Verslag SVZ 1 – VV Bodegraven 1

Het seizoen is begonnen!
Na een voorbereiding met winst, verlies en meerdere spelers op verschillende posities geprobeerd te hebben moest het team van Chris er vandaag klaar voor zijn.
Thuis tegen VV Bodegraven om 14:30 uur.
Na paar minuten stond het al 1-0 en waren er veel lachende gezichten. SVZ voetbalde goed, creëerde kansen en mogelijkheden maar een 2de goal bleef uit. Na slordig balverlies voorin schakelde VV Bodegraven razend snel om en speelde het goed uit wat de stand op 1-1 bracht. Daarna volgende een periode waarin SVZ wat minder goed speelde en minder creëerde. Gelukkig viel toen de 2-1 want dat leek een bevrijdend gevoel te geven aan de spelers. Het spel werd beter, de bal bleef langer in de ploeg en het geduld aan de bal was ook weer aanwezig.
Bij rust was het dus 2-1.
Na rust speelde SVZ nog een minuut of 7 goed maar daarna werd het slordiger met als resultaat te veel balverlies. Te vaak een keuze met meer risico ipv de bal simpel van geel naar geel te spelen en geduldig te wachten op het moment dat er toegeslagen kon worden.
Het spel golfde meer heen en weer zonder dat er een ploeg de controle op de wedstrijd kon pakken.
Waar SVZ het eerste helft een herkenbaar speelplan liet zien was dat nu niet meer het geval. Kansen en mogelijkheden werden er zeker nog wel gecreëerd en dat bracht gelukkig de 3-1 op het score bord, althans dat zou je denken waren het niet dat het scorebord stuk is.
Gelukkig schreef de scheidsrechter de doelpunten in zijn boekje zodat het toch 3-1 stond.
Het laatste kwartier werd de wedstrijd rustig uit gevoetbald en kwam de overwinning niet meer in gevaar.
Mijn korte conclusie: mooi om het speelplan van Chris op het veld te kunnen herkennen en dat er nog werk is om het een wedstrijd lang te kunnen doen.

De leider

Leef de dag met een glimlach!
Peter de Kruijf