Verslag SVZ 1 – Zwammerdam 1

De week na de derby tegen Nic boys moesten we vandaag tegen Zwammerdam. De laatste jaren altijd een geduchte tegenstander die goed voetbal kan laten zien.
Na 1 overwinning en 2 gelijken spelen is SVZ nog ongeslagen maar dat er vandaag weer gewonnen moest gaan worden daar waren we wel van doordrongen.
Wederom weer een aantal gedwongen aanpassingen in de basis 11 maar dat wisten we dinsdag al en daar is de hele week dan ook mee en op getraind.
Vanaf het begin was het zoeken naar de juiste afspeel mogelijkheden om van achteruit op te kunnen bouwen en die mogelijkheden vonden we nauwelijks, we kwamen niet lekker aan het voetballen toe. Zwammerdam had de linies goed kort op elkaar en we vonden daar te weinig ruimte om te voetballen. Daarnaast wisten we de ruimte achter hun verdediging niet te benutten.
Na 10 minuten maakte Zwammerdam ook nog eens de 0-1 en echt onverdiend was dat helaas niet.
SVZ leek wat wakker geschud en creëerde prompt een paar goede aanvallen en was dreigend voor de goal maar echte kansen bleven uit. Ook de dingen waarop getraind was werden niet zichtbaar.
Toen Zwammerdam in de 18de minuut 0-2 maakte wisten we dat het een hele moeilijke middag ging worden.
De hele 1ste helft ging het moeizaam en zag het er wat gelaten uit, ik weet zeker dat veel van onze jongens wilde knokken voor elke meter maar zo zag het er de eerste helft niet uit.
In de rust gaf Chris aan het de tweede helft anders te gaan doen, minder voetbal van achteruit en meer de lange bal naar voren waar we ook een mannetje extra voorin gingen zetten.
Meteen na rust viel hier de 1-2 uit en deed SVZ weer mee in deze wedstrijd.
Een perfecte voorzet werd binnen gekopt, heerlijk begin van de 2de helft. Ook op het terras werd men wakker en kwam er wat geloof in een goede afloop, ze begonnen onze jongens uit volle borst aan te moedigen en dat had een zichtbaar positief effect!
We kregen 5 a 6 goede mogelijkheden en kansen maar helaas bleef een snelle 2-2 uit. Na een minuut of 20 spartelen kreeg Zwammerdam weer wat grip op de wedstrijd doordat ze duidelijke opdrachten van de trainer kregen.
SVZ bleef hetzelfde spel spelen en Zwammerdam bleef daar moeite mee houden maar ze kwamen er nu ook zelf wel eens gevaarlijk uit.
We waren duidelijk opzoek naar de 2-2 maar helaas viel de 1-3 aan de andere kant uit een hoekschop die vrij binnen gekopt kon worden, helaas voor onze keeper werd hij ook nog vlak voor hem van richting veranderd wat hem kansloos maakte.
Met nog 23 minuten op de klok werd een gelijkspel het maximaal haalbare.
Chris wisselde nog om nieuwe energie toe te voegen en helaas moest hij ook nog een keer wisselen door een blessure.
SVZ gaf niet op, lag zich niet neer bij een verloren pot en we gingen verder waar we de hele tweede helft mee bezig waren: opzoek naar goals.
Dat resulteerde in de aansluit treffer die gemaakt werd uit een rebound/kluts situatie waarbij onze spits precies op de goede plek stond om goed binnen te schieten 2-3.
Er was nu niet veel tijd meer maar de 3-3 had zeker kunnen vallen, een keeper die geen bal raakt maar wel de spits dat betekent normaal gesproken altijd een strafschop en dat had een goede kans geweest op de 3-3 maar helaas stond de scheidsrechter te ver af om dit te kunnen zien en liet hij dus doorspelen.
De mannen op het terras attendeerde de scheidsrechter nog op dit feit maar ik denk dat de man te ver af stond om dit te kunnen horen anders had hij dat advies vast en zeker overgenomen.
2-3 was dus de eindstand en dat betekent het eerste verlies van SVZ dit seizoen.
Bij Zwammerdam was veel geschreeuw en blijdschap wat wel aan gaf dat SVZ het ze behoorlijk moeilijk gemaakt had de tweede helft.
Volgende week de derby bij NSV waar voormalige trainer van ons 2de voor de groet staat: Robert Swart.
Om 14:30 uur begint de wedstrijd in Noorden dus zet die maar vast in je agenda!

SVZ 1 door de ogen van de leider