Verslag Siveo 1 – SVZ 1

Vandaag stond Siveo 1 – SVZ 1 op het programma, een pot waar SVZ het traditioneel moeilijk heeft.
Vandaag heel wat aanpassingen in de basis door geblesseerde spelers en spelers die er om andere redenen niet waren maar ook nu stond er een goede ploeg op het veld.
De eerste minuut had Siveo al op voorsprong kunnen en wellicht moeten staan maar dat gebeurde gelukkig niet en vanaf dat moment had SVZ de controle.  Maar die controle bracht weinig kansen met zich mee.
Siveo verdedigende goed en hun directe spel samen met hun duelkracht zorgde er voor dat er weinig kansen te bewonderen waren.
Langs de kant begonnen we al vroeg met nadenken welke aanpassing hier bij zou kunnen helpen en wanneer we die dan evt. zouden toepassen.
In de 30ste minuut speelde we onze rechter middenvelder in op rand 16, daar zet hij goed zijn lichaam tussen bal en tegenstander waardoor de bal door rolt naar de achterlijn vanwaar bij een perfect voorzet geeft, de bal die door de spits ingeschoten wordt komt via iemand van Siveo voor de voeten van onze linker middenvelder op 12,5 meter voor het doel en iedereen dacht aan de 0-1 maar helaas ging deze bal er niet in.
En zoals wel vaker te zien is valt de bal 1 minuut later aan de andere kant wel binnen, na dat SVZ niet doortastend genoeg ingrijpt wordt de speler toch nog naar een moeilijke hoek gedreven maar helaas voor SVZ schiet deze speler de bal toch erg knap in de goal. Dus ipv 0-1 staat het nu 1-0.
Met nog een kwartier tot de rust was er genoeg tijd voor een reactie van SVZ maar verder dan het beeld van voor de goal kwamen we niet. Wel controle maar nauwelijks kansen.
In de rust voert Chris zijn aanpassing door, dat betekend wat meer risico door ruimte weg te geven en hopelijk in ruil voor meer kansen en meer gevaar voor de goal waardoor de wedstrijd mogelijk gaat kantelen.
Het eerste kwartier na rust maakt vooral Siveo goed gebruik van de ruimte die we weg gaven en blijven grote kansen voor SVZ uit.
Maar daarna begon het wedstrijd beeld te kantelen, SVZ stopte meer en meer energie in de wedstrijd vooral voorin waar we Siveo steeds beter onder druk konden houden. Uitgespeelde kansen leverde dit niet op maar gevaarlijke momenten waren er genoeg maar ballen van dichtbij over of naast en een paar knappe reddingen van hun keeper voorkwam een 1-1 stand. Tegelijkertijd laat Siveo tot 2 x toe na de wedstrijd te beslissen. 2 x een scrimmage voor de goal met ballen van de lijn, geblokt schot, de paal en missende spelers zorgde er voor dat het 1-0 bleef en dat was een klein wonder.
SVZ ging steeds meer alles of niets spelen en Chris wisselde spelers om dat te bereiken zodat er steeds meer spelers voor de goal verschenen in de hoop dat er een bal “goed valt”. In de 89ste minuut werd Chris beloond voor het lef dat hij toonde met de aanpassingen toen er een vrijtrap goed de 16 ingespeeld werd en via een speler van Siveo van richting werd veranderd en zo binnen viel, 1-1!
Met nog een kleine 10 minuten te gaan, we wisten dat er veel blessure tijd zou zijn ivm een lang behandeling van de aanvoerder van Siveo, liet Chris zijn team staan zoals hij het neer gezet had om de 1-1 te forceren. In de 97ste minuut werd dat lef bijna beloond helaas redde de keeper fraai op een harde schuiver in de hoek. Zo bleef het 1-1 en was vooral SVZ blij met het zo laat “gewonnen” punt.
Volgende week spelen we uit bij onze buren uit Nieuwveen die van zondag naar zaterdag gegaan zijn en dit jaar in de 4de klasse moeten starten, Nicolaas boys dus en die spelen over het algemeen niet voor Sint-Nicolaas dus dat beloofd een mooi spektakel te worden dus zet die maar vast in je agenda: 14:30 uur in Nieuwveen.

SVZ 1 door de ogen van de leider