Verslag Hazerswoudse Boys – SVZ

Vandaag naar Hazerswoude voor de uitwedstrijd tegen de plaatselijke boys.
Er stond erg veel wind bijna dwars over het veld zodat er maar een klein voor en nadeel was tussen voor en na rust.
In de basis vandaag: Connor, Lars, Jordy, Jop, Berry, Lennart, Robert, Falco, Maurits, Marco en Nick.
Onze start was goed, veel energie en focus wat resulteerde in veel bal bezit op de helft van de Haz’boys.
Al snel was er een hoekschop van Maurits die door Falco over gekopt werd.
In de 8e minuut lanceert Falco met een hele goede bal Robert in de diepte, Robert bediend met een fantastische voorzet naar tweede paal zijn broertje Nick zodat 0-1 op het scorebord kan. Niet veel later
Is Marco sterk aan de bal net over de middenlijn en draait verassend naar binnen en opent breed op Berry, de man in vorm zoals hij zelf zegt, zijn voorzet op Nick was knap maar net niet helemaal vóór Nick waardoor hij deze bal naast schoot.
Falco die weer Robert lanceert en Robert die in één keer voor geeft waarna Marco de bal op kruising schiet, Berry pikt de bal op en zorgt kort daarna voor een teruggetrokken voorzet, de overstap van Marco zorgt dat Lennart van een meter of 20 kan schieten, zijn schot gaat onderkant lat en stuitert het veld weer in waarna Haz’boys kan wegwerken.
In de 28e min wordt het 0-2 door Berry. Nick komt aan de bal bij de zijlijn en na een geweldige actie waarin hij meerdere spelers passeert ziet hij Berry naar de 1e paal komen, Nick geeft de bal op het goede moment en Berry kopt slim raak na een snoepduik, echt een knappe goal.
5 minuten voor rust is het Maurits die Nick wegstuurt in de diepte, door de slimme loopactie van Nick komt hij in een 1 op 1 met de keeper, hij dreigt de bal links van de keeper binnen te schieten maar net als de keeper een stapje die kant op zet sleept hij de bal langs de keeper en tikt de bal in het lege doel! We gaan dus met 0-3 de rust in en er lijkt geen vuiltje aan de lucht. Haz’boys komt er in zijn geheel niet aan en SVZ speelt echt goed.
Na rust is het allemaal wat minder en spelen we een matige tweede helft. Minder focus, remmende werking van een 0-3 voorsprong of toch de wind? Wat zal het zijn. Of speelde haz boys na rust gewoon beter dan voor rust?
Natuurlijk was er nog wel wat te genieten als je Marco en Nick voorin hebt staan. Robert die zijn beste wedstrijd van het seizoen tot nu speelde was ook heerlijk om naar te kijken. We geven weinig weg, creëren ook nog wel wat gevaarlijke momenten voor de goal maar zo goed als de eerste helft wordt het niet meer.
In de 62e gebeurd er iets merkwaardigs, Robert zijn loopactie werd weer op waarde geschat en hij kan alleen op de keeper af, maar Robert ziet dat Marco links naast hem komt en er beter voorstaat hij speelt hem keurig af en Marco schiet binnen. De grensrechter ziet hier een moment om te vlaggen en de scheidsrechter keurt de goal af. Ik stond niet in de positie om het te kunnen zien maar een ervaren spits die al meer dan 300 goals heeft gemaakt die hier buitenspel staat lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
In de 71e wordt 1-3, Connor lijkt te redden na een gebrek aan scherpte bij Lars. Maar helaas valt de bal na de handen van Connor nog net binnen het aluminium.
In de 80e een fantastische actie van Nick, een verdediger voorbij vanaf de hoek van het veld, daarna ook de keeper voorbij en de laatste verdediger moet er ook aan geloven en toen hij wilde scoren in het lege doel bleek er wederom ergens een vlag moment geweest te zijn en mocht Haz’boys de bal weer hebben.
In de 81e minuut komt Robin vM voor de geblesseerde Robert en Nick Vis voor Lars. De wedstrijd wordt vakkundig uitgespeeld en de punten gaan mee naar Zevenhoven.
Korte conclusie: een makkelijke overwinning door een erg goede eerste helft.

Door de ogen van de leider