Verslag SV Zevenhoven A1 – Nicolaas Boys A2

Afgelopen zaterdag stond de tiende competitiewedstrijd op het programma, thuis tegen aartsrivaal, directe concurrent en buurman Nicolaas Boys. Na de afgelopen twee wedstrijden niet het gewenste resultaat te hebben behaald (waarvan de verslagen helaas ontbreken) konden de drie punten zeer goed gebruikt worden. Maar het belangrijkste was natuurlijk: winnen van Nieuwveen.

Ondanks de kou was de opkomst van supporters groot. Helaas zat een sprankelend doelpuntenfestijn met goed voetbal er niet in. Zelf weet ik nog steeds niet precies waar het aan lag maar jammer genoeg speelde weer een zeer matige wedstrijd. Er werden in de eerste helft weinig kansen gecreëerd en Nicolaas Boys kreeg af en toe via de lange bal zelf wel een kansje. Echter verbaasde het niemand dat er met de brilstand gerust werd.

In de tweede helft begonnen we gelijk wel wat beter te voetballen. De bal werd langer in de ploeg gehouden en kregen af toe wat kansen. De spanning zat er goed in want het was voor ploegen belangrijk om van de rivaal te winnen en weg te klimmen uit de onderste regionen.  Een wedstrijd die lang in een 0-0 leek te eindigen werd tien minuten voor tijd dan toch nog beslist. Via een corner wist Rory Kjell te vinden en die kopte knap de 1-0. De rest van de wedstrijd hebben we er met zijn allen alles aan gedaan om die voorsprong te verdedigen en dat is gelukkig uiteindelijk dan ook gelukt.

Het voetbal was niet van hoogstand niveau, maar werd wel gewonnen, belangrijker nog: van Nieuwveen gewonnen! Door deze overwinning hebben we niet alleen de derby gewonnen, maar zijn wij Nicolaas Boys ook nog eens voorbij op de ranglijst. Wij willen alle supporters graag bedanken voor de steun en hopen hen graag ook 16 april uit in Nieuwveen te kunnen begroeten. Volgende week staat Woubrugge op het programma, maar eerst nog even nagenieten van deze overwinning.