Verslag Slikkerveer – SVZ

Vandaag voor de beker naar Ridderkerk, het is de 2de bekerwedstrijd, de 1e is gewonnen met 2-0.
Slikkerveer is een oud zondag club die vorig jaar van zondag 2e klasse naar zaterdag 2e klasse ging en het daar niet redde dus nu 3e klasser is.
We starten met Connor, Lars, Sjoerd, Jop, Nino, Tobias, Robert, Falco, Nick M, Gareth en Nick V. Op de bank zaten Robin vM en Stan.
Vanaf de aftrap zien we dat Slikkerveer niet te veel ruimte achter de verdediging weg wil geven en geen druk vooruit geeft op onze helft.
Zevenhoven was veel aan de bal en deed dat goed. Een goede crossbal van Nino kwam perfect bij Falco die terug legt bij Vis die met zijn borst Nick in stelling brengt maar zijn volley gaat helaas net naast.
Daar is het Falco die op eigen helft naar binnen dribbelt en met een geweldige bal Nick in de diepte stuurt, deze 1 op 1 met keeper weet Nick niet in zijn voordeel te beslissen omdat zijn aanname net niet goed genoeg is en naast schiet.
De eerste keer dat Slikkerveer gevaar wordt is het in de 12e minuut meteen 1-0. Hun handige tweebenige aanvaller dreigt met rechts te schieten maar kapt naar links op rand 16 en krult hem in de verre hoek, zij-netje.
SVZ bleef goed voetballen en creëerde ook kansen. Nick geeft de bal die hij vanaf links krijgt op rechts aan Falco in 16 bij de achterlijn, hij legt terug op Robert die naast schiet.
Slikkeveer komt wat beter in de wedstrijd en wordt gevaarlijk met een voorzet vanaf rechts die bij de 2e paal ingeschoten wordt maar Connor redt.
Wederom is het Falco met een goed bal, hij crosst de bal op Nick en die kopt voorlangs.
Ook Nick trekt een bal mooi terug van in 16 vanaf achterlijn op Nino die voorlangs schiet.
Na 30 a 35 wordt het minder, Slikkerveer gaat meer mee doen, verder naar voren ook en je ziet ook bij hun kwaliteit aan de bal.
De afstemming in verdediging was niet altijd goed bij SVZ en we leverde de bal een paar keer zo maar in bij de tegenstander. Slikkerveer komt vanaf buitenkant alleen op Connor maar schiet voorlangs, na slap verdedigen wederom hetzelfde maar dan vanaf de andere kant gelukkig ook nu naast. Na meerdere gevaarlijke momenten bij onze goal komt de rust.
In de rust komt Robin vM voor Nino die leeg is na een nacht met weinig slaap.
In de 46e gaat een vrijetrap op rand 16 van Gareth net voorlangs.
In de 47e nemen we een hoekschop, alleen Lars achterin de rest in 16 omdat Slikkerveer geen één speler voorin houd, de hoekschop wordt de 16 uit gespeeld en in de omschakeling is Slikkerveer snel met mensen naar voren en meer snelle spelers dan SVZ en dat straffen ze af met de 2-0. Vanaf dat moment doet Slikkerveer wat een ploeg doet die voor staat en met een man minder staat. De wedstrijd was minder leuk om te zien.
Weer een fantastische bal van Falco bij 2e paal wordt door Nick uit de lucht in één keer met binnenkant voet voorlangs geschoten.
In de 62e minuut Stan voor de niet oksel frisse Tobias.
Veel hoogte punten komen er niet meer maar een fantastische pass van Robin in de diepte op Gareth mag niet onvermeld blijven, helaas wordt op rand 16 de bal van Gareth zijn voet af gesnoept en komt er geen schot.
In de 85e maken we 2-1 Gareth weet de assist van Nick M op waarde te schatten.
Falco speelde de bal op Nick die na een actie een voorzet vanaf achterlijn geeft die Gareth binnen kopt bij eerste paal. En bepaald zo de eindstand.
Voor rust heerlijk gespeeld en 30 minuten de bovenliggende partij tegen een technische goede ploeg die vorig jaar nog 2e klasse speelde.
Vanaf dat Slikkerveer met 10 gaat spelen worden er veel dingen anders dus dat deel vergeten we maar snel.

Door de ogen van de leider.