Verslag Rohda ’76 – SVZ

Vandaag uit naar Rohda dat evenveel punten heeft als wij. We hebben nog niet 2 keer achter elkaar in dezelfde opstelling kunnen spelen maar vandaag was er maar 1 wijziging ten opzichte van vorige week. Dus veel was hetzelfde en we hoopte dat dit meer duidelijkheid zou brengen en daarmee meer rust in ons team bij balbezit.
Al heel snel in de wedstrijd scoren we de 0-1 via een goede voorzet vanaf rechts die we goed liepen lopen voor onze aanvallende middenvelder die simpel in de korte hoek binnen schoot. Helaas had de scheidsrechter iets gezien waardoor hij afgekeurd werd en zo bleef de 0-0 nog even op het scorebord, even idd want kort daarna kwam er een hele knappe actie/solo van onze aanvaller die met een perfecte voorzet onze spits wist te bedienen. Er zat nog een verdediger dichtbij en tegenaan maar de bal ging in het doel dus de 0-1 stond op het bord.
En dat allemaal in de fase dat we nog zoekende zijn waar vandaag de meeste mogelijkheden lagen.
Zo’n vroege 0-1 zorgt er vaak voor dat een ploeg makkelijker gaat voetballen maar helaas ging die vlieger vandaag niet voor ons op.
We bleven zoekende en slordig aan de bal, te vaak door het midden terwijl er aan de buitenkant veel ruimte lag. Door die ruimte aan de buitenkant te bespelen hadden we kunnen zorgen dat Rohda meer uit elkaar gespeeld werd. Maar wat wellicht nog belangrijker is dat we het geduld niet hadden om de bal in de ploeg te houden, rond spelen en wachten tot het moment komt waar je op wacht.
Toch waren we regelmatig dreigend en was er nog een goede vrijetrap van links die net naast gekopt werd. Aan de andere kant deed onze keeper gelukkig erg goed mee zo dat hij een paar diepte ballen perfect kon onderscheppen.
In de rust gaf Chris aan nog niet te wisselen en besprak hij de dingen die goed gingen en de dingen die beter konden.

Na rust maakte we beter gebruik van de ruimte aan de buitenkant maar echt lekker kwamen we er in. Gelukkig bleven we gevaarlijk maar ook Rohda kon soms een lekkere aanval op de mat leggen wat voor dreiging zorgde.
Onze aanvaller had een goede dribbel vanaf rechts de 16 in, redelijk dichtbij de goal vond hij onze spits en via een 1-2 kreeg hij de bal terug, helaas schoot hij naast maar deze aanval had wel een goal kunnen opleveren. Even later een goede vrijetrap vanaf links, een leepballetje dat heel mooi achter de verdediging viel helaas hadden daar weinig SVZ’ers op gerekend.
Het laatste kwartier bracht Rohda een extra spits in en dat zorgde voor een paar hachelijke momenten voor onze goal maar gelukkig konden onze verdedigers en keeper de meubelen elke keer redden. Tussendoor vielen er nog een rijtje gele kaarten en zelfs een rode voor een verzorger die te vroeg het veld in kwam terwijl er een speler aan zijn hoofd geraakt was. Tja regels zijn regels zal de scheidsrechter gedacht hebben, vermoed ik.
Maar het eindsignaal werd bereikt met een 0-1 voorsprong en daar gaat het uiteindelijk om!
Na vandaag heeft Chris weer genoeg punten op zijn lijstje staan om aan te werken, dat is voor een trainer altijd fijn.
Geen goede wedstrijd gespeeld maar door met elkaar te knokken voor elke meter hebben we gewonnen en dat doet mij erg goed. Een goed team zijn vind ik veel belangrijker.

SVZ 1 door de ogen van de leider