Verslag DOSR A3 – SV Zevenhoven A1

Na de 2-1 overwinning van vorige week tegen de tot dan toe ongeslagen koploper Meerburg mochten we deze aantreden tegen hekkensluiter DOSR, een wedstrijd waar we al weken bezig waren. Deze wedstrijd was geen normale uitwedstrijd, maar lijkt het ons leuk om een keer naar een uitwedstrijd te gaan met een bus, wat Arno dan ook geregeld had voor ons. Aansluitend zouden we met het team nog gezellig wat drinken en uitgaan, maar er moest natuurlijk wel eerst nog even een wedstrijd gewonnen worden.

Dat leek ook te gaan gebeuren want er werden meteen al veel kansen gecreëerd. We kwamen dan ook snel op een 1-0 voorsprong dankzij een goal van Merijn. Ook Damon wist daarna het net te vinden en maakte er 2-0 van. Uit een strafschop kwam DOSR nog terug tot 2-1. Vele kansen werden daarna echter gemist door ons waardoor een 2-1 ruststand aan de kleine kant was en de wedstrijd nog steeds spannend was.

In de tweede helft lukte het ons wel de voorsprong verder uit te breidden. Joey scoorde, na 2 seizoenen niet gescoord te hebben, en schoot de 3-1 binnen. De spanning kwam wel weer terug te DOSR uit een hoekschop 3-2 maakte. Gelukkig lukte het ons weer te verschil te vergroten, Damon maakte er 4-2 van in ons voordeel. Uiteindelijk mocht ook Joey nog zijn tweede goal van de dag maken en de eindstand beslissen op 5-2.

De overwinning werd terug in de bus en de kantine goed gevierd (wat anders waarschijnlijk ook wel gebeurd was) en zorgde ervoor dat we uit de laatste 4 wedstrijden maar liefst 12 punten hebben gehaald waardoor we nu gestegen zijn naar een 4de plaats! De dag was een groot succes en was zeker voor herhaling vatbaar. Graag wil ik iedereen dan ook bedanken die iets bijgedragen heeft aan deze dag; de club, onze sponsor Brouwer transport en logistiek en niet te vergeten alle supporters die mee gereisd zijn. We hopen jullie graag volgende week weer te zien als we thuis tegen Alphen onze 4de positie zullen verdedigen.