Verslag RVC – SVZ

Vandaag de start van de competitie en meteen tegen een ploeg die vorig jaar nog 2de klasser was, dan lijkt het logisch dat dit één van de betere ploegen uit de competitie moet zijn.
We starten met: Swen, Lars, Sjoerd, Nino, Berry, Tobias, Stan, Falco, Robert, Maurits, Nick M.
Op de bank zaten Nick V, Jop, Gareth en van het 2e sloot Robin vM aan.
Meteen vanaf het begin bleek dat we voetballend de betere ploeg waren, RVC paste zich aan om ons beter te kunnen bespelen.
Een hoekschop van Maurits komt voor de goal en na een kluts wordt er slecht uitverdedigd door RVC en komt de bal bij Maurits en zijn schot is lastig voor de keeper die moet lossen maar net op tijd, voor Sjoerd binnen schiet, de bal weer kan pakken.
Veel aanvallen liepen over links, daar draaide het erg goed met Nino, Berry en Nick. RVC moest veelal achteruit maar kwam er nu over links goed uit, Nino werd terug gedreven en RVC kwam tot een schot maar Swen redt. Niet veel later was het Nick die het duel wint en hij zet Berry aan werk, zijn voorzet is goed maar voor de goal zijn we niet op tijd om af te werken, gelukkig is Falco op rechts wel op tijd en legt de bal terug op Maurits die een slap schot aflevert wat geen probleem is voor de keeper.
RVC speelt veel de lange bal en zo’n bal kopt Lars slecht weg, naar binnen en niet vol geraakt. Het gebeurd rechts op 10 meter voor de 16, de aanvaller pikt de bal op, komt naar binnen en schiet, gelukkig weet Swen de bal naast te tikken.
Onze opbouw loopt goed en vooral aan de buitenkant komen we goed door richting het doel van RVC. Berry die op eigen helft Maurits inspeelt die op middenlijn staat en meteen Nick weg stuurt aan de linkerkant, de verdediger van RVC is op tijd en maakt de hoek moeilijk voor Nick, Nick kiest voor de verre hoek maar helaas gaat de bal voorlangs. Waar RVC in de loop van de 2de helft af en toe in slaagde is om hun sterke balvaste, diep staande spits te bereiken en van daaruit verder te voetballen.
Dat was moeilijk voor Stan en Tobias om daar de goede keuzes te maken. Gelukkig hadden we meestal de bal en dan was er geen probleem.
Wederom een hoekschop van Maurits zorgde voor gevaar, een halve omhaal van Falco ging maar net naast.
Een fantastische bal van Berry op Robert zorgt voor veel gevaar maar de verdediger van RVC is net eerder met sliding voor dat Robert de bal op doel kan schieten.
De scheidsrechter zat er wel eens naast met zijn beslissingen maar als wij dan gaan praten en protesteren en RVC snel door gaat dan kan het zo maar gebeuren dat we een grote kans weggegeven. RVC deed dat slim en gelukkig voor ons was Berry net op tijd terug om de bal hoekschop te schieten voordat RVC scoort.
In de 36e minuut is het weer Maurits die Berry aan het werk zet die op zijn beurt een geweldige bal van zijn voet laat vertrekken, Nick komt precies op het juiste moment en schiet de 0-1 beheerst binnen.
Na een helft waarin we ervaren dat we voetballend de betere zijn maar te veel kansen laten liggen komt RVC op slag van rust langszij. In de 45e minuut word het 1-1, de sterke spits draait in de 16 met zijn lichaam er tussen zodat de verdediger er niet bij kan, Swen komt uit zijn doel en verkleind zijn goal daarmee maar uit de draai tjipt de aanvaller de bal over het been van Swen en langs de verdediger in het doel, zonde.
Na rust gaat het moeizamer, we houden de bal niet lang genoeg in de ploeg en dat is in het voordeel van RVC dat beter in de wedstrijd komt en gelijkwaardig is aan SVZ.
Maurits die knap draait stuurt Nick weg en diens voorzet op Robert lijkt perfect, bij de 2e paal op 10 meter van de goal maar Robert komt een teen te kort om te scoren.
In 60e minuut komt Jop voor Stan om te kijken of we daarmee het wedstrijd beeld weer kunnen kantelen. Maar SVZ heeft het lastiger dan in de eerste helft en het wordt meer een gelijkwaardige vechtwedstrijd.
Met in 72e minuut Gareth voor de leeg gespeelde Robert brengen we nieuwe energie.
Waar SVZ uit de omschakeling nog meermaals gevaarlijk doorkomt spelen we meer op onze eigen helft.
In de 86e minuut lijkt de beslissing te vallen als Falco de bal op doel kan schieten vanaf 25 meter en de keeper van RVC uit positie is na schot van Berry en redding van die keeper. Helaas gaat de bal van Falco op de paal.
1 minuut later in 87e minuut valt hij aan de andere kant, 2-1. Een vrijtrap op achterlijn rand 16, we kiezen voor geen muur en man op man verdedigen. De voorzet komt laag voor de goal, na een blok en scrum later komt de bal voor de voeten van RVC nog binnen de 16 en hij schiet de bal via een SVZ been binnen. In de 88e minuut komt Nick V voor Nino in de hoop nog iets te kunnen forceren.
Swen redt nog op een schot van 25 meter hard laag en goed, redt hij met zijn voeten.
Het laatste wapenfeit wat ik noteerde was Maurits die Nick Vis inspeelt die meteen Gareth lanceert, de voorzet van Gareth gaat naar Falco die helaas net voorlangs kopt.
De 1e wedstrijd van het seizoen hebben we verloren maar het sterkt ons dat we hebben laten zien dat we mee kunnen in de 3de klasse. Volgende week thuis tegen ASC hebben we weer een kans om te laten zien dat we goed kunnen voetballen en hopelijk kunnen we dan de 3 punten thuis houden.
Korte conclusie: erg goede eerste helft waarop we door kunnen borduren.

Door de ogen van de leider