Verslag Roodenburg – SVZ

Vandaag naar Leiden om het op te nemen tegen Roodenburg.
Na 12 wedstrijden is dit een echte middenmoter met 4 gewonnen, 4 gelijk, 4 verloren.
Thuis zijn ze duidelijk sterkte dan uit dus dit gaat geen makkelijke middag worden.
Onze opstelling vandaag: Jordy, Lars, Jordy, Jop, Berry, Tobias, Lennart, Falco, Robert, Marco, Nick.
Onze wissels zijn Connor, Stan, Kevin, Robin vM.
De eerste helft gaat rustig voorbij, veel “middenveld voetbal” waarbij de aanval vaak onderbroken wordt als er een ploeg dichter bij de goal komt.
Jordy staat 3 keer op de goede plek bij een diepe bal maar verder gebeurd er weinig voor onze goal.
Voorin bij ons ligt de ruimte aan de buitenkant bij Falco en Berry.
Maar in een wat onrustig begin van ons aan de bal weten we die aanvankelijk niet goed te bereiken.
Na 15 minuten komen we wat beter in ons spel en dat resulteerde in wat spelde prikjes. We weten ook vaker de ruste aan de buitenkanten te vinden.
In de 20e minuut weten we de 0-1 te maken via Marco. Goed voorbereidend werk van Falco gaat daaraan voor af.
Niet veel later is het Marco die terug legt op Falco, die lijkt te gaan schieten maar een verdediger gooit zich er voor waardoor Falco besluit de bal te slepen naar zijn linker been om daar vanaf 20 meter te kunnen schieten. De bal kan wordt net door een glijdende verdediger geraakt. De gaat flink je lucht voor de goal. Valt hij binnen of toch niet? Helaas valt hij net naast de paal en naast het doel zodat het 0-1 blijft.
Qua voetbal is het wat saai, Roodenburg geeft meer druk vooruit na de 0-1 waardoor we in de gaten moeten houden wanneer we met korte passen willen voetballen en wanneer de bal simpel in de vrije hoeken geschoten moet worden.
Dat gaat ons redelijk goed af en wat maakt het dan uit dat we weinig hoogstandjes zien, we staat tenslotte voor.
Na rust zien we wat meer emotie en meer felheid bij Roodenburg. Maar de mogelijkheden zijn voor ons. Marco die net niet kan scoren, robert die in een fantastische aanval vrij wordt gespeeld in de diepte heeft op rand 16 goed oog voor Marco en zijn positie bij de 2e paal maar helaas raakt een verdediger de bal zonder dat hij het weet met hak waardoor Marco net niet bereikt wordt.
Na 10-15 minuten moeten we wat terug, Roodenburg zit er fel op en drukt ons wat achteruit. Jordy moet de bal nog een keer uit de boven hoek duwen en niet veel later komt Jordy Zwart niet ongeschonden uit een kopduel. De speler van Roodenburg moet gewisseld worden en Jordy zijn wenkbrauw ligt open waardoor er heel wat bloed te zien is. Roodenburg wisselt maar Jordy moet even verzorgt worden. Dus we spelen juist in deze moeilijk fase even met 10 man. Danny overweegt meteen te wisselen maar besluit te wachten, Jordy is eigenlijk onmisbaar vandaar. Zijn coaching, ervaring en verdedigende kwaliteiten kunnen we nu niet missen.
Gelukkig is Jasmijn er ook en die krijgt de wond dicht en stuurt Jordy met een mooie tulband terug het veld in.
Met 11 tegen 11 weten we het spel weer naar ons toe te trekken.
Een tegenstander die achter staat en met 10 man verder moet is ook vaak fijn, na een slimme loop actie van Nick maakt de verdediger een overtreding en krijgt zijn 2e gele kaart en dus rood.
En toen de 0-2 viel was het gespeeld.
De voor Robert ingevallen Kevin kwam in de 16 aan bal, tot een schot op doel kwam het niet maar uit de scrimmage voor het doel komt de bal bij Marco die na een handige actie de 0-2 binnen schiet.
Het laatste kwartier is het wachten op de 0-3 maar we wisten de kansen niet te benutten.
In de laatste minuut maakt Falco de 0-3 maar ziet de scheidsrechter een overtreding van Roodenburg. Dus goal afgekeurd en een strafschop. Marco wist hier wel raad mee waardoor de 0-3 toch bereikt is.
Volgende week de kraker tegen BSC, de eerste wedstrijd van het seizoen wonnen we daar uit en was het voor ons de bevestiging dat we bovenin mee zouden moeten kunnen draaien, top 4 ofzo. Nu de eerste wedstrijd van de 2de helft van het seizoen treffen we elkaar als medekoploper. Dus dat belooft een mooi potje te worden!
Korte conclusie: een moeilijke uitwedstrijd gewonnen door als team te spelen.

Door de ogen van de leider.