beetje verrast door een heel slim blok waardoor hij er ook niet bij kan en daarna wordt de bal genadeloos weg gestoken en binnen geschoten.
In de 31e moeten we ook de 0-3 slikken, een schot van rand 16 naar verre hoek is Jordy te machtig.
SVZ komt niet tot goed voetbal maar een paar mogelijkheden zijn er wel.
Nick vanaf middenlijn met bal aan de voet, dat zag er goed uit, de verdediger dwingt hem goed naar buiten maar handige Nick komt toch schot met links naar schiet helaas over.
Een fantastische bal van Robin op de slim lopende Robert snijdt dwars door het hart van de Aarlanderveense verdediging, Robert omspeelt de keeper met speels gemak maar raakt buitenkant paal.
Dan is het rust, Aarlanderveen heeft 3 keer gescoord uit een snelle aanval en SVZ was onvoldoende is staat om het Aarlanderveen moeilijk te maken. Linies kort op elkaar houden om zo weinig ruimte weg te geven en goed in duel te kunnen komen lukt ons niet genoeg.
In rust komen Oscar en Nick V voor Nino en Jop.
Kort na rust in de 51e minuut is het 0-4, een hoekschop wordt binnen gekopt bij 1e paal. De overwinning van Aarlanderveen komt niet meer in gevaar naar na verloop van de 2e helft komt Zevenhoven wel wat vaker tot voetballen.
Een goede voorzet van Berry op Sjoerd, maar Sjoerd tikt de bal wel richting goal maar de keeper redt. Ook een lange bal op Nick V die knap Stan in stelling brengt zorgt niet voor een goal, Stan raakt de bal uit een volley goed maar de bal gaat over.
Als even later wederom Nick V de bal knap weglegt kan Falco op avontuur vanaf de linkerkant, hij dribbelt naar binnen en passeren kan hij dus 2 man voorbij spel was geen probleem, de 3e is hij bijna voorbij maar die brengt hem wel uit balans waardoor zijn schot naast gaat.
In de 88e minuut valt de eretreffer, de 1-4 van Nick M na assist van keeper Jordy, zijn lange bal komt ver en na slim bewegen van Nick V kan Nick M de 1-4 binnen tikken met een mooie boog in de verre hoek.
Zo eindigt de wedstrijd in 1-4 en gaan de punten naar Aarlanderveen.
Korte conclusie: Aarlanderveen was beter dan Zevenhoven en wint terecht.

Door de ogen van de leider