Verslag Ouderkerk VR1 – SVZ VR1

Zaterdag 25 september. Een zonnige dag, weinig wind en een kunstgrasveld. Prima ingrediënten voor een potje voetbal. Opnieuw is er geen informatie over de tegenstander. Ze staan redelijk onderaan en hebben nog geen punten gehaald. Het zegt niks want we hebben pas drie wedstrijden gehad en misschien hebben ze de punten wel laten liggen tegen de bovenste in onze poule.

Voor degene die het nog niet gezien hebben, wij zijn 1 van de bovenste, we staan tweede. We onderschatten niks of niemand dus gaan met de goede motivatie naar Ouderkerk. We zijn met slechts 11 speelsters, waarvan een paar meiden niet topfit maar we moeten het ermee doen. Gelukkig schuift Zola aan, nadat ze met haar eigen team heeft gespeeld, op onze karige bank. Nathalie en Iris zijn natuurlijk mee maar geblesseerd dus spelen niet.

Het startsein wordt om 14.30 gegeven en wij gaan voortvarend van start. Na 2 minuten ligt de bal er al in! Stephanie zet goed door, na een pass van Roos, en zet ons op voorsprong. Een fijne stand want het loopt op zich niet zo lekker. We weten de bal van achteruit niet netjes weg te werken en lopen achter de feiten aan. We moeten nog wakker worden, lijkt het wel, want het duurt te lang voordat we ons eigen spelletje weer kunnen spelen. Toch houden we het doel schoon, mede dankzij Linda. Dat wat er moet gebeuren, doet ze goed! We gaan de rust in met een 2-0 voorsprong. Het tweede doelpunt is van Joyce. Ze is gelukkig weer terug en weet met een mooi boogbal de keeper te slim af te zijn. De keepster stond te ver voor haar doel en is klein dus Joyce ziet haar kans schoon. Met deze stand moeten we toch wat meer vertrouwen en rust in het spel krijgen.

De tweede helft gaat Roos naar de kant en komt Zola op rechtsbuiten en Marit zakt naar de nummer 10 positie. Dit vullen beide meiden goed in. De tweede helft krijgen we meer grip. Misschien heeft Ouderkerk wel meer balbezit maar echte kansen krijgen wij niet om onze oren. Halverwege de tweede helft zet Josta goed voor en of het de bedoeling was of niet, de bal verdwijnt zomaar in het netje. We worden wat geholpen door de keepster, die het laatste tikkie zelf geeft, maar ons deert het niet. Ouderkerk neemt opnieuw de aftrap en wij staan met 3-0 voor! Niet veel later kopt Joyce haar tweede doelpunt erin, op aangeven van Aliza. Met 4-0 hoeven we niet meer te vrezen. Ouderkerk heeft een goede spits maar krijgt te weinig steun van haar medespeelsters dus wij komen niet meer in de problemen. Wel zit de scheidsrechter er nog een x gigantisch naast door een bal te beoordelen als terugspeelbal. Dit was op 6 meter van de goal. Een lastige opgave voor Ouderkerk, blijkt want de bal moet in tweeën en zodra de bal geraakt wordt, sprint Josta eropaf. Dan moet je van goede huizen komen, wil je op tijd kunnen schieten. Er wordt geschoten maar Josta blokt de bal. Verder fluit de scheidsrechter een aardige wedstrijd. We komen niet meer in de problemen hoewel Ouderkerk het blijft proberen.

Ouderkerk is afgelopen seizoen ook gepromoveerd en ze vertelden dat ze het heel pittig vinden. Wij vinden het ook pittig maar gaan vooralsnog voorspoedig! We hebben 10 punten uit 4 wedstrijden. We doen het gewoon goed! We proberen ons eigen spel te blijven spelen en tot nu toe pakt dat goed uit. Over twee weken spelen we tegen de nummer 1! Hercules heeft nog niet verloren. Wellicht zorgen wij voor een stunt! Ondanks de afwezigen vandaag hebben we weer een mooi resultaat neergezet. We genieten op deze fijne zondag na van een heerlijke voetbalmiddag! Tot volgende week!