Verslag Hertha – SVZ

Vandaag weer een mooie warme dag voor de uit wedstrijd tegen Hertha in Vinkeveen.
Alle selectie spelers die wedstrijdfit waren namen we mee, helaas moest Maurits zich vanmorgen ziek afmelden.
Meteen vanaf het begin hadden we veel de bal en konden hem goed in de ploeg houden. Zo nu een dan een foute inspeel bal hoort er in deze fase nog bij.
Mooi om te zien dat Marco, Nick M en Robin L de momenten om druk te zetten op de verdediging van Hertha goed herkende en door dat ze dat deden met de intentie de bal te veroveren lukte dat ook meerdere keren of ze dwongen af dat Hertha in de fout ging. Met Falco daar kort achter die daar goed op anticipeerde liep dat erg goed.
Hertha had voorin 3 spelers staan die graag gebruik wilde maken van de ruimte die achter de verdediging van SVZ lag. Maar Oscar, Jop, Lars J en Berry wisten deze jongens keer op keer buitenspel te zetten, dat liep echt geweldig.
De ruimte was ook groot omdat SVZ de linies goed dicht op elkaar hield, precies zoals Danny dat wil.
Met Bram daar achter op de goal die zich helaas na 22 minuten al moest laten wisselen voor Connor, werden door beide mannen de diepe ballen ook goed herkend en onderschept.
Met Lennart als vast aanspeelpunt voor de verdedigers die dan vaak de buitenspelers of Robert en Falco wist te bereiken liep het in bal bezit ook erg fijn.
Na 25 min wist Lennart met een mooie bal, die nog raakt werd door een speler van Hertha, Nick M te bereiken die dit vakkundig afronden en zo de 0-1 op het denkbeeldige score bord zette.
Meerdere kansen en schoten kregen we te zien maar gescoord werd er voor rust niet meer.
In de rust kwam Bart voor Lars J, Robin vM voor Oscar, Stan voor Robert en Daan voor Robin L (die meteen van plek wisselde met Falco)
Zo veel wisselingen op het kurk droge veld ging ons niet in de kouwe kleren zitten. We waren zoekende, meerdere mensen op een positie waar ze weinig ervaring hadden of speelde met medespelers waar ze niet zo vaak mee speelde.
Het liep niet meer zoals in de eerste helft, we hielden de bal niet meer in de ploeg en maakte verkeerde keuzes. Kortom we speelde slecht. Dit had als resultaat dat we terecht met 2-1 achter kwamen.
Kevin kwam er in voor Falco en even later Robert voor Lennart, Robin L voor Nick M.
In de drink pauze gaf Danny nog wat dingen aan en konden we nog wat afspraken doornemen met elkaar. Die drink pauze deed ons goed want daarna pakte we de draad weer op. We hielden de bal weer in de ploeg, maakte betere keuzes aan de bal en konden dus opzoek naar de gelijkmaker. In de 73e minuut viel die ook, Berry die inmiddels centrale verdediger stond en mee stond te voetballen op het middenveld speelde Daan in, Daan herkende waar Berry naar toe op weg was en speelde daar ook de bal heen, Berry wist deze fraaie aanval af te ronden zodat de 2-2 op het denkbeeldige scorebord stond. Nick M wist alleen voor keeper niet af te drukken en Kevin die op weg leek naar een 1 op 1 met de keeper moest ternauwernood zijn meerdere erkennen in een toegesnelde verdediger van Hertha. Stan Brouwer die het doel te hoog zocht en nog een paar mogelijkheden brachten ons in het laatste kwart niet de winst waardoor de 2-2 de eindstand was.

SVZ door de ogen van de leider