Verslag Sportief – Zevenhoven

Vandaag mooi weer en een leuke wedstrijd, uit naar Sportief. Vaak een tegenstander waar we niet makkelijk van winnen maar enkele weken geleden speelde we vriendschappelijk tegen elkaar en wonnen we 8-2 dus we zijn benieuwd hoe het nu zal gaan voor beker in Woerdense Verlaat.
Danny had donderdag getraind op een ander systeem wat we voor het eerst ging spelen. Het doel is om 2 systemen te beheersen zodat we binnen een wedstrijd kunnen schakelen.
Met Robert en Robin wisten we de ruimte aan de buitenkanten heel goed te bespelen. Maar ook Maurits, Marco en Nick bespeelde de ruimte goed.
Al in de 2e minuut opende we op links naar Robin die met een goede assist Maurits bediende die de 0-1 makkelijk binnen schoot.
Slechts 2 minuten later gebeurde bijna hetzelfde waar Maurits perfect positie gekozen had aan de buitenkant en we hem goed wisten te vinden door te openen aan de andere kant en hij met een fantastische aanname de bal meenam om zo Nick te kunnen bedienen die na een slimme loopactie de 0-2 kon maken.
Sportief zagen we zelde bij onze goal, een vrije trap van ver werd voor ons doel geschoten maar leverde geen gevaar op en één goede aanval maar gelukkig bracht daar Connor redding.
Zelf creëerde we veel kansen en mogelijkheden en schoten de bal op de lat voordat we op rechts een hele mooie aanval opzette, van achteruit naar voren en door slimme loopacties zonder bal werd ruimte gemaakt en gevonden. We speelde Nick vrij op de buitenkant en hij wist na het passeren van een verdediger zijn broer Robert te vinden die de 0-3 binnen schoot.
5 minuten later was het weer raak, Robert die na goed positie kiezen met een knappe actie Marco bediende met assist maar helaas werd Marco naar de grond getrokken, gelukkig resulteerde dit in een strafschop die Marco als nog een goal bezorgde. De 0-4 stand zo op het bord voor de rust. Waar speler als Lars, Jop, Sjoerd en Tobias verdedigend niet zo veel werk hadden gehad en wat er te doen was deden ze foutloos. Wat mooi was om te zien was dat onder andere Lennart, Maurits en Tobias vaak de bal van de ene kant konden openen op de andere kant van het middenveld. Met een 0-4 stand gingen we aan de thee en was er weinig te vertellen voor Danny.
De start na rust was minder, de 0-4 voorsprong deed zijn werk …… Ook Sportief die nu vaker met 3 aanvallers voor de dag kwam waardoor de man meer situatie in de opbouw anders gevonden moest worden kostte ons wat tijd.
Gelukkig gaven we weinig kansen weg en hoefde Connor maar een paar zijn keepers talent te laten zien.
We bleven ook wel wat kansen creëren maar het spelbeeld was toch dat SVZ niet meer zo goed was als voor rust.
Twee bijzonder grote kansen werden gemist door Marco en Robert zijn wel het vermelden waard, Marco werd geweldig vrij gespeeld binnen de 16 en had de hoek voor het uitkiezen. Ik had mijn telefoon al gepakt om de goal op te schrijven. Maar helaas wist hij deze niet te maken.
Robert kreeg de perfecte voorzet van Robin door de lucht, door zijn perfect positie kiezen kon Robert de bal vrij inkoppen, helaas kopte hij de bal over.
In de 63e minuut wisten we dan toch weer een goal te maken, Nick speelde Marco knap vrij die de bal alleen nog maar binnen hoefde te tikken zodat de 0-5 op het score kon komen, het duurde echter even voordat die op het bord kwam maar de scheidsrechter had hem natuurlijk al lang in zijn boekje staan dus er was geen ontkomen aan voor Sportief.
Voor Danny kwam daarna het moment om te gaan wisselen, de spelers die allemaal al 90 minuten gespeeld hadden bij het 2de mochten nog even minuten maken in het 1e op de jarige reserve keeper Bram na.
Falco kwam voor Robert, Stan voor Robin en Bart voor Tobias.
Stan en Falco hoopte het kunstje uit het 2e te herhalen (assist Stan, goal Falco) en daar krijgen ze 10 minuten de tijd voor.
Danny had onderhand gekozen voor een ander systeem om te kijken en te trainen hoe een systeem wissel tijdens een wedstrijd verloopt.
In de 88e minuut wisten we via het middenveld knap Stan vrij te spelen aan de rechterkant halverwege de helft van Sportief en Stan had al gekeken waar de ruimte lag zodat hij de bal in één keer op zwager Falco kon geven met een vroege voorzet naar de linkerkant, Falco wist wel raad met deze bal en zette de eindstand van 0-6 op het bord.
Korte conclusie : goede eerste helft en we zijn op dit moment duidelijk beter dan Sportief

SVZ door de ogen van de leider