Verslag Nieuwkoop JO19-2 – Zevenhoven JO19-1

Na vorige week kansloos 0-1 verloren te hebben op eigen veld, was het deze week zaak voor JO19-1 om de eerste punten te pakken in de competitie. De tegenstander die in deze taak deze week moeilijk zou moeten maken voor de mannen van Pieter en Peter was Nieuwkoop JO19-2. Om 15:00 werd er afgetrapt in druilerige omstandigheden op het 4de veld bij SV Nieuwkoop.

JO19-1 begon slecht aan de wedstrijd. De bal werd niet goed weggewerkt achterin, en al snel lag de bal achter Conner. Maar in tegenstelling tot voorgaande wedstrijden, liet Zevenhoven dit keer niet zijn koppies hangen na een tegengoal. Na een goede aanval mocht Lars een corner nemen. Deze draaide hij in richting de eerste paal, waar niemand echt goed zijn hoofd tegen de bal kreeg en opeens lag de bal in het doel achter de Nieuwkoopse keeper: 1-1. Even later brak Zevenhoven uit via een counter. Merijn kapte op zijn Arjen Robbens naar binnen en schoot de bal in de lange hoek: 1-2. De wedstrijd ging overigens niet helemaal volgens plan. Elke keer als de Nieuwkoopse verdediging de bal over de zijlijn schoot, belandde deze over het hek, in de sloot. Er waren geen andere ballen beschikbaar, dus elke keer als een bal over het hek ging mochten we weer opnieuw warm lopen. Nadat dus voor de eerste keer de bal werd gehaald, konden we weer verder voetballen. De bal belandde even later bij Koen. Hij stoomde op en werd niet opgepikt. Hij kreeg de kans om te schieten, deed dit ook en de bal ging tussen de benen van de Nieuwkoopse keeper door en in het netje: 1-3. Hierna was het ook tijd voor een keeperswissel bij Nieuwkoop. De coach was niet tevreden met zijn keeper, en zette tegen de keeper’s wil een andere veldspeler op doel. Dit duurde overigens niet heel erg lang. Merijn werd 1 op 1 gezet, en ging de keeper voorbij. De keeper tikte hem, volgens eigenlijk iedereen, binnen de 16 aan en Merijn ging terecht neer. De scheidsrechter floot, gaf de keeper geel waardoor hij 10 minuten eraf moest en gaf een vrije trap. Uit deze vrije trap kwam helaas niks en daarna was het rust.

Na de rust kwam Zevenhoven wel goed uit de startblokken. Nadat Lars eerder al een grote kans op de 1-4 miste, was zijn volgende kans uit een goede voorzet van Kjell wel raak: 1-4. Later kreeg Zevenhoven nog een grote kans. Een hele goede aanval belandde bij Kjell aan de zijkant, die de bal goed voorgaf maar Kyle kwam een teenlengte tekort om de 1-5 in te tikken. Zevenhoven wilde hierna de wedstrijd rustig uitspelen, maar Nieuwkoop werd toch nog gevaarlijk. De bal werd naar de rechterkant verplaatst, waar de rechtsback goed zijn man uitspeelde en de bal met binnenkant links onberispelijk langs Connor krulde: 2-4. Het laatste kwartier werd Nieuwkoop nog wel een paar keer gevaarlijk, maar een doelpunt viel er niet meer. Eindstand: 2-4.

Een goede overwinning dus voor de mannen van Pieter en Peter. Na het goede spel van vorige week waar ze een veel sterkere tegenstander met goed georganiseerd spel op 0-1 konden houden, heeft JO19-1 nu zichzelf beloond met 3 punten. Dit werd na afloop nog gezellig gevierd in de kantine met een AA’tje en een biertje!