Verslag Nic Boys 1 – SVZ 1

Sinds mensen heugenis is er in Nederland maar één “nooit gespeelde derby”.
Dat is Zevenhoven-Nieuwveen of te wel Nic Boys – Zevenhoven en zaterdag stond deze “in potentie” de grootste derby van het groene hart op het programma.
Doordat Nic boys van de heilige zondag naar de zaterdag is gegaan en daar weer onderaan in de 4de klasse moet beginnen staat er plotseling een geweldige derby op het programma, de eerste Nic boys – SVZ in competitie verband!
De hele week was het al “talk of the town” en werden er geweldige sfeer actie voorbereid. Ook het gebruikelijk “gelul” in de media was vermakelijk, de één wat uitdagender dan de ander maar voor ieder leuk om te lezen.
Daarnaast schijnt er dichtbij nog een derby gespeeld te zijn maar die kan natuurlijk niet eens in de schaduw staan van deze “nooit gespeelde derby”.
Dan kruipt de week richting zaterdag en neemt de spanning wat toe zodat je zaterdag wakker wordt en denkt, het is matchday vandaag!
Vak-N opende om 12:00 uur de bar maar de, volgens Vak-N “zachte kern” van SVZ, kwam keurig tijdens de warming-up om ons als helden toe te zingen. Wat me even van het hart moet na het lezen van de “zachte kern” is dat iedereen weet dat je de bonbon onthoud aan de zachte en bijzondere kern en niet aan de altijd harde buitenkant.
Dan gaat het uiteindelijk om de wedstrijd maar net daarvoor moet je natuurlijk het veld op, dat was vandaag echt uniek! Vuurwerk, rookbommen, grote knallen en wat al niet meer en dat alles in het zwart/groen en geel/rood, kortom echt geweldig om dit te kunnen beleven!
Bedankt voor iedereen die hier tijd en wellicht geld in gestoken heeft want dit maakt wel dat iedereen dit als een geweldig moment gaat onthouden bij de grootste derby van het groene hart!
Even over half drie start de wedstrijd.
SVZ start goed en na 5 minuten schieten we de bal knap binnen via de binnenkant van de paal. De eerst competitie goal ooit tegen Nic Boys is binnen.
Het spel golfde wat heen en weer zodat er ruimte ontstond om te voetballen en dat was regelmatig wat we deden, van achteruit via middenveld de aanvallers aan het werk zetten vooral in de omschakel momenten. We wilden liever wat meer controle en minder heen en weer golvend spel maar waar de ruimtes kwamen op het veld was precies wat Chris wilde bereiken vandaag.
Snel na de 0-1 creëerde SVZ weer dat we ruimte kregen om in aan te vallen maar na een mooie diepte bal waren spits en keeper tegelijkertijd bij de bal en bracht hun keeper redding maar de bal viel uit deze carambole zo voor de voeten van onze andere spits, deze kon de bal zo in het lege doel schieten van een meter of 20 van de goal.
Het publiek veerde op, hier en daar ging er al een rood/gele fakkel aan maar helaas schoot onze spits de bal naast het doel.
Dus de 0-1 bleef op het scorebord.
Na ruim een half uur moest onze keeper een knappe save uit de kast halen om de 0 te houden maar verder had hij niet veel te doen.
Na 35 minuten werden we wat meer terug gedrongen op eigen helft en wisten we daar niet meer goed uit te komen als we de bal veroverde. Veel kansen gaven we niet weg maar een paar gevaarlijke voorzetten leverde dat wel op.
In de 41ste minuut nam Nic boys wederom een vrijetrap snel, helaas werden we hierdoor verrast en speelde ze aan hun rechter en dus onze linkerkant iemand vrij, die had de perfecte voorzet in de benen zodat bij de 2de paal met een diagonale bal de score voor Nic boys geopend kon worden en de 1-1 op het scorebord stond.
Met deze stand ging we ook de rust in.

Na rust was het minder van onze kant, doordat de ruimtes te groot werden om te kunnen belopen kregen we minder druk op de bal. We gaven geen uitgespeelde kansen weg maar een stuk of drie/vier gevaarlijke ballen vanaf de zijkant moesten we wel toestaan. Gelukkig werden die niet omgezet in doelpunten voor Nic boys.
Zelf kwamen we niet zo vaak meer toe aan een gevaarlijke aanval.
Noodgedwongen moesten we ook meerdere keren wisselen en dat helpt natuurlijk ook niet maar een excuus mag dat nooit zijn.
Ruimte tussen de linies, ogenschijnlijk wat onduidelijkheid, minder balvast en slordig in de passing zorgde ervoor dat het grote publiek niet zo veel te genieten had.
Het laatste kwartier zette Chris het anders neer in de hoop nog een winnende goal te kunnen maken, veel dreiging leverde dat wel op maar een echte kans bleef uit hoewel we bij een gevaarlijke voorzet maar enkele centimeters te kort kwamen voor de 1-2 wil ik dit toch geen gemiste kans noemen maar een moment waarop je de wedstrijd kan winnen was het wel.
Hoewel zich aan de andere kant ook zo iets voor deed werd er dus niet meer gescoord.
Een 1-1 eindstand waar voor iedereen goed mee te leven is en waar na voor vele een mooi Derby feest kon beginnen, Nic boys had het geweldige gedaan door een tent neer te zetten en buiten verkoop van eten en drinken te regelen. Vele hebben daar van genoten zag ik!
Ik las in de media een Italiaanse vertaling van “de tractor” wat uitmondde in “il trattore” wat lekker klinkt en waarmee een verdediger van ons bedoeld werd maar voor mij is hij veel meer “Il miglior difensore” en kan hij opvolger worden van De Vrij, Maldini of Nesta.

SVZ 1 door de ogen van de leider