Verslag SCH – SVZ

Vandaag moesten we in Harmelen tegen SCH’44 spelen. Voor mij is dit het team met de beste spelers in de competitie.
Dat ze niet het beste team vormen kan je op de ranglijst zien maar qua materiaal is er geen betere tegenstander.
Iedereen was er van doordrongen dat alles moest kloppen vandaag om een kans te maken en wellicht was een beetje geluk dan ook nog nodig. Thuis is ons dat gelukt dus waarom zou dat uit ook niet kunnen lukken.
De eerst 10 minuten was het vooral op het middenveld ff uitvinden hoe we het moesten aanpakken. Maar daarna stond het goed. Kansen gaven we niet weg op 1 na en helaas schoten ze die ook meteen binnen. Dus de 1-0 kwam op het bord maar zorgen hoefde we ons niet te maken.
Zo nu en dan pakte de momenten van drukzetten goed uit, we lieten ze de bal en als ze daarheen speelde waar wij wilde dan zette we druk op de bal en veroverde we de bal daar ook regelmatig waardoor we een snelle aanval konden opzetten. Helaas lukte het niet om die snelle aanval dan om te zetten in een goede kans en scoren lukte ons dus niet.

In de rust bespraken we waar onze kansen lagen en waar SCH te pakken was.
We hadden een goed gevoel in de rust en plan B werd ook vast besproken mocht het lang 1-0 blijven.

Meteen na rust was er helaas een te korte terugspeelbal waardoor het een koud kunstje was voor SCH om 2-0 te maken.
Meteen begonnen we op de bank te bespreken wat we moest doen, plan B uit de kast halen of toch andere aanpassingen doen.
Na 10 minuten besloten we plan B uit te voeren om de aansluitingstreffer te kunnen maken. Dat zorgde meteen voor een verandering omdat SCH zich daarop aanpaste.
SVZ kwam wat vaker bij de goal van SCH en kon beter druk zetten op hun helft.
Een paar kansjes en een hand vol goede voorzetten leverde dat wel op maar het geluk of de vorm ontbrak om dit om te zetten in goede doelpogingen of goals.
We gaven de 2de helft ook meer kansen weg maar dat was wel logisch omdat we vol voor de aansluitingstreffer gingen, gelukkig pakte onze keeper een aantal geweldige ballen zodat we tot het einde konden blijven hopen op de treffer die ons terug in de wedstrijd kon brengen.
Helaas kwam deze treffer niet meer.
Dat was zonde want je voelt en ziet aan alles dat er kansen liggen om hun zwakke plekken te benutten helaas moet je daar zelf wel een wedstrijd voor spelen op de toppen van je tenen en dat deden we vandaag niet.
Korte conclusie: SCH was vandaag beter dan wij en won terecht

SVZ 1 door de ogen van de leider