Verslag SJC – SVZ

Vandaag de wedstrijd tegen SJC in Noordwijk, de nummer een na laatst van de competitie.
Kortom, onderschatting ligt op de loer.
Zonder de geblesseerde Marco maar weer met de zo goed als herstelde Tobias. Doordat er veel spelers missen in de selectie door vakantie en blessures was het lastig om een 2e elftal op de been te brengen. Gelukkig besloten Jop en Nick om hun vakantie 1 dag uit te stellen!
Met hulp van meerdere teams is het gelukkig gelukt om het tweede te laten voetballen maar ook bij het eerste dachten we mee waardoor Tobias moest starten om te kijken hoe lang het goed zou gaan. Met Nick op de bank konden we eventueel wisselen maar Sjoerd die na weken blessureleed weer op de weg terug is en op de bank zat, was maar fit voor maximaal 15 minuten. Robin van Mever en Oscar zouden na 90 minuten bij het tweede nog aansluiten bij ons om wat meer mogelijkheden te hebben, helaas was Oscar met een blessure uitgestapt bij het tweede waardoor alleen Robin aansloot.
We starten vandaag met: Connor, Lars, Jordy, Jop, Berry, Tobias, Lennart, Falco, Robert, Maurits en Nick Mooren.
Al in de 1e minuut komt er een voorzet vanaf onze rechterkant en die wordt meteen binnen gekopt bij 2e paal. Dus voor we goed en wel begonnen zijn staat het 1-0 voor SJC.
Dat maakt het niet makkelijk want een team dat ergens onderin staat en 1-0 voor komt tegen de koploper gaat over het algemeen niet zo ver vooruit meer.
We hebben veel de bal maar echt goed voetbal wil nog niet meteen lukken. Na twee afgekeurde goals viel in de 14e minuut 1-1 van Robert na vrijetrap Maurits wisten Berry en lars de bal niet het laatste zetje over de doellijn te geven maar toen de bal bij Robert kwam wist hij de 1-1 wel op het bord te zetten. Kort daarna steekt Falco, Robert slim weg richting achterlijn, Robert geeft hem in één keer voor maar de keeper grijpt in net voor broertje Nick kan scoren.
In de 29e minuut weet Falco de 1-2 te maken uit een hoekschop van Maurits zodat de achterstand is omgebogen in een voorsprong.
In de 33e minuut zien we een knappe voorzet van Berry, Nick kan er net niet goed bij en kopt daarom naar Falco maar die werd slim uit balans gebracht door de verdediger van SJC waardoor hij de bal niet binnen kon koppen.
Na 36e minuten verdedigen we de bal niet goed genoeg, de afvallende bal word rand 16 opgepikt door de aanvaller van SJC maar het slechte schot kan door Connor gepakt worden.
Vlak voor rust weet Maurits de keeper van SJC nog bijna te verrassen met een schot van ver die net voor de keeper een verraderlijke stuit krijgt maar de keeper weet de bal net voelde te raken om een goal te voorkomen. We gaan rusten met een 2-1 voorsprong.
We hebben niet zo veel te duchten van SJC maar tevreden met ons eigenspel kunnen we niet zijn.
Meteen na rust in de 46e minuut weet Berry met een knappe goal de 1-3 te maken. Op rechts heeft Maurits een knappe actie en voorzet in huis tot voorbij de 2e paal waar Berry de bal in één keer op de pantoffel neemt waarna de bal in het zijnetje ploft bij de 2e paal, alles en iedereen was kansloos. Je weet het nooit maar dit voelde wel als “de wedstrijd is gespeeld”.
In de 51e minuut komt Nick Vis voor Tobias die niet verder meer kon.
Veel was er niet meer te zien, SVZ probeerde de bal rustig rond te spelen zonder al te veel risico te nemen. We krijgen nog een goede voorzet van Berry te zien die een verdediger ternauwernood weet weg te schieten net voor het een assist wordt.
Een mooie bal van SJC op de kruising mag ook niet onvermeld blijven natuurlijk.
In de 80e minuur komt Robin vM voor de moegestreden Lars en weet zich nog even te laten zien aan de rechterkant met een goede actie, slimme voorzet en dreiging in de diepte.
Een wedstrijd met 3 afgekeurde goals van SVZ zie je niet vaak, maar gelukkig had dit geen invloed op de punten verdeling.
Korte conclusie: een zakelijke overwinning zonder in de problemen te komen.

Door de ogen van de leider.