Verslag Linschoten – SVZ

Vandaag uit naar Linschoten, die hebben 3 punten minder dan ons dus een belangrijk potje. Winnen betekend bij de bovenste helft op de ranglijst komen, verliezen betekend dat we richting de onderste helft gaat omdat die dan dichtbij komen en ikn het geval van Linschoten gelijk met ons komen.
Linschoten is best een stukje rijden dus we verwachte weinig toeschouwers maar niets is minder waar, een mooi groepje trouwe supporters stond weer langs de kant om ons te aanschouwen en te steunen als we het even moeilijk hebben in de wedstrijd.
De eerste helft was een prima potje, we creëren niet bijzonder veel maar hadden de controle in de rustige eerste helft.
Natuurlijk zijn er dingen die je beter wilt zien maar dat geld altijd en overal en op elke niveau. Als je niet meer beter wilt worden kan je beter stoppen.
Twee dingen die opvielen waren dat we in de opbouw voorspelbaar waren en veel hetzelfde deden, ook als dat geen goed resultaat gaf. De optie aan de andere kant werd niet gevonden of niet gebruikt.
Daarnaast werd de ruimte die Linschoten weg gaf aan de buitenkant niet goed gebruikt. Ik denk dat we daar met goed loopacties meer uit hadden kunnen halen.
Gelukkig hield onze keeper met een cruciale redden de 0-0 op het score bord bij een spaarzame gevaarlijke actie van de tegenstander. Aan de andere konden wij een paar keer op doel schieten van een wat grotere afstand maar dat resulteerde niet in een goal.
Vlak voor rust was er vanuit onze verdedigende middenvelder een knappe pass richting onze spits die daarna zelf knap zijn kans wist te creëren om af te ronden en nog belangrijker, dit te belonen met een goal waardoor de 0-1 ruststand op de bord kwam.

In de rust en net na rust wisselt Chris om wat meer energie en dynamiek in de ploeg te brengen.
De tweede helft werd een memorabel potje, er gebeurde veel maar van goed voetbal kwam steeds minder.
Overtredingen en soms zo klein dat het theater werd waren er veel en een scheidsrechter die hier zo goed mogelijk mee om moest gaan was geen recept voor leuk en goed voetbal.
Her en der waren er blessure behandelingen nodig wat het ritme nog meer uit de wedstrijd haalde.
Het publiek wat zich ging roeren was fijn, dat haalde bij ons de juiste scherpte naar boven.
Door dit alles werd het wat onrustig en dat had invloed op het spel. Er kwam minder lijn in het spel maar er was ook meer ruimte om tot kansen te komen. Dat speelde we zeker niet altijd goed uit maar iedereen die het uiterste doet om deze 3 punten binnen te halen is wat we nodig hadden en ook konden opbrengen.
Ook toen we de laatste 5 minuten met 10 man verder moesten konden we de voorsprong goed verdedigen en maakte we voorin de juiste keuzes om zo veel mogelijk tijd te winnen.
Gescoord werd er niet meer wat betekend dat we de 3 punten mee konden nemen naar Zevenhoven en dat is uiteindelijk waar het om gaat.
Korte conclusie: een belangrijke wedstrijd gewonnen zonder een tegen goal te hoeven toestaan.

SVZ 1 door de ogen van de leider