Verslag NSV ’46 1 – SVZ 1

Vandaag weer een derby en dit keer tegen NSV, de club aan de andere kant van de rooie dijk.
Als we onze ambitie waar willen maken is dit de wedstrijd die we “moeten” winnen.
En dat tegen het team van Robert Swart die we allemaal goed kennen door zijn SVZ verleden.
Aan het begin van de wedstrijd werden we verrast door veel en mooi vuurwerk van de supporters met veel gele en rode rook.
Dat was erg leuk om te zien, gele en rode kleuren zijn precies de kleuren van onze club hoewel we vandaag in het zwart speelde. Het vermoeden bestaat trouwens dat er ook wat rode rook van NSV supporters kwam omdat hun toevallig ook rood als kleur hebben naast hun witte shirt maar daar kreeg ik geen duidelijkheid over.
Na dat de rook was opgetrokken kon de wedstrijd beginnen.
En dat had NSV vooral goed door!
5 minuten 6 seconden waren er nodig om 2 goals te maken en een tussenstand van 2-0 in het voordeel van NSV op het bord te krijgen.
Een slechtere start kun je je niets wensen hoewel het wel wat weg had van vorige week.
Daarna was het zaak ons er overheen te zetten en weer te gaan voetballen en geloof te houden in een positief resultaat.
Wonderbaarlijk genoeg lukt dat redelijk goed wat resulteerde in de aansluitingstreffer in de 11de minuut, een goede bal van onze centrale verdediger werd wat ongelukkig verlengd door NSV waardoor de bal bij onze spits kwam en hij wist wel raad met deze mogelijkheid, 2-1 dus na 11 minuten dat belooft wat.
Er was vandaag ruimte genoeg om in de voetballen zeker op het middenveld en ook achter de verdediging van NSV lagen mogelijkheden. Helaas wilde het bij ons vandaag niet lukken, te vaak stuiterde de bal van de voet, lukte de aanname niet, mislukte een actie of maakte we een ongelukkige keuze.
De ruimte achter de verdediging konden we niet bespelen waardoor we eigenlijk helemaal geen kansen creëren.
Daarnaast gaven we ook ruimte weg aan NSV, op het middenveld was dat duidelijk te zien maar het meeste gevaar kwam doordat NSV de ruimte achter onze verdediging vrij goed wist te bespelen.
Voor rust werd er niet meer gescoord dus een 2-1 stand stond bij rust nog op het bord.
Kort na rust moesten we min of meer gedwongen wisselen, een kleine blessure maar een risico wilde we daar niet mee nemen.
Helaas komen we de 2de helft ook niet tot goed voetballen en dat is wel de manier waarop wij graag willen spelen en kansen willen creëren.
Op een kleine opleving van 10 minuten na een wissel na lukte het vandaag niet.
Chris zette nog een extra spits voorin maar helaas kwam daar geen bal in de buurt en wat al een beetje in de lucht hing gebeurde, de 3-1 voor NSV en dat betekende dat de wedstrijd gespeeld was.
Een bittere pil om te moeten constateren dat NSV een beter team is dan SVZ, dat hadden we niet verwacht.
Voor SVZ betekend dit dat de uitgesproken ambitie de ijskast in kan.
Promoveren was de ambitie en daarnaast hoopte we achter SCH als best of the rest te kunnen eindigen.
Maar dit seizoen hebben we nog geen moment onze ambitie op het veld laten zien. Dus dit lijkt vooralsnog een “papieren tijger”.
Wat rest ons nu? Van week naar week leven om te kijken of we 2 selectie teams op de been kunnen brengen en daarna kijken of we een resultaat kunnen halen.
En hopelijke krijgen we in de loop van het seizoen de vorm weer te pakken waarmee we wel iedereen zouden kunnen verslaan.
Ik ben er van overtuigd dat dit nog kan en gaat gebeuren maar zeker is ook dat het er nu niet is.

SVZ 1 door de ogen van de leider