Verslag “Pupil van de week” op zaterdag 14 oktober 2017: Rick van Veen

Na twee volledige jaren op de voetbal was ik eindelijk aan de beurt om een keer “Pupil van de week” te mogen zijn. Op woensdagmiddag 11 oktober jl. kreeg mijn moeder een bericht van mijn trainer Richard Corts om te vragen of ik al een keer eerder “Pupil van de week” ben geweest.

Toen mijn moeder mij vroeg of ik wel wist over wat “Pupil van de week” was, dacht ik meteen dat ik eindelijk “Pupil van de week” was geworden :).

Mijn moeder kreeg weer een bericht van Richard en daarin werd gezegd dat ik het waarschijnlijk zou gaan worden. Maar mijn moeder hield dat geheim, door te zeggen dat Richard iemand anders gaat bekronen met “Pupil van de week” zijn. Uiteraard vond ik dat heel jammer.

Maar toen de training op die avond bijna afgelopen was, zag ik dat Richard een envelop liet vallen en daarop stond geschreven: voor de heer Rick van Veen. Dus ik raapte snel de envelop op en zei “dank u wel” tegen mijn trainer. Toen ik de envelop openmaakte, trof ik een brief aan en boven aan de brief zag ik in grote letters staan: Rick “Pupil van de week”.

Wel, na de training was ik dus net zo hyper als een dolle stier maar ook weer boos 🙁 op mijn moeder; zij liet mij denken dat ik niet uitgekozen was als “Pupil van de week”.

Na drie nachtjes slapen was het zover want toen was ik “Pupil van de week”. Maar eerst op zaterdagochtend mijn eigen wedstrijd samen met mijn team spelen tegen TAVV. Helaas hebben we deze wedstrijd verloren. Mijn dag kon toch niet stuk want ’s middags zou ik “Pupil van de week” zijn.

Om 13:00 uur was ik met mijn papa en mama bij de SV Zevenhoven kantine aanwezig.

En toen kwam een grappig (zo vond ik hem uitzien) maar wel heel aardige meneer naar mij toe. Zijn naam is Dolf van Leeuwen. Meneer Dolf groette ook mijn papa en mama en toen zei mijn papa dat deze meneer zijn oude gymleraar en mentor van de klas op de oude LTS school (Uithoorn) is geweest. Wat verrassend voor mij en ik ging mee met meneer Dolf.

Eerst in de besprekingskamer waar alle spelers van het 1e elftal aanwezig waren om de strategie voor de wedstrijd door te nemen. Daarna mocht ik samen met de jongens mee naar de kleedkamer. Nou tussen al deze grote jongens voelde ik mij heel even super klein. Maar gelukkig heb ik een boshaar dus dat camoufleert soms mijn lengte een beetje. En gelukkig kende ik al een aantal van deze jongens.

Daarna gingen wij zo’n halfuurtje het veld op om op te warmen (springen, rennen, bewegen etc.). Ook mocht ik een aantal ballen trappen voor de keeper. En toen was het zover, de wedstrijd tussen onze 1e elftal en Woerden was begonnen. Ik mocht de eerste aftrap nemen, en wat denk je: bam, hij zat er in joh!. Verder ging het soms keihard tussen de jongens. Ik zag mijn moeder af en toe haar ogen dicht doen. Daar zat ik dan in de “dug-out” te genieten van de wedstrijd.

Het werd 2-2 aan het einde. Aan het einde van de 2e helft, in de extra tijd, wist Woerden nog een doelpunt te scoren. Een beetje balen wel.

Toen ik dacht dat ik al genoeg in de spotlight werd gezet, mocht ik naar de bestuurskamer, samen met mijn papa, mama en lieve oma, om bij de evaluatie van de wedstrijd aanwezig te zijn.

Ik voelde mij een kleine koning, want ik kreeg een lekkere bakje verse frieten, drinken en wat warme hapjes. Er werd ook door meneer Dolf wat over mij verteld enz.. Hij vroeg mij om iets in het Papiaments te zeggen. Nou dat vond ik een beetje gek. Want dat zou hij toch niet begrijpen.

Dus heb ik dat ook maar tegen hem in het Papiaments gezegd. En grappig om te zien, hoe mijn mama zich zo doodschaamde. Ha, ik heb haar toch betaald gezet omdat zij mij niet meteen heeft verteld dat ik “Pupil van de week” zou zijn. En oh ja, was ik bijna vergeten. Ook heb ik een hele

toffe verrassingscadeau van meneer Dolf gekregen: een voetbal met de namen van alle spelers van de SV Zevenhoven 1e elftal. Helemaal te gek!. Aan iedereen bedankt voor deze fijne middag. Het was echt een fantastische belevenis voor mij geweest!

“Pupil van de week” zijn, vond ik super leuk.!!!
Alleen maar het zitten in de “dug-out” vond ik minder leuk.
Tja, ik had best een potje mee willen spelen.