Verslag SJC – SVZ

Na een weekje geen wedstrijd troffen we vandaag het ongeslagen SJC.
Een ploeg met heel weinig tegen goals dus we zijn voorbereid op een stugge en goed verdedigende ploeg.
Vanaf het begin speelde we goed voetbal in balbezit. De ruimtes aan de buitenkant werden gevonden en veel lopende mensen zorgde voor veel afspeel mogelijkheden naar voren. Daarnaast stond Marco vaak zo diep mogelijk, was daar aanspeelbaar en hield de ballen geweldig vast waardoor we van daar ook goed door konden voetballen. Of hij vrijdag iets opgestoken heeft van zijn legendarische voorgangers weet ik niet maar ik zag hem wel ff samen staan met Leo Lips en Wino Verleun op de voetbalquiz.
Kortom kansen kregen we veel, Lennart die met een goed schot de keeper aan het werk zet maar Sjoerd wist de rebound van dichtbij niet in de goal te krijgen (Sjoerd was ook niet aanwezig op de voetbalquiz dus kon geen tips krijgen). Nick die de bal over de uitlopende keeper lobt maar net voorlangs stuitert.
Een strakke voorzet van Falco resulteerde in een hoekschop waaruit we 3 x keer op goal konden schieten maar de eerste 2 werden geblokt en de laatste gered door de keeper waardoor de scrum te einde was.
Maar ons spel bij balbezit tegenstander en vooral bij de omschakelmomenten was voor verbetering vastbaar …
SJC middenvelders gingen niet elke keer mee met onze lopende mensen waardoor ze na een onderschepping een overtal hadden op het middenveld, koppel daaraan dat Robert, Falco, Berry en Maurits erg gretig waren om de ruimte die er lag bij hun achterin veelvuldig in te lopen en dat soms met te veel spelers tegelijk deden en Sjoerd, Jop en Lars die achterin de lange ballen van SJC net even wat minder goed verwerkte als “normaal”. Dan is het niet gek dat Connor onmisbaar was. Connor redt ons dan ook meerdere keren waardoor we niet op achterstand komen.
In de 27e minuut kopt Nick een hoge voorzet van Maurits op de goal, buiten bereik van de keeper komt de bal helaas op de paal, gelukkig is Marco er als de kippen bij om de rebound om te zetten in de 1-0.
Kort daarna in de 29e minuut heeft Robert een knappe steekbal in huis op broertje Nick die vanaf de achterlijn naast de goal met een trekbal bal Falco instaat stelt een goal te maken maar helaas voor Falco is een verdediger van SJC er als de kippen bij om een eigengoal te maken, de 2-0 stond dus op het bord.
Bijna gaven we de 2-1 cadeau aan SJC, Lars die veelvuldig op zijn linkerbeen traint is daar blijkbaar nog niet klaar mee want zijn terugspeelbal is te kort en de spits gaat richting Connor die ons er wederom doorheen sleept.
En het gaat snel in deze fase want in de 31e minuut zien we bijna hetzelfde, steekbal Robert op Nick en die stelt Marco instaat om de 3-0 te maken.
Met deze stand bereiken we de rust.
Danny en de jongens beseffen heel goed dat de 3-0 stand wat vertekend is en dat we er nog niet zijn.
Meteen na rust blijkt dat SJC er bijna niet meer aan te pas komt en de eigen helft nog nauwelijks verlaat.
We komen dat ook niet meer in de problemen en het is wachten op nog een goal.
In de 60e minuut pikt Marco de bal van de schoen van een SJC verdediger die nog vlak bij de goal staat, met een kleine hoek en nog een verdediger en keeper voor zicht toch nog geen uitgelezen kans. Maar zoals Marco dat geweldig kan volgt er een schijnschot gevolgd daar een sleepbeweging van zijn rechterbeen naar zijn linker, en als je dat dan nog een keer doet en laat volgen door een schot dan staan de verdediger en keeper op het verkeerde been en wellicht ook stiekem te genieten van deze actie die de 4-0 op het bord zet.
In de 63e minuut legt Maurits de bal goed voor een vrijetrap van een meter of 5 over de middenlijn, hij schiet de bal hoog en diep voorbij de 2e paal waar Sjoerd hem met een boogje binnen kopt in de zijnet bij de 1e paal. Dit ziet er zoooo simpel uit maar dat verbergt de kwaliteit die er voor nodig is, Maurits met zijn geweldige trap techniek die de inschatting maakt waar Sjoerd uit kan komen met zijn loopactie, Sjoerd die op het juiste moment op de goede plek staat en zijn enorme koptalent gebruikt om de bal bekeken binnen te koppen voor de 5-0.
Met wissels Robin voor Sjoerd, Tobias voor Robert, Gareth voor Falco spelen we de laatste fase van de wedstrijd.
We blijven de bovenliggende partij en Connor hoeft nog maar één keer handelend op te treden.
In de 80e minuut is de 6-0 ook een feit, Robin die met een vroege voorzet Gareth bediend zodat hij de zesde treffer van de middag kan maken.
Een 6-0 stand zien we niet vaak dus het publiek was de grote winnaar vandaag.
Korte conclusie: Een helft lang veel kansen weggegeven en toch dik en dik gewonnen

SVZ door de ogen van de leider