Verslag Pupil van de week – Maurice Kuijf

mauricekuijfZaterdag 22 november 2015
SVZ – Woudenberg
Pupil van de week: Maurice Kuijf.

Wat is het toch spannend! Maurice mag een middag meedraaien met de grote jongens van SVZ. We zijn veel te vroeg aanwezig, maar dan hebben wel een goed plekje in de bestuurskamer. Waar Trainer Dennis al wat voorbereidingen treft voor de strategie van de wedstrijd. En met een lekker speculaasje in de hand, wachten we netjes op de komst van de grote jongens.

Het is heel leuk, maar al dat wachten….. Maurice vraagt zich maar af wanneer ze nu dan echt gaan voetballen. Maurice mag onder begeleiding van Marco Pellegrom mee naar de kleedkamer. Nee Maurice, mama mag niet mee. Even later komt Maurice in een prachtig trainingspak met “pupil van de week” uit kleedkamer 1 lopen. Maar Maurice vraagt zich nog steeds af, wanneer gaan we nu voetballen?

En dan om 2 uur mag Maurice eindelijk het veld op om warm te lopen, en in te schieten. Als de wedstrijd dan officieel begint mag Maurice meelopen met de scheidsrechter, waarna hij een doelpunt mag maken bij de tegenpartij, Woudenberg. Maar wat hoorde Maurice nu over de speakers? Pupil van de week: Maurice Kuijf! Dat was gaaf. We kijken naar een spannende wedstrijd en gaan de rust in met 1-0. Nu kan de tweede helft beginnen! Maurice zegt dan vanuit de Dug out: Papa, ik wil best wel mee doen! De tweede helft van de wedstrijd verloopt helaas ondanks wat mooie kansen van SVZ in een 1-2 voor Woudenberg. Het laatste kwartier was Woudenberg aanvallend te sterk.

Na afloop van de wedstrijd gaan de grote jongens naar de kleedkamer en Maurice mag zich melden in de bestuurskamer. Daar krijgt Maurice nog een mooie toespraak van Dolf, die beloofd heeft een training te geven in slidings. Hoe leuk is dat! Aan al het leuke komt er ook een einde aan de middag. Maurice voelt zich dan ook wat opgelaten tussen al die mannen in de bestuurskamer, en wil eigenlijk niets liever dan voetballen met die mooie nieuwe bal!

Maurice gaf aan dat alles leuk was en dat de jongens allemaal goed kunnen voetballen. Maurice vraagt zich dan ook af of hij ook zo goed zal gaan voetballen. SVZ bedankt voor een zeer geslaagde middag.