Verslag SJZ – SVZ

Vandaag spelen we tegen SJZ de nummer drie van de competitie en het belooft een zware middag te worden. SJZ is een goede ploeg waar we het de voorgaande 2 wedstrijden ook erg lastig mee hadden.
Onze basis was: Connor, Lars, Jordy, Jop, Berry, Tobias, Robert, Lennart, Maurits, Marco, Nick
Op de bank zaten: Bram, Sjoerd, Stan, Robin vM, Gareth
Vier van de vijf wisselspelers hadden in de ochtend de derde overwinning op een rij voor het 2e binnen gehaald.
Vanaf het begin is te zien dat SJZ zich terugtrekt op eigen helft en loert op de counter, dat spel hebben we eerder gezien bij ze en dat beheersen ze overigens uitstekend.
Vanaf het begin creëren we genoeg kansen meteen al Lennart die Nick aan de buitenkant vrij speelt, zijn voorzet gaat naar Marco maar Marco kan de bal niet vol raken. Niet veel later is het een goede voorzet van Robert die keurig breed gaat helemaal naar links waar Berry van net buiten de 16 vol kan uithalen de bal knalt onderkant lat op de lijn en terug het veld in.
Dan zien we het wapen van SJZ met een counter, Jop schat de diepe bal verkeerd in zodat ze een vrije voorzet kunnen geven aan onze linkerkant, een andere spits is razend snel en Tobias kan hem niet volgen gelukkig schiet deze jongen vrij voor het doel binnen de 16 de bal over ons doel.
In de 19e minuut geven we een beetje onnodig een vrijetrap weg aan de zijkant, deze bal wordt ingedraaid en waar iedereen verwacht dat deze bal door iemand geraakt gaat worden is er niemand die hem raakt en hobbelt de bal binnen bij de 2e paal en staat het 1-0 voor SJZ.
7 minuten later weer een counter over onze linkerkant en nu schiet de SJZ aanvaller de bal uitstekend en het zijnetje bij de 2e paal en staat het 2-0.
In de 30e minuut komt Gareth voor Jop.
Berry komt achterin te spelen en bij de eerste diepe bal wordt hij binnendoor verrast en staat SJZ 1 op 1 met Connor maar Connor redt ons. Berry is vanaf dan een gewaarschuwd man en speelt daarna een hele goede wedstrijd.
Waar SVZ veel moeite heeft met de ingeslepen patronen van SJZ zijn we de laatste 10 minuten van de eerste helft wat beter gewapend tegen de counters en spelen nog meerdere kansen bij elkaar. Nick die alleen voor de keeper komt maar net te weinig ruimte heeft, Marco die over schiet.
In de 44e minuten verdienen we een vrijetrap op 25 meter van het doel, Maurits gaat achter de bal staan. Waar SJZ ogenschijnlijk weinig gevaar ziet schiet Maurits de bal goed in de hoek waar de keeper er niet aan komt zodat we met 2-1 kunnen gaan rusten.
Qua kansen had het wellicht een 3-3 rust stand moeten zijn maar SJZ was net even effectiever dan wij.

In de rust blijkt dat het geloof in een goed resultaat nog steeds groot is.
Na zelf een kans niet te benutten krijgt SJZ in de 52e minuut alle ruimte van Jordy om te schieten van 18 meter en dat resulteerde in een bal die vol in de verre hoek vliegt en komt SJZ op 3-1.
Nu komt het aan op geloof, werklust en zeker ook op een team blijven dat elkaar wil helpen om nog een goed resultaat te kunnen behalen.
SJZ komt nog nauwelijks van eigen helft af en ook als ze de counter proberen op te zetten doen ze dat met minder mensen als eerst.
We spelen continu op hun helft en creëren mogelijkheden maar niet echt kansen op Gareth met een dribbel in de 16 waar de keeper de korte hoek dicht, na.
In de 68e minuut komt Sjoerd voor Tobias om meer kopkracht voorin te hebben en gaan we vaker de bal door de lucht spelen.
69e krijgen we een vrijetrap met Maurits weer achter de bal en ook nu schiet hij hem onberispelijk binnen en zitten we met een 3-2 weer in de wedstrijd!
SJZ haalt alles uit de kast, een zachte bal, tijd rekken, veel praten, blessure problemen waren er ineens ook veel meer. Ik begrijp dat overigens helemaal maar het maakte het niet makkelijker voor ons.
Het was zaak om ons daar niet te druk om te maken en focus te houden op dingen waar we invloed op hebben.
We noteren momenten waar we dicht bij de 3-3 zijn zoals een hoekschop kort genomen, Lennart kapt een verdediger uit en brengt in, Nick tik de bal binnen maar helaas tegen de verbaasde keeper aan.
Een hoekschop die weg gekopt wordt en Lennart die de afvallende bal met volley net over schiet.
In de 83e minuut komt Stan voor Robert die eraf moet met kramp.
Meerdere bal komen gevaarlijk voor het doel maar doelpogingen zijn er niet veel meer. De scheidsrechter die een goed beeld gevormd had bij de wedstrijd trekt de verloren minuten erbij zodat Maurits in blessuretijd nog mag aanleggen voor een vrijtrap in het midden van het veld 8 meter over de middellijn, bijna iedereen meld zicht in de 16 van SJZ voor de bal van Maurits.
Maurits zijn bal lijkt echter te hoog maar als de bal plotseling daalt valt hij net onder de lat binnen, deze toverbal zorgt voor de 3-3!
We krijgen nog een hoekschop, ook nu melden we ons weer massaal in de 16, de bal draait naar de 2e paal, de keeper is al kansloos en het gaat om Marco, Sjoerd en een verdediger, wie kan de bal raken?
Helaas raakt niemand de bal en valt de bal net naast de verkeerde kant van de bal zodat 3-3 de eindstand is.
Een goed resultaat staat nu op het bord, twee keer terug komen van een 2 doelpunten achterstand tegen een hele sterke tegenstander daar moet je wel een sterk team voor zijn.
Een wedstrijd tussen twee verschillende speelstijlen die beide veel kansen opleverde eindigt dus in een gelijkspel.
Korte conclusie: een zware pot met een geweldige einde.

Door de ogen van de leider