Verslag SVZ 1 – SJZ 1

Vandaag tegen SJZ en op deze koude dag roept dat herinneringen op aan de nacompetitie van vorig jaar, we speelde daar uit in de avond met heerlijk weer maar we verloren dik.
Vandaag moesten we de nog geblesseerde Marco missen en starten we met Connor, Lars, Sjoerd, Jop, Berry, Tobias, Lennart, Robert, Falco, Maurits en Nick met daarnaast een sterke bank met Bram, Stan, Oscar, Robin L, Gareth.
Het eerste kwartier was het een gelijkwaardige wedstrijd.
Wat voor ons een heerlijk begin was is dat Maurits de bal onderschept en mee geeft aan Nick die deze bal in de diepte goed inschat. Vanaf de middellijn is het nog een eind naar de goal maar Nick blijft de verdedigers voor op snelheid en slim naar binnen snijden, eenmaal alleen voor de keeper leek hij te schieten maar besloot de keeper te omspelen en zo de 1-0 binnen te schieten in 5e minuut.
Na het eerste kwartier werden wij de bovenliggende partij en speelde we erg goed. SJZ kwam nog nauwelijks van eigen helft en had veel overtredingen nodig om SVZ van zich af te houden. Vooral de sterk spelende Maurits kreeg regelmatig te maken met frustratie van SJZ spelers. Hij beantwoordde dat op de allerbeste manier, met goed voetbal.
In de 17e minuut op 20/25 meter van het doel dreigt hij met een pass en daar anticiperen de spelers van SJZ op maar wat hun dan nog niet weten is dat Maurits al iets anders gezien heeft. Hij dreigt maar draait dan razend snel de andere kant op en schiet de bal schitterend binnen, geweldige goal!
Wat heerlijk als je zoveel techniek hebt en tweebenig bent, dat was genieten.
Maurits levert veel goede voorzetten, de ene keer redt de keeper op een inzet van Nick en een andere komt Jop, die er nog was na een hoekschop, Jop dus die in een lichaam aan lichaam gevecht als winnaar naar voren komt maar net niet bij de bal kan. SJZ zet komt er nauwelijks uit maar een diepe bal vanaf onze linker kant cross naar de rechter kant zorgt voor een moeilijke situatie, Connor schat het redelijk in maar mist de bal, andere verdedigers zijn nauwelijks in de buurt en de spits van SJZ gaat richting een lege goal, zijn aanname is redelijk maar Lars zorgt toch voor een klein beetje druk voor de aanvaller terwijl hij nog heel wat meters weg is lijkt de aanvaller dat wel te voelen want hij schiet met links hopeloos over terwijl er tijd genoeg was om hem met rechts binnen te tikken.
Waar we eigenlijk aan het wachten waren op de 3-0 werd het 2-1. In de 38e minuut kwam er een voorzet vanaf onze rechterkant en de speler van SJZ had een knappe aanname maar daarna lukte het niet om de bal goed te leggen om te kunnen schieten, helaas kreeg hij tijd om zijn lichaam tussen de bal en verdediger te houden en te kijken waar de mogelijkheid lag om te schieten, na het draaien waren we niet in staat om in te grijpen zodat hij de bal binnen kon schieten. Erg zuur voor ons om in een hele goede periode toch een tegen goal te krijgen.
De 2-1 bleef op het bord staat tot de rust.
Na de rust werd het een echte vecht wedstrijd, we moesten wat achteruit maar dat was geen probleem voor ons omdat we de ruimte achter hun verdediging goed kunnen bespelen en de verdediging sterk is zodat we weinig echte kansen weggeven.
Daarnaast werd er meer gepraat dan goed gevoetbald.
Maar 4 grote, zeg maar 100% kansen waren niet aan ons besteed. Daarmee belonen we ons als team niet en Falco, Nick en Maurits hun mooie acties werden zo niet beloond met goals.
In de 59e minuut komt Gareth voor Robert die aangaf wat weinig lucht te hebben en goed aanvoelde dat dit wel nodig was in deze 2e helft.
Met Gareth kwam er veel snelheid en doelgerichtheid bij, daar had SJZ moeite mee, jammer dat hij na een hele goede actie Nick niet zag of kon bereiken bij de 2e paal en niet veel later werd hij zelf vrij gespeeld bij de 2e paal maar wist de keeper de bal net voldoende te raken waardoor de bal voorlangs ging.
Uiteindelijk moeten we ook wat kansen toestaan maar gelukkig stond het vizier niet op scherp bij SJZ. En een andere keer kwamen er 3 man af op Connor met een diepe bal maar wist Berry door op het juiste moment te knijpen redding brengen.
Echter werden we volkomen verrast door een snel genomen vrijtrap vanaf 30 meter voor de goal, de spits liep knap weg en kreeg de bal vrij voor Connor gelukkig werden we verrast door de scheidsrechter die floot, hij had gezien dat de bal niet stil lag en dat hadden wij niet gezien dus de vrijetrap moest overgenomen worden en dat leverde niets op.
73e minuut lijkt een vrijetrap van Maurits goed te vallen, de meest vrijtrappen leverde geen resultaat op maar nu kon de keeper er niet goed bij waardoor hij de bal los moet laten. Falco zag dit aankomen en koos slim positie zodat hij meteen zijn lichaam er tussen had en uit de draai de hoek zocht, helaas ging de bal net voorlangs. Even later moest Connor ons redden waarna de scheidsrechter affluit. We waren bijna het veld af als hij zich realiseert dat het wel erg vroeg is en dat hij zich een kwartier vergist heeft. Hij vraagt ons heel lief of we als je blieft nog even door willen spelen en dat doen we dan ook. Het laatste kwartier was er nog veel te zien aan duels en moesten we hard werken om de punten thuis te houden.
In de 77e minuut brachten we Robin L voor Lennart en 10 minuten later kwam Stan voor Maurits om nog wat energie toe te voegen om de overwinning over de streep te trekken. Na het laatste fluitsignaal waren we blij dat de punten binnen waren en na nog twee keer navragen of de wedstrijd nu echt afgelopen was kwam de frustratie bij SJZ in woorden naar buiten. Dat was een teken dat we het goed gedaan hebben en dat het niet makkelijk was, maar we staan weer 2e op de ranglijst na vandaag.
Korte conclusie: een knappe overwinning waarin teamgeest enorm belangrijk was.

SVZ door de ogen van de leider